Autocestom Zagreb-Sisak u ljeto 2010. godine

Slika /arhiva/081009OTVACA11-S001.jpg

Autocesta od Zagreba do Siska bit će gotova u ljeto 2010. godine, a od ožujka iduće godine započet će radovi iz smjera Siska, izjavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta prilikom današnjeg obilaska radova na autocesti A11 zaustavivši se na čvoru Buševec s ministrom financija Ivanom Šukerom.

Izrazio je zadovoljstvo radovima koji su intenzivirani i odvijaju se prema planu te je najavio da će dionica od Velike Gorice jug do Buševca biti gotova do svibnja iduće godine, a od Velike Gorice do Zagreba do kraja 2009. godine.

Problemi s otkupom zemljišta se rješavaju i nema prepreka da se ova autocesta završi u planiranim rokovima, dodao je Kalmeta istaknuvši da će tijekom listopada biti ugovoreni svi radovi do Siska i izvođači uvedeni u posao do kraja godine. Sada radove izvode 12 izvođača okupljenih u poslovne udruge, a u tijeku su radovi na izradi nasipa, kolničke konstrukcije i mosta preko kanala Sava-Odra.

Na pitanje hoće li konačna cijena autoceste Zagreb-Sisak biti kako je najavljivano 4,4 milijarde kuna, odgovorio je da će se vrijednost znati kad budu provedeni svi međunarodni javni natječaji.

Ministar Kalmeta najavio je da će do kraja godine biti otvoreno 40 kilometara autoceste od Šestanovca do Ravče i dionica od Ploča do luke Ploče u dužini od 10 km, a do kraja ožujka 2009. u promet će biti puštena i dionica od Osijeka do Đakova.

Velikogorička gradska vlast administrativno je ometala radove na autocesti, rekao je ministar Šuker i prozvao Veliku Goricu kao jedini grad u Hrvatskoj koji za ceste naplaćuje komunalni doprinos. Također, naglasio je da se radovi na izgradnji cestovne mreže Velike Gorice ne mogu više zaustaviti, osim u drugoj fazi izgradnje obilaznice toga grada obzirom da je Upravnom sudu gradska vlast uložila žalbu na lokacijsku dozvolu.

Radovi na prvoj fazi izgradnje istočne obilaznice Velike Gorice koja obuhvaća trasu od 1,2 km i spojnu cestu na Domovinski most od 2,7 km počeli su prije nekoliko dana i vrijedni su 115 milijuna kuna, napomenuo je prilikom obilaska tog gradilišta Stjepko Boban, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta.

Predstavnike medija je izvijestio da će se graditi četverotračna cesta sa stazama za bicikliste i pješake te s javnom rasvjetom. I on je naglasio da se dugo čekao početak radova zbog problema s Gradom Velikom Goricom te da će druga faza radova krenuti nakon odluke Upravnog suda.

Radove na prvoj fazi obilaznice Velike Gorice izvode zagrebačke tvrtke Viadukt i Dalekovod, glavni projekt je izradio Projektni biro Palmotićeva 45, a nadzor nad radovima, koji bi trebali trajati 10 mjeseci, provodit će IGH.

Autocesta Zagreb-Sisak dužine 47,5 km podijeljena je na tri dionice: Jakuševec-Velika Gorica jug (9,5 km), Velika Gorica jug-Lekenik (20,2 km) i Lekenik-Mošćenica (17,8 km). Planirana vrijednost investicije iznosi 4,4 mld kuna.

Na autocesti Zagreb-Sisak predviđen je jedan prateći uslužni objekt (benzinska postaja, restoran), šest čvorova (Jakuševec, Velika Gorica jug, Buševec, Lekenik, Sisak i Mošćenica) i priključci Veliko Polje i Velika Gorica. Također je predviđen i jedan centar za održavanje i kontrolu prometa u sklopu čvorišta Sisak. Ukupno je planirano 17 mostova, 5 vijadukata, 20 nadvožnjaka, 7 podvožnjaka i 17 propusta.

Od značajnijih objekata na trasi cijele autoceste mogu se izdvojiti most Odra-preko Velikogoričke ceste i željezničke pruge (550 m), most preko kanala Sava-Odra (280 m), lučni most preko Kupe (270 m) te vijadukt dužine 750 m. 



Vijesti iz medija