Predstavljena ulaganja u željezničku infrastrukturu u Istri

  • Slika /slike/foto 4_24/foto PPVRH-PULA 11-4_24/nsl PPVRH-PULA 11-4_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri u četvrtak 11. travnja predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić sa suradnicima obišli su pojedine dionice na pruzi državna granica - Buzet - Pula, željezničko-cestovni prijelaz Roč, kolodvore Pazin i Vodnjan te stajalište Juršići.

Obilazak je završio u željezničkome kolodvoru Pula, gdje su se predstavnicima HŽ Infrastrukture na konferenciji za medije pridružili potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te saborski zastupnik Anton Kliman.

Tom prilikom potpredsjednik Vlade i ministar Butković izjavio je: "U narednome razdoblju koncentrirat ćemo se na obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture. Izmjenom TEN-T uredbe osigurali smo da Hrvatska dođe s dva na ukupno četiri koridora, ali i na čitav niz lokalnih i regionalnih mreža. Stvorili smo okvir da te projekte možemo lakše financirati EU-ovim sredstvima. Paralelno s tim krenuli smo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u vrijednosti 900 milijuna eura. Time ćemo izgraditi i 55 kilometara pruge istarske željeznice. Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi."


Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Također, trenutačno u Istri moderniziramo 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta. - izjavio je Ivan Kršić.

Za investiciju vrijednu 55 milijuna eura pokrenut je postupak javne nabave, a radovi će trajati tri godine. Izvodit će se radovi na obnovi gornjega pružnog ustroja, odnosno ugradit će se nove tračnice i pragovi, prolazne skretnice i kolosijeci kroz kolodvore te će se sanirati podloge na željezničko-cestovnim prijelazima. Kršić je istaknuo i to da je u tijeku izrada studija za cjelovitu modernizaciju dviju pruga u Istri, i to onih od državne granice, preko Buzeta do Pule i od Lupoglava do Raše. "Do kraja ove godine i zbog uvrštavanja pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu planiramo izraditi projektni zadatak i objaviti natječaj za spoj Istre na ostatak željezničke infrastrukture u RH, odnosno za tunelsku dionicu kroz Učku.", zaključio je.

Saborski zastupnik Anton Kliman izjavio je kako je pokrenutim i najavljenim projektima zaokruženo nešto što je pokrenuto prije tri godine kada je potpisan sporazum o izradi studija kako bi trebala izgledati istarska željeznica: "Konačno su stvoreni uvjeti da se poduzmu konkretni koraci prema revitalizaciji istarskih željeznica. Svi građani žele brzu, sigurnu i ekološku prugu za promet unutar županije, ali i za sve one koji dolaze kao turisti. Osim u Istri veliki ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu pokrenut je i u ostatku zemlje. Do 2035. u modernizaciju i izgradnju planira se uložiti više od šest milijardi eura. Cilj je stvoriti brzu i modernu željeznicu koja sve dijelove Hrvatske povezuje s Europom, a u tome ni istarski poluotok neće biti iznimka."



Najave