Svečano obilježen početak radova na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona od Pazina do Tunela Učka

Slika /arhiva/nsl MIN-BinI 15-11_18.jpg
Prigodnom svečanošću održanom u četvrtak na čvoru Rogovići, obilježen je početak radova na izgradnji 2B1 faze Istarskog ipsilona, na dionici između Tunela Učka i Pazina.

Pored predstavnika organizatora i investitora projekta, društva Bina Istra, na svečanosti su sudjelovali predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade  ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva Darko Horvat, veleposlanica Francuske Nj. E. Corinne Meunier, istarski župan Valter Flego te mnogobrojni saborski zastupnici.

Podsjetimo, radovima na Istarskom ipsilonu na dionici Pazin – Tunel Učka u duljini od oko28 km predviđena je dopuna punog profila ceste na dijelu od čvora Rogovići do zapadnog ulaza u Tunel Učku.

„Izgradnja punog profila znatno će doprinijeti gospodarskom razvoju Istre te bolje povezati istarski poluotok s ostatkom cestovne i autocestovne mreže Republike Hrvatske. Vjerujem da ćemo u sljedećim fazama zaokružiti ovaj projekt i završiti drugu cijev Tunela Učke, uključujući i dionicu do Matulja. Cijeli ovaj projekt predstavlja jedan od najboljih oblika javno-privatnog partnerstva, a ujedno je i dokaz da hrvatska Vlada intenzivno ulaže u prometnu infrastrukturu. Za nas je jako dobro da imamo jednog tako važnog partnera kao što je tvrtka Bouygues“, rekao je na svečanosti otvaranja radova premijer Andrej Plenković.

„Poseban je ovo dan za Istru i Hrvatsku, a moram reći i za mene osobno, koji dolazim iz ovih krajeva. Godinama smo slušali o potrebi nastavka izgradnje Istarskog ipsilona, a što su neke prošle Vlade pokušavale pokrenuti, no nisu uspjele. Zato ova Vlada jest. Znajući koliko je važan ovaj projekt za Istru, na listu prometnih projekata upravo je stavila nastavak izgradnje Istarskog ipsilona. Njime će Istra za tri godine biti povezana s ostatkom Hrvatske modernom cestovnom mrežom koja će biti brža i znatno sigurnija i koja će kvalitetnije povezati Hrvatsku sa prometnim pravcima EU. Ulaganje će utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme trajanja gradnje. Na kraju, sve izgrađeno ostat će u vlasništvu Republike Hrvatske.“, istaknuo je prigodom otvaranja radova resorni ministar Oleg Butković.

Okupljenima se obratio i generalni direktor Bina-Istre Dario Silić koji je tom prilikom istaknuo kako po završetku ove faze radova očekuje nastavak izgradnje i završetak punog profila Istarskog ipsilona i na drugim dionicama, onako kako je naime i predviđeno faznom gradnjom iz ugovora o koncesiji.

Istarski župan Valter Flego istaknuo je pak kako će se izgradnjom ove dionice znatno povećati konkurentnost Hrvatske i Istre kao pretežito turističke auto-destinacije dodavši kako u budućnosti očekuje spajanje Ipsilona s Matuljima, probijanje druge cijevi Tunela Učka, te dupliranje vijadukata Mirna i Limska draga.

Podsjetimo, radovi na izgradnji 2B1 faze Istarskog ipsilona po procjenama bi trebali trajati oko tri godine, s time da bi se prva dionica do čvorišta Ivoli, u duljini od 6 km, trebala otvoriti dvije godine nakon početka radova na Ipsilonu.
Investicija će značajno utjecati na dinamiku i razvoj lokalnoga gospodarstva, posebno turizma, budući više od 90 posto turista koji posjećuju Istru dolazi upravo dionicama Istarskog ipsilona. Ne manje važno je i to da će 95 posto građevinskih radova na Ipsilonu izvoditi hrvatske tvrtke, kao podizvođači, te da će investicija omogućiti zapošljavanje čak oko 1000 radnika.

Inače, radovima je predviđena izgradnja ukupno jedanaest vijadukata, četrnaest podvožnjaka, gradnja tri nova te rušenje tri postojeća nadvožnjaka. Projektom je planirana i izgradnja potpornih zidova, odmorišta, pomoćnih građevina, kao i poboljšanje trase postojećeg kolnika.




Najave