- Objavljeno: 23.05.2019.
Ministar Oleg Butković obišao Riječku luku povodom završetka radova na 'Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu' te nazočio potpisivanju ugovora za dva projekta LU Rijeka
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/7 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
Na svečanosti koja se tom prigodom održala u neposrednoj blizini novoizgrađenog terminala, sudjelovali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, predstavnici lokalne samouprave, Grada Rijeke, te poslovne i lučke zajednice.
Ministar Butković u svojem obraćanju sudionicima i uzvanicima svečanosti povodom završetka radova prve faze realizacije projekta izgradnje 'Zagreb deep sea kontejnerskog terminala' izrazio je zadovoljstvo realizacijom Projekta u prvoj fazi: 'Zaista sam sretan da smo napokon došli do ovog dana kada smo dovršili radove na Zagrebačkoj obali ukupno vrijedne 109
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/5 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/6 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
Izgradnja novog kontejnerskog terminala najvažniji je te ujedno najveći kapitalni projekt realiziran u okviru 'Rijeka Gateway projekta II', odnosno, Projekta obnove riječkog prometnog pravca, ukupne vrijednosti 112,5 milijuna EUR-a (84 milijuna EUR zajma i 28,5 milijuna EUR sredstava Državnog proračuna), kojega je Vlada pokrenula u suradnji sa Svjetskom bankom, a realizira se kroz dvije osnovne faze.
Prva faza Projekta uključuje izgradnju obale od 400 metara obalnog zida sa zaobaljem, koje financira Lučka uprava Rijeka zajmom Svjetske banke, a vrijednost investicije iznosi 109 milijuna EUR uz rok završetka do kraja svibnja tekuće, 2019. godine.
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/1 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
U drugoj fazi Projekta izgradit lučke prometne infrastrukture (pristupna lučka cesta i željeznički kolosijeci), izgradnja intermodalnog terminala i spojne ceste D403 te koncesioniranje terminala.
U okviru svečanosti potpisani su ugovori za isporuku i izvođenje radova u okviru dva projekta Lučke uprave Rijeka, ukupno vrijedna gotovo 55 milijuna kuna, koji se financiraju iz CEF Instrumenta i odnose se na rekonstrukciju terminala za generalne terete u bazenu Raša, kao i nabavku opreme za informatički sustav lučke zajednice u luci Rijeka.
Završetkom izgradnje ove prve faze, a potom i druge, 'Zagreb deep sea kontejnerski terminal' imat će kapacitet za prekrcaj kontejnera od približno 1 milijun TEU godišnje i biti će u osposobljen za prihvat posljednje generacije kontejnerskih brodova.
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/2 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
Prednosti Zagreb DSCT
- zbog svojih kapaciteta i strateške prometne pozicije Zagreb DSCT i uz njega povezani projekti prava investicijska prilika u ovom dijelu Europe;
- Zagreb DSCT jedini novi kontejnerski terminal koji se gradi i čija je izgradnja pri kraju u Sjevernom Jadranu;
- jedini deep sea kontejnerski terminal koji ima maritimne/shipping kapacitete i pruža najkraći ulaz u centar Europe bez konkurencije;
- jedini deep sea kontejnerski terminal u Sjevernom Jadranu koji će moći prihvatiti i servisirati najnovije Ultra Large Container Vessel (ULCV) kapaciteta preko 14.000 TEU-a;
![<<< UVEĆAJ >>> Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/3 MIN-LURI 23-5_19.jpg)
- Zagreb DSCT i povezani projekti omogućuju razvoj riječke luke u snažno intermodalno središte u Sjevernom Jadranu.
![Rijeka, 23. svibnja 2019.](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/slike/foto 5_19/foto MIN-LURI 23-5_19/4 MIN-LURI 23-5_19.jpg)