Program obnove putničke flote Jadrolinije

Ciljevi programa usmjereni su na modernizaciju i obnovu putničke flote najvećeg nacionalnog brodara u cilju demografske i gospodarske obnove i razvitka hrvatskih otoka, i što kvalitetnijeg zadovoljenja prometne potražnje tijekom turističke sezone, te povećanja sigurnosti plovidbe. Ujedno, svrha programa je i priprema brodara za konkurenciju prilikom ulaska RH u Europsku uniju.

Radi se o projektu identičnih brodova neovisno o tome što se grade u više domaćih brodogradilišta, ugovorne cijene po brodu 5,7 milijuna EUR-a, u čijem financiranju država  preko  nadležnih Ministarstava sudjeluje proračunskim sredstvima potpore (10% Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka i 10% Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva).

Vrijednost Programa obnove putničke flote Jadrolinije 2004.-2008. je 130 milijuna EUR, ostvarenjem kojega flota dobiva ukupno 10 novih brodova uz paralelno rashodovanje 15,  čime će se prosječna starost brodova Jadrolinije smanjiti s 28,1 na 19,0 godina (manje od europskog prosjeka). Realizacijom ovako koncipiranog Programa umjesto sadašnjih 50 brodova prosječne starosti 28,1 godina, Jadrolinija bi kroz 4 godine trebala raspolagati s 45 brodova u prosjeku starih 19 godina, ali gotovo 10% jačih prijevoznih kapaciteta.

Program je u potpunosti orijentiran na novogradnje uz iznimku jednog 2004. godine nabavljenog trajekta „Zadar“ (kapaciteta 280 vozila i 1025 putnika) za međunarodne linije te je 2-3 katamarana u 2006. godini.

U 2004. isporučena su dva trajekta („Sv. Krševan“ i „Supetar“, svaki kapaciteta 100 automobila i 600 putnika), ugovorene cijene 5,7 mln EUR po brodu, a u 2005. također dva trajekta izgrađena u domaćim brodogradilištima Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata i „Kraljevica“ i to trajekt „Cres“, vrijednosti 5,7 mln EUR (kapaciteta 100 automobila i 600 putnika, u tome 400 putnika u klimatiziranim salonu) i trajekt „Marjan“, najveći trajekt do sada građen za Jadroliniju, vrijednosti 8,2 mln EUR (kapaciteta 130 vozila i 1200 putnika - u tome 800 putnika u klimatiziranom salonu). U 2006. su potpisani ugovori  o gradnji dva trajekta u Brodogradilištu Kraljevica.  

Trajekt 'MARJAN' Trajekt 'SVETI KRŠEVAN'



2007. i 2008. godina
 
Najveći domaći putnički brodar tijekom 2007. obnovio je flotu s dva nova ro-ro putnička broda. U brodogradilištu Kraljevica 23. ožujka porinut je „Hrvat“, peti po redu trajekt iz Programa obnove flote Jadrolinije, a potom, 13. srpnja predan je i  „Juraj Dalmatinac“. Ukupna vrijednost brodova iznosi 17,5 milijuna eura. 
 
 
 
 

Kapacitet od 138 vozila i 1.200 putnika, 680 konjskih snaga, i maksimalna brzina od 13 čvorova karakteristike su današnjeg „Hrvata“ koji je ime dobio po prvom parobrodu kojim je davne 1872. godine uspostavljena prva organizirana brodska linija na Jadranu uopće, a koji je plovio na relaciji Senj –Rijeka.
 

Današnji „Hrvat“, poboljšana je verzija svog prethodnika Marjana“, izgrađenog za Jadroliniju prije dvije godine, a povezuje Split s Bračem na najprometnijoj liniji Split-Supetar.
 
 

"Juraj Dalmatinac" drugi je trajekt na domaćim navozima izgrađen za najvećeg hrvatskog brodara i ima kapacitet 1.200 putnika i 138 automobila. Dugačak je 87,6 metara, širok 17,5 metara, a može razviti brzinu od 13 čvorova. Novi Jadrolinijin trajekt zamijenio je tada „Svetog Krševana“ na jednoj od najfrekventnijih linija Zadar-Preko. Inače, „Juraj Dalmatinac“ 56. je brod u floti, a 14. po redu trajekt izgrađen za Jadroliniju u Brodogradilištu Kraljevica. Predviđen je za ravnopravnu plovidbu u oba smjera, a osim putnika i automobila može prevoziti i pakirane opasne terete ukrcane na vozila.
 
 

U 2008. Vlada je odobrila potporu za još dvije novogradnje za „Jadroliniju“. Trajekti će se graditi u brodogradilištu „Brodosplit“, a bit će gotovo istih karakteristika i kapaciteta kao i njihovi prethodnici izgrađeni 2007. godine.
 
 

trajekt 'HRVAT' trajekt 'JURAJ DALMATINAC'



2009. i 2010. godina

U brodogradilištu specijalnih objekata „Brodosplit“ u Splitu izgrađena su dva posljednja broda iz Programa obnove flote Jadrolinije. Tijekom 2009. godine izgrađen je Ro-Ro putnički brod „BIOKOVO“ vrijedan 9,75 milijuna eura, namijenjen za vožnju na najfrekventnijoj liniji Split-Supetar. Brod može prevesti 1.200 putnika i 138 automobila, a zahvaljujući brzini od 13 čvorova vožnja od Splita do Supetra „Biokovom“ traje samo 45 minuta. Brod je širok 87,6 metara, a gaz mu je 2,40 metara.

U istom brodogradilištu u 2010. godini izgrađen je i u promet pušten posljednji trajekt „JADRAN“ gotovo istih karakteristika kao i njegov prethodnik, a namijenjen je plovidbi na relaciji Split- Stari Grad na Hvaru.



trajekt 'BIOKOVO' trajekt 'JADRAN'