- Objavljeno: 15.11.2018.
Svečano obilježen početak radova na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona od Pazina do Tunela Učka

Pored predstavnika organizatora i investitora projekta, društva Bina Istra, na svečanosti su sudjelovali predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva Darko Horvat, veleposlanica Francuske Nj. E. Corinne Meunier, istarski župan Valter Flego te mnogobrojni saborski zastupnici.
Podsjetimo, radovima na Istarskom ipsilonu na dionici Pazin – Tunel Učka u duljini od oko28 km predviđena je dopuna punog profila ceste na dijelu od čvora Rogovići do zapadnog ulaza u Tunel Učku.

„Izgradnja punog profila znatno će doprinijeti gospodarskom razvoju Istre te bolje povezati istarski poluotok s ostatkom cestovne i autocestovne mreže Republike Hrvatske. Vjerujem da ćemo u sljedećim fazama zaokružiti ovaj projekt i završiti drugu cijev Tunela Učke, uključujući i dionicu do Matulja. Cijeli ovaj projekt predstavlja jedan od najboljih oblika javno-privatnog partnerstva, a ujedno je i dokaz da hrvatska Vlada intenzivno ulaže u prometnu infrastrukturu. Za nas je jako dobro da imamo jednog tako važnog partnera kao što je tvrtka Bouygues“, rekao je na svečanosti otvaranja radova premijer Andrej Plenković.
„Poseban je ovo dan za Istru i Hrvatsku, a moram reći i za mene osobno, koji dolazim iz ovih krajeva. Godinama smo slušali o potrebi nastavka izgradnje Istarskog ipsilona, a što su neke prošle Vlade pokušavale pokrenuti, no nisu uspjele. Zato ova Vlada jest. Znajući koliko je važan ovaj projekt za Istru, na listu prometnih projekata upravo je stavila nastavak izgradnje

Okupljenima se obratio i generalni direktor Bina-Istre Dario Silić koji je tom prilikom istaknuo kako po završetku ove faze radova očekuje nastavak izgradnje i završetak punog profila Istarskog ipsilona i na drugim dionicama, onako kako je naime i predviđeno faznom gradnjom iz ugovora o koncesiji.
Istarski župan Valter Flego istaknuo je pak kako će se izgradnjom ove dionice znatno povećati konkurentnost Hrvatske i Istre kao pretežito turističke a

Podsjetimo, radovi na izgradnji 2B1 faze Istarskog ipsilona po procjenama bi trebali trajati oko tri godine, s time da bi se prva dionica do čvorišta Ivoli, u duljini od 6 km, trebala otvoriti dvije godine nakon početka radova na Ipsilonu.
Investicija će značajno utjecati na dinamiku i razvoj lokalnoga gospodarstva, posebno turizma, budući više od 90 posto turista koji posjećuju Istru dolazi upravo dionicama Istarskog ipsilona. Ne manje važno je i to da će 95 posto građevinskih radova na Ipsilonu izvoditi hrvatske tvrtke, kao podizvođači, te da će investicija omogućiti zapošljavanje čak oko 1000 radnika.

