- Objavljeno: 21.07.2016.
Zamjenik ministra Miro Škrgatić pustio u probni rad Nautički informacijski servis „nIS“
 Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić pustio je danas u probni rad „Nautički informacijski servis - nIS“,  višejezični mobilni aplikativni program namijenjen zapovjednicima jahti, voditeljima brodica, ribarima, roniocima, kupačima , kao i svima onima koji svoje vrijeme provode uz obalu i na moru.
Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić pustio je danas u probni rad „Nautički informacijski servis - nIS“,  višejezični mobilni aplikativni program namijenjen zapovjednicima jahti, voditeljima brodica, ribarima, roniocima, kupačima , kao i svima onima koji svoje vrijeme provode uz obalu i na moru.Svečanost puštanja u rad nove aplikacije održana je u Gradskoj vijećnici Grada rijeke, a nazočili su joj pomoćnik ministra kap. Goran Šarin, glavni tajnik Ministarstva turizma Ivo Bašić, predstavnici županije Primorsko - goranske županije, zamjenik gradonačelnika, Miroslav Matešić te predstavnici državnih i javnih službi, institucija i poduzeća koji izravno ili posredno sudjeluju u poslovima sigurnosti plovidbe.

Okupljenima se prigodnim govorom obratio zamjenik ministra Miro Škrgatić koji je tom prilikom rekao: „Na hrvatskom se dijelu Jadrana trenutačno nalazi 19.000 jahti i 118.000 brodica, a samo u prvih šest mjeseci ove godine prijavljeno je ukupno 22.000 dolazaka stranih plovila. U čarteru je pritom više od 4.800 plovila, na kojima godišnje plovi oko 400 tisuća ljudi.
Navedene brojke zahtijevaju kontinuirano podizanje razine brige i odgovornosti za sigurnost svih sudionika u pomorskom prometu“.
 „Činjenica da se svake godine na hrvatskome dijelu Jadrana dogodi oko 1.100 nezgoda ukazuje na potrebu realizacije ovakvoga Projekta, budući da će upravo ovakav informacijski alat nesumnjivo pomoći u svim takvim situacijama na moru. Najčešći uzroci nesreća prema statistikama koje bilježimo u nadležnosti resornoga Ministarstva u prvome redu su nestručno upravljanje plovilima, zatim tehnički nedostaci plovila ili nepoznavanje vremenske prognoze. Izrada aplikacije pomoći će da se takve i slične situacije izbjegnu.“. - naglasio je u svome obraćanju pomoćnik ministra, Goran Šarin.
„Činjenica da se svake godine na hrvatskome dijelu Jadrana dogodi oko 1.100 nezgoda ukazuje na potrebu realizacije ovakvoga Projekta, budući da će upravo ovakav informacijski alat nesumnjivo pomoći u svim takvim situacijama na moru. Najčešći uzroci nesreća prema statistikama koje bilježimo u nadležnosti resornoga Ministarstva u prvome redu su nestručno upravljanje plovilima, zatim tehnički nedostaci plovila ili nepoznavanje vremenske prognoze. Izrada aplikacije pomoći će da se takve i slične situacije izbjegnu.“. - naglasio je u svome obraćanju pomoćnik ministra, Goran Šarin.Načelnik Sektora za nadzor i upravljanje pomorskim prometom, traganje i spašavanje i zaštitu mora, Lukša Čičovački sudionicima
 prezentacije praktično je objasnio moguće načine upotrebe nove aplikacije koja je razvijana u nadležnosti resornoga Ministarstva od lipnja 2015. godine, a ukupna cijena realiziranoga Projekta je oko 1,5 milijun kuna.
prezentacije praktično je objasnio moguće načine upotrebe nove aplikacije koja je razvijana u nadležnosti resornoga Ministarstva od lipnja 2015. godine, a ukupna cijena realiziranoga Projekta je oko 1,5 milijun kuna.Nautički informacijski servis - nIS namijenjen je upotrebi širokog kruga korisnika (zapovjednici jahti, voditelji brodica, ribari, ronioci, kupači, svi koji vrijeme provode na moru i uz obalu), a uz usluge informiranja u situacijama hitnosti nudi i brojne druge informacijske usluge, poput najkvalitetnije vremenske prognoze za pomorce visoke rezolucije (ALADIN), realizirane u suradnji s Državnim hidrometeorološkim zavodom te mogućnost jednostrane prijave pomorskih prekršaja, kao i svih drugih izvanrednih događaja na moru.

Aplikacija uključuje mogućnost pozivanja broja hitne službe 195 MRCC Rijeka – Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru s automatskom dostavom lokacije pozivatelja u realnom vremenu, čime se smanjuje ukupno vrijeme potrage za onima kojima je pomoć potrebna. Ista je dostupna na 12 jezika, a sadrži pravila plovidbe i druge informacije bitne za sigurnost na moru, popis luka i sidrišta, kontakte javnih službi poput lučkih kapetanija, zdravstvenih ustanova, barokomora i hitnih službi, a dostupna je za preuzimanje već po završetku današnje prezentacije, od 21. srpnja, putem „Google Store“ mrežne platforme, za sve mobilne uređaje s Android operativnim sustavom, kao i putem programske platforme „iTunes Store“, za korisnike iPhone mobilnih uređaja, od kojeg datuma će se i nadalje razvijati nove funkcionalnosti i sadržaji aplikacije.


 
																
							 
								
							