- Objavljeno: 14.09.2022.
Vlada RH: Nacrt konačnog prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu
Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Nacrt konačnog prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu
Naime, zakon je bilo potrebno izmijeniti i dopuniti radi usklađivanja zakonodavstva RH s pravnom stečevinom EU u području upućivanja vozača u sektoru cestovnog prometa.
Podsjetimo, riječ je o specifičnom sektoru koji se odlikuje visokom mobilnošću radnika, zbog čega je bilo potrebno dodatno urediti položaj i uvjete rada vozača u međunarodnom prijevozu, a sve kako bi se spriječilo različito postupanje u državama članicama i osigurala pravedna naknada za vozače.
Konačnim prijedlogom zakona predlaže se definiranje novih pojmova, propisivanje posebnih pravila o upućivanju vozača te uređivanje načina bilateralne razmjene informacija putem Informacijskog sustava unutarnjeg tržišta (IMI sustava). Pritom se dodatno, detaljnije i jasnije propisuju pojedine prekršajne odredbe.
Dodajmo kako je prijedlog zakona Hrvatski sabor prihvatio u I. čitanju, na sjednici održanoj 8. srpnja 2022. godine. Razlike između rješenja koja se predlažu Konačnim prijedlogom zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona, nomotehničke su prirode, s time da se u Konačnom prijedlogu zakona dodaje novi članak 5. koji jasnije definira evidenciju radnog vremena mobilnih radnika na temelju podataka iz tahografa. Osim toga, preciznije je propisana dužnost prenošenja podataka iz tahografa u središnji informacijski sustav za obradu tahografskih podataka.
Vijesti iz medija
Naime, zakon je bilo potrebno izmijeniti i dopuniti radi usklađivanja zakonodavstva RH s pravnom stečevinom EU u području upućivanja vozača u sektoru cestovnog prometa.
Podsjetimo, riječ je o specifičnom sektoru koji se odlikuje visokom mobilnošću radnika, zbog čega je bilo potrebno dodatno urediti položaj i uvjete rada vozača u međunarodnom prijevozu, a sve kako bi se spriječilo različito postupanje u državama članicama i osigurala pravedna naknada za vozače.
Konačnim prijedlogom zakona predlaže se definiranje novih pojmova, propisivanje posebnih pravila o upućivanju vozača te uređivanje načina bilateralne razmjene informacija putem Informacijskog sustava unutarnjeg tržišta (IMI sustava). Pritom se dodatno, detaljnije i jasnije propisuju pojedine prekršajne odredbe.
Dodajmo kako je prijedlog zakona Hrvatski sabor prihvatio u I. čitanju, na sjednici održanoj 8. srpnja 2022. godine. Razlike između rješenja koja se predlažu Konačnim prijedlogom zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona, nomotehničke su prirode, s time da se u Konačnom prijedlogu zakona dodaje novi članak 5. koji jasnije definira evidenciju radnog vremena mobilnih radnika na temelju podataka iz tahografa. Osim toga, preciznije je propisana dužnost prenošenja podataka iz tahografa u središnji informacijski sustav za obradu tahografskih podataka.