- Objavljeno: 23.12.2016.
Zaprimljena potvrda JASPERS-a o pripremljenosti velikog projekta Cestovnog povezivanja južne Dalmacije
U četvrtak, 22. prosinca Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture primilo je potvrdu JASPERS-a o pripremljenosti velikog projekta Cestovno povezivanje južne Dalmacije, kojim je predviđena izgradnja Pelješkog mosta i pristupnih cesta, a čiji prihvatljivi troškovi za sufinanciranje iz fondova EU iznose 420,3 milijuna eura. Ovom Potvrdom osiguran je vrlo važan korak u proceduri odobravanja strateškog projekta Republike Hrvatske, a nadležna ministarstva i Hrvatske ceste nastavit će s aktivnostima kako bi se osiguralo da prijava projekta bude u skladu sa svim potrebnim zahtjevima i kao takva, nadamo se odobrena od strane Europske komisije s maksimalnom stopom sufinanciranja od 85%.
Primitkom JASPERS-ove potvrde nastavlja se s potrebnim koracima prema proceduri Europske komisije za odobrenje velikih projekata (u sektoru prometa odnosi se na projekte čija vrijednost iznosi 75 milijuna eura i više) te nacionalnoj proceduri, odnosno, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (MMPI) i Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU (MRRFEU) pregledat će Prijavu projekta i nakon usuglašavanja, MRRFEU će Prijavu projekta (tzv. aplikaciju) uputiti u daljnju proceduru odobravanja Neovisnoj kontroli kvalitete (Independent Quality Review – IQR).
Neovisna kontrola kvalitete pregledava dostavljenu dokumentaciju za potrebe Europske Komisije vezano uz donošenje odluke o financiranju projekta te donosi pozitivno ili negativno mišljenje o projektu. Ono što je važno spomenuti je da ukoliko neovisni stručnjaci donesu pozitivnu ocjenu, MRRFEU kao Upravljačko tijelo Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020. iz kojeg bi se projekt trebao financirati, dostavlja aplikaciju Europskoj komisiji. Ukoliko u roku od 3 mjeseca od primitka aplikacije Europska komisija ne donese odluku kojom odbija financijski doprinos, smatra se da je financijski doprinos za projekt, koji je odabrala država članica, odobren. Ipak, u ovom trenutku nije moguće predviđati rokove u kojem trenutku bi Europska komisija mogla donijeti potvrdu o odobrenju financiranja projekta.
Podsjetimo, projekt Pelješkog mosta s pristupnim cestama, kao najbolje rješenje za prometno povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske, bit će dužine 32.53 km, a sastojat će se od tri glavne faze koju čine:
1. Pelješki most (u duljini od 2,4 km)
2. Pristupne ceste na Pelješcu: Duboka (D8) - Zaradeže (D414) (u duljini od 12.04 km)
3. Obilaznica Stona: Zaradeže (D414) - Đonta Doli (D8), (podijeljena je na 2 dijela, a to su usklađivanje D414 između Zaradeže (D414) - Prapratno (D414) i izgradnju obilaznice Prapratno (D414) - Donta Doli (D8) (u duljini od 18.09 km).
Primitkom JASPERS-ove potvrde nastavlja se s potrebnim koracima prema proceduri Europske komisije za odobrenje velikih projekata (u sektoru prometa odnosi se na projekte čija vrijednost iznosi 75 milijuna eura i više) te nacionalnoj proceduri, odnosno, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (MMPI) i Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU (MRRFEU) pregledat će Prijavu projekta i nakon usuglašavanja, MRRFEU će Prijavu projekta (tzv. aplikaciju) uputiti u daljnju proceduru odobravanja Neovisnoj kontroli kvalitete (Independent Quality Review – IQR).
Neovisna kontrola kvalitete pregledava dostavljenu dokumentaciju za potrebe Europske Komisije vezano uz donošenje odluke o financiranju projekta te donosi pozitivno ili negativno mišljenje o projektu. Ono što je važno spomenuti je da ukoliko neovisni stručnjaci donesu pozitivnu ocjenu, MRRFEU kao Upravljačko tijelo Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020. iz kojeg bi se projekt trebao financirati, dostavlja aplikaciju Europskoj komisiji. Ukoliko u roku od 3 mjeseca od primitka aplikacije Europska komisija ne donese odluku kojom odbija financijski doprinos, smatra se da je financijski doprinos za projekt, koji je odabrala država članica, odobren. Ipak, u ovom trenutku nije moguće predviđati rokove u kojem trenutku bi Europska komisija mogla donijeti potvrdu o odobrenju financiranja projekta.
Podsjetimo, projekt Pelješkog mosta s pristupnim cestama, kao najbolje rješenje za prometno povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske, bit će dužine 32.53 km, a sastojat će se od tri glavne faze koju čine:
1. Pelješki most (u duljini od 2,4 km)
2. Pristupne ceste na Pelješcu: Duboka (D8) - Zaradeže (D414) (u duljini od 12.04 km)
3. Obilaznica Stona: Zaradeže (D414) - Đonta Doli (D8), (podijeljena je na 2 dijela, a to su usklađivanje D414 između Zaradeže (D414) - Prapratno (D414) i izgradnju obilaznice Prapratno (D414) - Donta Doli (D8) (u duljini od 18.09 km).