- Objavljeno: 23.05.2019.
Ministar Oleg Butković obišao Riječku luku povodom završetka radova na 'Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu' te nazočio potpisivanju ugovora za dva projekta LU Rijeka
Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković sa suradnicima i predstavnicima lokalne samouprave te predstavnicima poslovne i lučke zajednice, obišao je danas terminalsku novogradnju u Luci Rijeka te sudjelovao u prigodnoj svečanosti povodom završetka radova na izgradnji 'Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala' (DSCT).
Na svečanosti koja se tom prigodom održala u neposrednoj blizini novoizgrađenog terminala, sudjelovali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, predstavnici lokalne samouprave, Grada Rijeke, te poslovne i lučke zajednice.
Ministar Butković u svojem obraćanju sudionicima i uzvanicima svečanosti povodom završetka radova prve faze realizacije projekta izgradnje 'Zagreb deep sea kontejnerskog terminala' izrazio je zadovoljstvo realizacijom Projekta u prvoj fazi: 'Zaista sam sretan da smo napokon došli do ovog dana kada smo dovršili radove na Zagrebačkoj obali ukupno vrijedne 109 milijuna eura. S ovim projektom nastavljamo i dalje, gradimo cestu D403 ali i radimo na projektu nizinske pruge koja će spojiti Rijeku sa Mađarskom. Sada nas očekuje i odabir koncesionara za Zagrebačku obalu sa kojim očekujemo potpisati ugovor negdje u rujnu ove godine. Od novog koncesionara očekujemo da sagradi dodatnih 280 metara obale ali i ostatak infrastrukture a sve kako bi donio dodatni promet luci Rijeka i svrstao je uz bok dugim važnim europskim lukama.'. - rekao je ministar Oleg Butković, istaknuvši kako Lučka uprava Rijeka ima ukupno sedam projekata za koje je odobreno sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) te je svih sedam projekata u realizaciji, dok njihova ukupno procijenjena vrijednost iznosi 132.865.303,00 EUR-a.
Izgradnja novog kontejnerskog terminala najvažniji je te ujedno najveći kapitalni projekt realiziran u okviru 'Rijeka Gateway projekta II', odnosno, Projekta obnove riječkog prometnog pravca, ukupne vrijednosti 112,5 milijuna EUR-a (84 milijuna EUR zajma i 28,5 milijuna EUR sredstava Državnog proračuna), kojega je Vlada pokrenula u suradnji sa Svjetskom bankom, a realizira se kroz dvije osnovne faze.
Prva faza Projekta uključuje izgradnju obale od 400 metara obalnog zida sa zaobaljem, koje financira Lučka uprava Rijeka zajmom Svjetske banke, a vrijednost investicije iznosi 109 milijuna EUR uz rok završetka do kraja svibnja tekuće, 2019. godine.
U drugoj fazi Projekta izgradit lučke prometne infrastrukture (pristupna lučka cesta i željeznički kolosijeci), izgradnja intermodalnog terminala i spojne ceste D403 te koncesioniranje terminala.
U okviru svečanosti potpisani su ugovori za isporuku i izvođenje radova u okviru dva projekta Lučke uprave Rijeka, ukupno vrijedna gotovo 55 milijuna kuna, koji se financiraju iz CEF Instrumenta i odnose se na rekonstrukciju terminala za generalne terete u bazenu Raša, kao i nabavku opreme za informatički sustav lučke zajednice u luci Rijeka.
Završetkom izgradnje ove prve faze, a potom i druge, 'Zagreb deep sea kontejnerski terminal' imat će kapacitet za prekrcaj kontejnera od približno 1 milijun TEU godišnje i biti će u osposobljen za prihvat posljednje generacije kontejnerskih brodova.
Prednosti Zagreb DSCT
- zbog svojih kapaciteta i strateške prometne pozicije Zagreb DSCT i uz njega povezani projekti prava investicijska prilika u ovom dijelu Europe;
- Zagreb DSCT jedini novi kontejnerski terminal koji se gradi i čija je izgradnja pri kraju u Sjevernom Jadranu;
- jedini deep sea kontejnerski terminal koji ima maritimne/shipping kapacitete i pruža najkraći ulaz u centar Europe bez konkurencije;
- jedini deep sea kontejnerski terminal u Sjevernom Jadranu koji će moći prihvatiti i servisirati najnovije Ultra Large Container Vessel (ULCV) kapaciteta preko 14.000 TEU-a;
- od koncesionara/operatera na Zagreb DSCT se očekuje da u riječkoj luci implementira učinkovitu i međunarodno prihvaćenu najbolju poslovnu praksu, te da u riječku luku privuče dodatni pomorski promet;
- Zagreb DSCT i povezani projekti omogućuju razvoj riječke luke u snažno intermodalno središte u Sjevernom Jadranu.
Pisane vijesti
Na svečanosti koja se tom prigodom održala u neposrednoj blizini novoizgrađenog terminala, sudjelovali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, predstavnici lokalne samouprave, Grada Rijeke, te poslovne i lučke zajednice.
Ministar Butković u svojem obraćanju sudionicima i uzvanicima svečanosti povodom završetka radova prve faze realizacije projekta izgradnje 'Zagreb deep sea kontejnerskog terminala' izrazio je zadovoljstvo realizacijom Projekta u prvoj fazi: 'Zaista sam sretan da smo napokon došli do ovog dana kada smo dovršili radove na Zagrebačkoj obali ukupno vrijedne 109 milijuna eura. S ovim projektom nastavljamo i dalje, gradimo cestu D403 ali i radimo na projektu nizinske pruge koja će spojiti Rijeku sa Mađarskom. Sada nas očekuje i odabir koncesionara za Zagrebačku obalu sa kojim očekujemo potpisati ugovor negdje u rujnu ove godine. Od novog koncesionara očekujemo da sagradi dodatnih 280 metara obale ali i ostatak infrastrukture a sve kako bi donio dodatni promet luci Rijeka i svrstao je uz bok dugim važnim europskim lukama.'. - rekao je ministar Oleg Butković, istaknuvši kako Lučka uprava Rijeka ima ukupno sedam projekata za koje je odobreno sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) te je svih sedam projekata u realizaciji, dok njihova ukupno procijenjena vrijednost iznosi 132.865.303,00 EUR-a.
Izgradnja novog kontejnerskog terminala najvažniji je te ujedno najveći kapitalni projekt realiziran u okviru 'Rijeka Gateway projekta II', odnosno, Projekta obnove riječkog prometnog pravca, ukupne vrijednosti 112,5 milijuna EUR-a (84 milijuna EUR zajma i 28,5 milijuna EUR sredstava Državnog proračuna), kojega je Vlada pokrenula u suradnji sa Svjetskom bankom, a realizira se kroz dvije osnovne faze.
Prva faza Projekta uključuje izgradnju obale od 400 metara obalnog zida sa zaobaljem, koje financira Lučka uprava Rijeka zajmom Svjetske banke, a vrijednost investicije iznosi 109 milijuna EUR uz rok završetka do kraja svibnja tekuće, 2019. godine.
U drugoj fazi Projekta izgradit lučke prometne infrastrukture (pristupna lučka cesta i željeznički kolosijeci), izgradnja intermodalnog terminala i spojne ceste D403 te koncesioniranje terminala.
U okviru svečanosti potpisani su ugovori za isporuku i izvođenje radova u okviru dva projekta Lučke uprave Rijeka, ukupno vrijedna gotovo 55 milijuna kuna, koji se financiraju iz CEF Instrumenta i odnose se na rekonstrukciju terminala za generalne terete u bazenu Raša, kao i nabavku opreme za informatički sustav lučke zajednice u luci Rijeka.
Završetkom izgradnje ove prve faze, a potom i druge, 'Zagreb deep sea kontejnerski terminal' imat će kapacitet za prekrcaj kontejnera od približno 1 milijun TEU godišnje i biti će u osposobljen za prihvat posljednje generacije kontejnerskih brodova.
Prednosti Zagreb DSCT
- zbog svojih kapaciteta i strateške prometne pozicije Zagreb DSCT i uz njega povezani projekti prava investicijska prilika u ovom dijelu Europe;
- Zagreb DSCT jedini novi kontejnerski terminal koji se gradi i čija je izgradnja pri kraju u Sjevernom Jadranu;
- jedini deep sea kontejnerski terminal koji ima maritimne/shipping kapacitete i pruža najkraći ulaz u centar Europe bez konkurencije;
- jedini deep sea kontejnerski terminal u Sjevernom Jadranu koji će moći prihvatiti i servisirati najnovije Ultra Large Container Vessel (ULCV) kapaciteta preko 14.000 TEU-a;
- od koncesionara/operatera na Zagreb DSCT se očekuje da u riječkoj luci implementira učinkovitu i međunarodno prihvaćenu najbolju poslovnu praksu, te da u riječku luku privuče dodatni pomorski promet;
- Zagreb DSCT i povezani projekti omogućuju razvoj riječke luke u snažno intermodalno središte u Sjevernom Jadranu.