Svečano otvorena nova pruga između Gradeca i Sv. Ivana Žabnog

  • Slika /slike/foto 12_19/foto MIN-HZPP G-SIZ 16-12_19/nsl MIN-HZPP G-SIZ 16-12_19.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Svečanošću u kolodvoru Sv. Ivan Žabno obilježeno je otvaranje nove željezničke pruge duljine 12,2 km koja se proteže od kolodvora Gradec do kolodvora Sv. Ivan Žabno.

Otvaranju pruge nazočili su  predsjednik Vlade, Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog Sabora, Gordan Jandroković i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković koji su se s ostalim uzvanicima uputili na prvu vožnju vlakom od Sv. Ivana Žabnog do Gradeca i natrag.

Ministar Oleg Butković je istaknuo zadovoljstvo zbog otvaranja nove pruge te je naglasio kako se trenutno ulažu velika sredstva u željeznice, točnije iznos oko 1,2 milijarde eura. „Da najave velikih ulaganja nisu samo obećanja svjedoči i činjenica da danas, nakon pola stoljeća, svjedočimo novoj željezničkoj pruzi koja će povezivati Bjelovar i Zagreb a do kraja godine ćemo potpisati dva važna ugovora. Jedan za radove na dionici od Vinkovaca do Vukovara a drugi za dodjelu bespovratnih sredstava za jedan od najznačajnijih projekata, dionicu od Hrvatskog Leskovca do Karlovca.” istaknuo je ministar Butković.

Željeznička pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno prva je novoizgrađena pruga u Hrvatskoj nakon 52 godine. Vrijednost cijeloga projekta, koji je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda, iznosi 258 milijuna kuna.

Radi se o dionici kojom prometuju prigradski vlakovi a nova pruga će omogućiti kraće putovanje pa će se tako od Bjelovara do Zagreba moći stići za sat vremena u odnosu na dosadašnjih dva sata zbog raznih predsjedanja sa vlaka na autobus.

Projekt izgradnje nove pruge podrazumijevao je jednokolosiječnu željezničku prugu s pripadajućim stajalištima. U sklopu projekta su izgrađena tri nadvožnjaka, tri podvožnjaka i most, obavljena je izgradnja i rekonstrukcija spojnih i obilaznih cesta u duljini od 10 km, izgrađena su tri željezničkih stajališta u Lubenoj, Remetincu Križevačkom i Hagnju te je rekonstruirana stajališna zgrada u Gradecu te postojeći željeznički kolodvor Sveti Ivan Žabno. Također, ugrađeni su signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te barijera za zaštitu od buke.

Najave