- Objavljeno: 16.09.2019.
U Splitu održana završna konferencija projekta 'Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa'
Završna konferencija projekta 'Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa' održana je danas, u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, na Pomorskom fakultetu Sveučilišta u Splitu.
Konferencija je okupila mnogobrojne brodare, predstavnike jedinica lokalne uprave i samouprave, izaslanike luka i lučkih uprava, dok je u ime organizatora konferencije na skupu u Splitu sudjelovao pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, Anđelko Petrinić.
Podsjetimo, radi se o iznimno važnom strateškom dokumentu na čijoj je izradi tijekom proteklih deset mjeseci intenzivno radio Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
"Nacionalni plan predstavlja podlogu za korištenje sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i to za izgradnju luka, povezivanje otoka s kopnom i međusobno povezivanje otoka te izgradnju brodova. Na temelju podataka iz analize napravljen je model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog prometa u RH do 2030. godine.", istaknuo je pomoćnik ministra Petrinić.
Sa detaljima dokumenta okupljene je upoznao profesor riječkog Pomorskog fakulteta, Damir Zec koji je tom prilikom istaknuo: "U dokumentu govorimo o pedeset pomorskih linija koje su specifične, te o 15 velikih i 40-ak manjih otoka. U sljedećem razdoblju razmatrat ćemo nova, alternativna goriva te ćemo morati razvijati brodove na električni pogon. Također, morat ćemo mijenjati i luke kako bi iste u buduće bile osposobljene za najnovije tehnologije u pomorskom prometu." Profesor Zec je podsjetio i na problem sezonalnosti u linijskom prometu, ističući kako pretjerana sezonalnost prometa postojeći sustav u Republici Hrvatskoj u mnogočemu čini neracionalnim.
S tim u vezi istaknimo kako je tijekom izrade dokumenta provedena cjelokupna analiza sustava obalnog linijskog pomorskog prometa na nacionalnoj razini, od analize stanja brodova koji obavljaju obalni linijski pomorski prijevoz, analize postojeće lučke infrastrukture, analize sigurnosti pomorskog prometa na plovnim područjima obalnog linijskog pomorskog prometa te je na temelju izlaznih podataka napravljen model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog pomorskog prometa u razdoblju do 2030. godine. Nacionalni plan obuhvaća popis mjera i preporuka u cilju izrade ekonomski održivog sustava nacionalnog obalnog linijskog prometa koji će omogućiti i podržati razvoj hrvatskih otoka.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 3.450.000,00 kuna, od čega je 85% iznosa sufinancirano financijskim instrumentima Europske unije (Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020.), dok se preostalih 15% iznosa financira sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Izrada ovog važnog strateškog dokumenta poslužit će kao osnova za provedbu projekata u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ za razdoblje 2014. - 2020., kao i za programiranje u programskom razdoblju 2020. – 2027., u sklopu kojeg će se osigurati financijska sredstva za provedbu svih mjera prepoznatih ovim Nacionalnim planom.
Pisane vijesti
Konferencija je okupila mnogobrojne brodare, predstavnike jedinica lokalne uprave i samouprave, izaslanike luka i lučkih uprava, dok je u ime organizatora konferencije na skupu u Splitu sudjelovao pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, Anđelko Petrinić.
Podsjetimo, radi se o iznimno važnom strateškom dokumentu na čijoj je izradi tijekom proteklih deset mjeseci intenzivno radio Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
"Nacionalni plan predstavlja podlogu za korištenje sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i to za izgradnju luka, povezivanje otoka s kopnom i međusobno povezivanje otoka te izgradnju brodova. Na temelju podataka iz analize napravljen je model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog prometa u RH do 2030. godine.", istaknuo je pomoćnik ministra Petrinić.
Sa detaljima dokumenta okupljene je upoznao profesor riječkog Pomorskog fakulteta, Damir Zec koji je tom prilikom istaknuo: "U dokumentu govorimo o pedeset pomorskih linija koje su specifične, te o 15 velikih i 40-ak manjih otoka. U sljedećem razdoblju razmatrat ćemo nova, alternativna goriva te ćemo morati razvijati brodove na električni pogon. Također, morat ćemo mijenjati i luke kako bi iste u buduće bile osposobljene za najnovije tehnologije u pomorskom prometu." Profesor Zec je podsjetio i na problem sezonalnosti u linijskom prometu, ističući kako pretjerana sezonalnost prometa postojeći sustav u Republici Hrvatskoj u mnogočemu čini neracionalnim.
S tim u vezi istaknimo kako je tijekom izrade dokumenta provedena cjelokupna analiza sustava obalnog linijskog pomorskog prometa na nacionalnoj razini, od analize stanja brodova koji obavljaju obalni linijski pomorski prijevoz, analize postojeće lučke infrastrukture, analize sigurnosti pomorskog prometa na plovnim područjima obalnog linijskog pomorskog prometa te je na temelju izlaznih podataka napravljen model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog pomorskog prometa u razdoblju do 2030. godine. Nacionalni plan obuhvaća popis mjera i preporuka u cilju izrade ekonomski održivog sustava nacionalnog obalnog linijskog prometa koji će omogućiti i podržati razvoj hrvatskih otoka.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 3.450.000,00 kuna, od čega je 85% iznosa sufinancirano financijskim instrumentima Europske unije (Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020.), dok se preostalih 15% iznosa financira sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Izrada ovog važnog strateškog dokumenta poslužit će kao osnova za provedbu projekata u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ za razdoblje 2014. - 2020., kao i za programiranje u programskom razdoblju 2020. – 2027., u sklopu kojeg će se osigurati financijska sredstva za provedbu svih mjera prepoznatih ovim Nacionalnim planom.
PRILOG
Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa >>> više >>>