- Objavljeno: 02.11.2009.
Ugovori o proizvodnji triju prototipova vlakova za gradski i regionalni prijevoz
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Marijan Klarić potpisao je danas sa čelnicima TŽV-a Gredelj i Končar - Električnih vozila, Željkom Pokrovcem i Ivanom Bahunom, ugovore o proizvodnji triju prototipova vlakova za gradski i prigradski te regionalni prijevoz, ukupne vrijednosti 114 milijuna kuna.
Temeljem tih ugovora, TŽV Gredelj će izraditi prototip četverodijelnog elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz i trodijelnog dizel-električnog vlaka za regionalni prijevoz, dok će Končar-Električna vozila proizvesti prototip četverodijelnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz.
Razvoj i izgradnju ovih prototipova sufinanciraju Grad Zagreb s 20 milijuna kuna, državni proračun sa 40 milijuna kuna i HŽ-Putnički prijevoz s 54 milijuna kuna.
Klarić je istaknuo kako je strateški cilj HŽ Putničkog prijevoza, koji je 2008. prevezao ukupno 71 milijun putnika, u 2015. godini dosegnuti broj od 100 milijuna prevezenih putnika i tako ostati glavnim kopnenim prijevoznikom.
Stoga je u poslovnom planu do 2015. ta tvrtka predvidjela nabavu 18 novih motornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz, te 25 dizelskih i 49 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz.
Potpisivanju ugovora nazočio je resorni ministar BOŽIDAR KALMETA koji je kazao da time započinje modernizacija hrvatskog putničkog prijevoza, o čijoj zastarjelosti govori i podatak da je zadnja nova lokomotiva nabavljena prije 30-tak godina. Uz to, dodao je, ovim se ugovorima daje poticaj domaćoj industrijskoj proizvodnji u borbi protiv učinaka krize.
Osim što će se novim vlakovima, prema riječima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, glavni grad bolje povezati s okolicom, ali i ostatkom zemlje, modernizacija putničkog prometa ima i brojne druge multiplikatorne učinke na gospodarstvo.
Iako je svaka tvrtka nositelj ugovora za pojedini prototip, predstavnici TŽV Gredelja i Končar Električnih vozila istaknuli su da će dvije tvrtke surađivati u razvoju i proizvodnji svih triju prototipova, kao što je već bio slučaj i kod proizvodnje niskopodnih tramvaja.
(Hina)