- Objavljeno: 23.05.2019.
Ministar Oleg Butković obišao Riječku luku povodom završetka radova na 'Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu' te nazočio potpisivanju ugovora za dva projekta LU Rijeka

Na svečanosti koja se tom prigodom održala u neposrednoj blizini novoizgrađenog terminala, sudjelovali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, predstavnici lokalne samouprave, Grada Rijeke, te poslovne i lučke zajednice.
Ministar Butković u svojem obraćanju sudionicima i uzvanicima svečanosti povodom završetka radova prve faze realizacije projekta izgradnje 'Zagreb deep sea kontejnerskog terminala' izrazio je zadovoljstvo realizacijom Projekta u prvoj fazi: 'Zaista sam sretan da smo napokon došli do ovog dana kada smo dovršili radove na Zagrebačkoj obali ukupno vrijedne 109


Izgradnja novog kontejnerskog terminala najvažniji je te ujedno najveći kapitalni projekt realiziran u okviru 'Rijeka Gateway projekta II', odnosno, Projekta obnove riječkog prometnog pravca, ukupne vrijednosti 112,5 milijuna EUR-a (84 milijuna EUR zajma i 28,5 milijuna EUR sredstava Državnog proračuna), kojega je Vlada pokrenula u suradnji sa Svjetskom bankom, a realizira se kroz dvije osnovne faze.
Prva faza Projekta uključuje izgradnju obale od 400 metara obalnog zida sa zaobaljem, koje financira Lučka uprava Rijeka zajmom Svjetske banke, a vrijednost investicije iznosi 109 milijuna EUR uz rok završetka do kraja svibnja tekuće, 2019. godine.

U drugoj fazi Projekta izgradit lučke prometne infrastrukture (pristupna lučka cesta i željeznički kolosijeci), izgradnja intermodalnog terminala i spojne ceste D403 te koncesioniranje terminala.
U okviru svečanosti potpisani su ugovori za isporuku i izvođenje radova u okviru dva projekta Lučke uprave Rijeka, ukupno vrijedna gotovo 55 milijuna kuna, koji se financiraju iz CEF Instrumenta i odnose se na rekonstrukciju terminala za generalne terete u bazenu Raša, kao i nabavku opreme za informatički sustav lučke zajednice u luci Rijeka.
Završetkom izgradnje ove prve faze, a potom i druge, 'Zagreb deep sea kontejnerski terminal' imat će kapacitet za prekrcaj kontejnera od približno 1 milijun TEU godišnje i biti će u osposobljen za prihvat posljednje generacije kontejnerskih brodova.

Prednosti Zagreb DSCT
- zbog svojih kapaciteta i strateške prometne pozicije Zagreb DSCT i uz njega povezani projekti prava investicijska prilika u ovom dijelu Europe;
- Zagreb DSCT jedini novi kontejnerski terminal koji se gradi i čija je izgradnja pri kraju u Sjevernom Jadranu;
- jedini deep sea kontejnerski terminal koji ima maritimne/shipping kapacitete i pruža najkraći ulaz u centar Europe bez konkurencije;
- jedini deep sea kontejnerski terminal u Sjevernom Jadranu koji će moći prihvatiti i servisirati najnovije Ultra Large Container Vessel (ULCV) kapaciteta preko 14.000 TEU-a;

- Zagreb DSCT i povezani projekti omogućuju razvoj riječke luke u snažno intermodalno središte u Sjevernom Jadranu.
