- Objavljeno: 13.04.2023.
Donesena odluka o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje 'Jadranske autoceste' vrijednosti oko 200 milijuna eura
Vlada je na današnjoj Sjednici donijela Odluku o izmjenama i dopunama br. 7 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje „Jadranske autoceste“ – dionica Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin – Matulji.
Ovim izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina-Istrom d.d. predviđa se realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, produženje roka koncesije formalno za razdoblje od 2 i pol godine, odnosno najkasnije do 15. prosinca 2041. godine radi otplate kredita Koncesionara te refinanciranje (restrukturiranje) cijelog projekta Istarskog ipsilona.
Podfaza 2B2-2 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km na sjeveroistočnoj strani autoceste te proširenja Odmorišta Kvarner.
Podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog mosta preko rijeke Mirne, duljine 1,3 km te vijadukta Limska Draga, duljine 0,5 km), kako bi se završio drugi kolnički trak ove dionice autoceste.
Procijenjena vrijednost investicije ovih dviju Podfaza iznosi 199 milijuna eura, uvećano za 14 milijuna eura za ostale građevinske radove Pod-faze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3.
Početak radova planiran je polovinom 2023. godine, a završetak u jesen 2026. godine.
Realizacijom ove vrijedne investicije, koja trajno ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske, osim financijske vrijednosti značajne su i druge izravne i neizravne koristi.
Naime, ulaganje u Podfazu 2B2-2 i Podfazu 2B2-3 predstavlja izrazito pozitivan gospodarski učinak zbog skraćivanja vremena putovanja i nadogradnje TEN-T mreže, kao i povećanja razine sigurnosti korisnika, uz smanjenje zagušenja, izbjegavanje nastanka uskih grla i prometnih nesreća, dok se Istra kvalitetno cestovno povezuje s ostatkom Hrvatske.
Dodatan pozitivan učinak na hrvatsko gospodarstvo realizacijom ove investicije iskazat će se kroz pokretanje građevinskih radova gdje će oko 95 posto radova izvoditi hrvatske građevinske kompanije kao podizvođači, zatim kroz zapošljavanje i do 700 djelatnika u vršnom razdoblju građenja te dodatnih 5 u razdoblju održavanja.
Također se očekuje i pozitivan učinak na rast BDP-a za 0,53% i povećanje prihoda od turističkog sektora budući više od 90 posto turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski ipsilon.
Najave
Ovim izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina-Istrom d.d. predviđa se realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, produženje roka koncesije formalno za razdoblje od 2 i pol godine, odnosno najkasnije do 15. prosinca 2041. godine radi otplate kredita Koncesionara te refinanciranje (restrukturiranje) cijelog projekta Istarskog ipsilona.
Podfaza 2B2-2 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km na sjeveroistočnoj strani autoceste te proširenja Odmorišta Kvarner.
Podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog mosta preko rijeke Mirne, duljine 1,3 km te vijadukta Limska Draga, duljine 0,5 km), kako bi se završio drugi kolnički trak ove dionice autoceste.
Procijenjena vrijednost investicije ovih dviju Podfaza iznosi 199 milijuna eura, uvećano za 14 milijuna eura za ostale građevinske radove Pod-faze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3.
Početak radova planiran je polovinom 2023. godine, a završetak u jesen 2026. godine.
Realizacijom ove vrijedne investicije, koja trajno ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske, osim financijske vrijednosti značajne su i druge izravne i neizravne koristi.
Naime, ulaganje u Podfazu 2B2-2 i Podfazu 2B2-3 predstavlja izrazito pozitivan gospodarski učinak zbog skraćivanja vremena putovanja i nadogradnje TEN-T mreže, kao i povećanja razine sigurnosti korisnika, uz smanjenje zagušenja, izbjegavanje nastanka uskih grla i prometnih nesreća, dok se Istra kvalitetno cestovno povezuje s ostatkom Hrvatske.
Dodatan pozitivan učinak na hrvatsko gospodarstvo realizacijom ove investicije iskazat će se kroz pokretanje građevinskih radova gdje će oko 95 posto radova izvoditi hrvatske građevinske kompanije kao podizvođači, zatim kroz zapošljavanje i do 700 djelatnika u vršnom razdoblju građenja te dodatnih 5 u razdoblju održavanja.
Također se očekuje i pozitivan učinak na rast BDP-a za 0,53% i povećanje prihoda od turističkog sektora budući više od 90 posto turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski ipsilon.