Autocesta Rijeka - Zagreb u punom profilu od 22. listopada

Slika /arhiva/arz1.2.jpg

Autocesta Rijeka - Zagreb u cijeloj je dužni od 146,5 kilometara izgrađena u punom profilu, posljednji su na puni profil dograđeni dijelovi dionice Oštrovica - Vrata, dužine 11 kilometara i dio dionice Kupjak - Vrbovsko od 3,5 kilometra, a autocesta će biti otvorena 22. listopada i imat će sve potrebne uporabne dozvole.

Istaknuo je to danas pri obilasku autoceste uoči otvaranja posljednjih izgrađenih dionica u punom profilu član Uprave Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. Miro Škrgatić.

Ukupna vrijednost radova na autocesti, naveo je, procjenjuje se za sada na oko 661,5 milijuna eura. Dodao je da bi konačni izračun svih troškova, koji će biti uskoro izrađen, mogao biti veći za oko 100 milijuna eura.

Po riječima Škrgatića, cijena cestarine za osobno vozilo od Rijeke do Zagreba iznosit će 60 kuna, a putovanje će trajati oko sat i 15 minuta.

Pri obilasku autoceste novinarima je omogućeno razgledavanje špilje koja je otkrivena pri izgradnji tunela Vrata u Gorskom kotaru. Špilja je premošćena, što je izgradnju tunela poskupjelo za oko 5 milijuna eura.

Autocesta Rijeka - Zagreb dio je europskog pravca E65 i dio paneuropskog prometnog koridora Vb, te je, kako je istaknuo Škrgatić, izuzetno važna za razvoj turizma i gospodarstva i, s obzirom na promet, najisplativija hrvatska autocesta.

Izgradnja te autoceste počela je još 1971., a prva je dionica od Rijeke do Kikovice (10,5 kilometara) otvorena 1971. Dionica od Zagreba do Karlovca (39,3 kilometra) otvorena je 1972.

Sljedeće dionice autoceste i poluautoceste (ukupno 46,8 kilometara) građene su na potezu od Rijeke do Kupjaka od 1971. do 1982. te 1996. i 1997.

Od osnivanja poduzeća Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. u 1998. nastavak autoceste se gradio ubrzano, u dvije faze.

Prva je faza obuhvatila izgradnju poluautoceste od Kupjaka do Karlovca (60,18 kilometara), a dovršena je u lipnju 2004.

Druga faza je obuhvatila proširenje poluautoceste u autocestu punog profila, od interregionalnog čvora Bosiljevo II do čvora Kikovica (55,57 kilometara), a dovršena je u listopadu ove godine.

Na cijeloj trasi autoceste izgrađena su 22,1 kilometra objekata, od toga 1,7 kilometara mostova, 10,1 kilometara vijadukata i 10,3 kilometara tunela. Izgrađeno je ukupno šest mostova, 13, tunela i 24 vijadukta te 15 pratećih uslužnih objekata.

Škrgatić je istaknuo da AC Rijeka - Zagreb d.d. iz vlastitih prihoda pokriva obveze iz zajmova za izgradnju i troškove gospodarenja autocestom.

Prihodi AC Rijeka - Zagreb d.d. od naplate cestarine su od 1998. do 2007. značajno povećani, pa je u 2007. ostvareno više od 400 milijuna kuna prihoda od cestarina. Jedan od razloga povećanja naplaćenih cestarina je i proširenje koncesijskog područja poduzeća na most Krk i autocestu Rijeka - Rupa.

Osim toga AC Rijeka - Zagreb d.d. proširila je svoje koncesijsko područje i na riječku obilaznicu od Orehovice do Diračja i preuzela obvezu izgradnje južnog kolnika obilaznice. Ukupna duljina riječke obilaznice, zajedno s priključnim cestama je 9,6 kilometara, a rok izgradnje južnog kolnika, dugačkog 8,8 kilometara je lipanj 2009.


(Hina)



Vijesti iz medija