Zamjenik ministra Zdenko Antešić i pomoćnik ministra Igor Butorac u obilasku dovršetka radova u trajektnim pristaništima Prizna i Valbiska

Slika /arhiva/PRIZNA-003_nsl.jpg
Zamjenik ministra Zdenko Antešić i pomoćnik ministra Igor Butorac danas su obišli radove koji su u završnoj fazi, a na rekonstrukciji trajektnog pristaništa Prizna, te dogradnji trajektnog pristaništa Valbiska na otoku Krku.

Projektom rekonstrukcije trajektnog pristaništa u luci Prizna predviđena je izgradnja bočnog obalnog zida u dužini od 40 metara i nasipavanje lučkog područja iza obalnog zida za proširenje manipulativnog lučkog prostora površine cca. 600m2. Ukupna vrijednost projekta rekonstrukcije trajektnog pristaništa i proširenja rive u luci Prizna iznosi 8.936.216,69 kn, a završetak radova i puštanje novoizgrađene infrastrukture planirano je za travanj ove godine.

„Iznimno mi je zadovoljstvo danas biti ovdje i vidjeti kako se radovi odvijaju planiranom dinamikom. Investicija u infrastrukturni projekt rekonstrukcije trajektnog pristaništa u luci Prizna je investicija od velikog značaja, jer će svakako pridonijeti povećanju razine sigurnosti za vrijeme pristajanja RO-RO brodova većih gabarita za vrijeme loših vremenskih uvjeta, a također će utjecati i na poboljšanje i unapređenje kvalitete povezivanja kopna s otokom.“-istaknuo je zamjenik ministra Zdenko Antešić prilikom obilaska.

Cilj projekta dogradnje trajektnog pristaništa Valbiska je kvalitetno povezivanje četiri najveća sjevernojadranska otoka: Cresa, Lošinja, Raba preko Krka sa kopnom. Uslijed znatno povećanog intenziteta prometa bilo je potrebno dovršiti izgradnju pristaništa koja je započela 1989. godine, a po kojoj je izgrađen jedan dio pristaništa, dok je za ostatak odgođena gradnja dok se ne ukaže potreba za njom.

Osim predviđenog povećanja prometa prema otoku Cresu, u 2008. godini  uvela se i linija prema otoku Rabu, te je bilo nužno pristupiti dogradnji treće trajektne rampe tako da luka Valbiska može primiti više brodova, i brodove većeg kapaciteta. Kako bi se to ostvarilo, potrebno je bilo postojeći „zapadni“ vez produžiti tako da može primiti duže brodove, te izgraditi „istočni“ vez na mjestu prijašnjeg noćnog veza kao trajektnu rampu za liniju Valbiska-Lopar. Ugovorena vrijednost radova je 14.351.714,76kn, a završetak radova planira se do kraja lipnja ove godine.

Nakon obilaska radova u trajektnom pristaništu Valbiska, pomoćnik ministra Igor Butorac je naglasio: „Trajektno pristanište Valbiska na Krku jedno je od najprometnijih pristaništa na Jadranu, a samo tijekom 2013. godine iz luke Valbiska prema otocima prevezeno je oko 400 tisuća vozila i 850 tisuća putnika, što je svakako čini prvom trajektnom lukom po broju prevezenih vozila u javnom obalnom linijskom prometu.“

"Završetkom radova Luka Valbiska postat će najvažnija luka na području sjevernog Jadrana, a dodatnom rampom za funkcioniranje brodari će dobiti kvalitetnu infrastrukturu za obavljanje prometa prema otocima. Projekt dogradnje trajektnog pristaništa Valbiska odličan je primjer uspješne sinergije između Ministarstva, Primorsko-goranske županije, i Županjske lučke uprave Krk“, zaključio je zamjenik ministra Antešić.
 
FOTOGALERIJA


Pisane vijesti