Održana panel diskusija „10 godina od liberaliziranog tržišta željezničkog prijevoza u RH“

  • Slika /slike/foto 4_23/foto MMPI-ASZ-AIN-HAKOM-PANEL 18-4_23/nsl MMPI-ASZ-AIN-HAKOM-PANEL 18-4_23.JPG
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Agencija za sigurnost željezničkog prometa (ASŽ), Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu (AIN) i Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) organizirali su panel diskusiju pod nazivom „10 godina od liberaliziranog tržišta željezničkog prijevoza u RH“, koja se u utorak, 18. travnja održala u zagrebačkom hotelu Sheraton.

Prije panel diskusije uzvanicima su se uvodno obratili državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dr. sc. Alen Gospočić, predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen, ravnatelj ASŽ-a Želimir Delač te ravnateljica AIN-a Alana Vukić.
 
Državni tajnik Gospočić u pozdravnom govoru je podsjetio na doneseno Pismo sektorske politike željeznice, ključni dokument za njezin razvoj, kao i na Strategiju razvoja željezničkog sustava Republike Hrvatske do 2032. godine te na dva ključna nacionalna plana. „U proteklih 50 godina nije se toliko ulagalo u željezničku infrastrukturu koliko se ulaže danas.“, istaknuo je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te dodao kako se provodi 25 velikih infrastrukturnih projekata od kojih je 16 sufinancirano sredstvima Europske unije. „Plan je u strateškom razdoblju od deset godina uložiti više od četiri milijarde eura samo u željezničku infrastrukturu.“, izjavio je državni tajnik Gospočić najavivši kako od iduće godine kreće velika obnova i rekonstrukcija lokalnih i regionalnih pruga te da su, kako bi se u idućih desetak godina obnovilo između 800 i tisuću kilometara lokalnih i regionalnih pruga, u tijeku pregovori s međunarodnim financijskim institucijama.
 
Osvrnuvši se na modernizaciju željezničkog putničkog voznog parka, državni tajnik Gospočić je rekao kako je cilj da se do sredine 2025. godine osigura više od 70 novih vlakova, dok bi do 2032. godine vozni park trebao biti potpuno obnovljen, sa 120 do 130 vlakova. Državni tajnik u svom se govoru dotaknuo i HŽ Carga ocijenivši ga danas stabilnim i restrukturiranim društvom koje traži strateškog partnera radi dugoročne stabilnosti.
 
Predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen okupljene je podsjetio kako se danas obilježava deseta godišnjica od početka rada novih teretnih željezničkih prijevoznika na hrvatskom tržištu, što je bio početak liberalizacije tržišta.

Nakon uvodnih obraćanja predstavljen je prezentacijski blok u kojem se govorilo o prednostima i doprinosu liberalizacije željezničkog sektora u Republici Hrvatskoj te o sigurnosti i interoperabilnosti u kontekstu liberalizacije europskog tržišta usluga željezničkog sustava.

U panel diskusiji, koja je uslijedila nakon prezentacijskog bloka, uz ravnatelja ASŽ-a Delača i ravnateljicu AIN-a Vukić, sudjelovali su i član Uprave HŽ Infrastrukture Marijan Ćužić, predsjednik Uprave HŽ Carga Dragan Marčinko, član Vijeća HAKOM-a Nikola Popović, član Uprave-direktor Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. Milan Brkić te komercijalni direktor Kontejnerskog terminala Jadranska vrata Žarko Acinger. Oni su raspravljali o iskustvima tijekom liberaliziranog tržišta željezničkih usluga u proteklih deset godina te su pokušali dati odgovore na aktualna pitanja vezana uz to.

Vijesti iz medija