- Objavljeno: 27.10.2023.
Peti regionalni elektromotorni vlak pušten u promet
Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet još jednog vlaka, državni tajnik Gospočić je istaknuo kako ćemo do početka 2025. imati 70 ovakvih niskopodnih vlakova te da će se nabava vlakova nastaviti dok se ne obnovi cijela flota. „Ovim vlakovima pružamo maksimalan komfor našim sugrađanima. Građani Karlovca svakodnevno putuju u Zagreb na posao, u školu, na fakultet i vjerujemo da će sada željeznički prijevoz koristiti još više“, istaknuo je Gospočić dodavši kako će u narednih desetak godina biti investirano preko 6,5 milijardi eura u željezničku infrastrukturu. „Također želim naglasiti da je ova Vlada omogućila besplatan prijevoz djeci i učenicima, a redovnim studentima vrlo povoljan prijevoz od 10 eura“, naglasio je državni tajnik Gospočić.
„Sa zadovoljstvom mogu reći da je ovo 50. novi niskopodni elektromotorni vlak u prometu. S većim brojem novih vlakova, možemo bolje povezati sve dijelove Hrvatske. Od prosinca uvodimo novu brzu liniju Duga Resa – Karlovac – Zagreb i obrnuto“, izjavio je tijekom prve vožnje novog vlaka predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić istaknuvši kako je cilj što bolje i kvalitetnije povezati veće gradove u okolici Zagreba jer se tako osigurava kvalitetna svakodnevna mobilnost. „Novi vlakovi su pristupačni osobama s invaliditetom, imaju besplatan WiFI, videonadzor, govorne i vizualne najave, manje vibracija, a svi ti elementi osiguravaju kvalitetniju uslugu“, naglasio je Ukić.
O važnosti ovog projekta govorio je i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Kolak, budući da se vlakovi proizvode u tvornici KONČAR – Električnih vozila. „Tračnička vozila su tehnološki složeni proizvodi čiji razvoj i proizvodnja uključuju cijeli niz stručnjaka iz različitih područja. Naši su vlakovi rezultat samostalnog razvoja unutar Grupe KONČAR te su, s obzirom na komponente domaće proizvodnje koje zauzimaju više od 75% udjela u cijeni, istinski hrvatski proizvod“, pojasnio je Kolak istaknuvši kako je riječ o najsloženijem i ujedno jednom od najreprezentativnijih proizvoda hrvatske industrije. Također je naglasio kako je KONČAR globalno etablirana tehnološka tvrtka koja proizvodi suvremenu opremu i komponente u skladu s tržišnim trendovima. „Vjerujem da će to prepoznati i putnici na relaciji Karlovac – Zagreb, kao i putnici na svim budućim regionalnim trasama na kojima već voze ili će uskoro voziti ovakvi moderni hrvatski vlakovi“, rekao je predsjednik Uprave Kolak.
Prvoj vožnji 5. elektromotornog regionalnog vlaka pridružila su se i djeca iz Dječjeg vrtića Radost iz Zagreba koja su nacrtala radove koji su izloženi u vlaku te učenici završnih razreda Tehničke škole Zagreb koji se obrazuju za željeznička zvanja. Vlak su u kolodvoru Karlovac dočekali karlovačka županica Martina Furdek-Hajdin i karlovački gradonačelnik Damir Mandić, a karlovačka županica je tom prilikom istaknula kako je lijepo biti na kolodvoru i dočekati vlak koji je bio prepun mladosti, djece, radosti, osmijeha. „Vjerujem da je ovoj djeci vrtićke dobi ovo bio prvi put da su sjeli u vlak. Desetljećima je željeznica bila zanemarivana, a sada se veselimo svim ulaganjima i u infrastrukturu i, kao što danas vidimo, nova prijevozna sredstva, a tu je i sufinanciranje prijevoza mladih. Danas mnogi mladi ljudi i zaposleni putuju željeznicom do Zagreba i Rijeke i u tom smislu pozdravljamo svaki napor da se ona koristi masovnije“, naglasila je županica Furdek-Hajdin.
Izrazivši zadovoljstvo obnovom i modernizacijom željezničkog sustava na karlovačkom području gradonačelnik Mandić je istaknuo kako se ovakvim vlakovima podiže kvaliteta prometovanja na relaciji Zagreb – Karlovac. „Jednako tako nam je drago i važno da ova naša prekrasna zgrada kolodvora ide u obnovu s popratnom infrastrukturom koju će trebati izgraditi. Također mogu najaviti da će Grad Karlovac preuzeti financiranje mjesečnih karata za naše redovne studente, a prema našim podacima oko 500 studenata iz Karlovca putuje vlakom do Zagreba. To ćemo realizirati u narednoj proračunskoj godini“, dodao je gradonačelnik Mandić.
Podsjetimo kako projektom Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima HŽPP modernizira svoj vozni park 21 novim elektromotornim vlakom. Isporučeno je svih 11 vlakova za gradsko-prigradski prijevoz i 5 vlakova za regionalni prijevoz, a bit će isporučeno još pet regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u Republici Hrvatskoj, odnosno relacijama od Zagreba prema Sisku, Novskoj, Vinkovcima, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci te relaciji Vinkovci – Vukovar. Svi vlakovi trebali bi biti isporučeni do travnja 2024. godine. Projekt se u 85 %-tnom iznosu sufinancira iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., a ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 171.725.103,72 EUR/1.293.862.793,99 kuna, dok je EU potpora 116.840.464,13 EUR/880.334.477,00 kuna. Cilj projekta je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, kao i osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkoga putničkog prijevoza koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.
Što se tiče tehničkih značajki elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, vlakovi koje proizvodi KONČAR – Električna vozila postižu brzinu do 160 km/h. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imaju 4 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime se osigurava veći kapacitet. Pomoću sustava rekuperativnog kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu. Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije od oko 26 % od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se postiže veća energetska učinkovitost.
(FOTO: HŽPP)