- Objavljeno: 15.05.2008.
Vlada: Veća zaštita prava putnika u zračnom prometu
Hrvatska je Vlada na današnjoj sjednici Hrvatskom saboru poslala izmjene Zakona o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu kojima uz ostalo regulira i prava putnika u zračnom prometu, te detaljno prava osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.
Predloženim se izmjenama, kaže ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, ide na ruku putnicima.
Izmjene detaljnije reguliraju i prava putnika i visina naknada u slučaju otkazivanja ili dužeg kašnjenja leta, ili uskraćivanja ukrcaja, te u nekim slučajevima za to predviđaju i kompenzacije, odnosno odštete od 250, 400 ili 600 eura (u kunskoj protuvrijednosti) ovisno o udaljenosti odredišta uz mogućnost putnika da odabere hoće li nastaviti putovanje slijedećim letom ili želi povrat punog iznosa cijene karte.
Regulirani su također i slučajevi u kojima putnici zbog primjerice otkazivanja leta mogu odabrati da li će prihvatiti druge letove ili se odlučiti za naknadu i to, po novome cijelog iznosa vrijednosti karte, odnosno cijene koju su za nju platili (do sada povrat do 25 posto cijene).
U slučajevima dužeg kašnjenja leta zračni prijevoznik bio bi dužan putnicima osigurati hotelski smještaj jednu, dvije ili više noći, a ne kao do sada samo jednu noć. Uz to, putnici bi u tom slučaju imali pravo i na dva besplatna telefonska poziva, ili telefaks poruke ili elektroničke poruke te besplatan prijevoz do hotela.
U paketu "europskih zakona" su i prijedlozi kojima bi Sabor potvrdio mnogostrani sporazum između Europske zajednice i njenih država članica te još desetak europskih zemalja o uspostavi Europskog zajedničkog zračnog prostora.
Bitna pitanja koja su obuhvaćena ovim sporazumom odnose se na pristup tržištu, sigurnost, zaštitu i upravljanje zračnim prometom, zaštitu i očuvanje okoliša, socijalne aspekte i zaštitu korisnika.
Pristupanje ECAA Sporazumu je od primarne važnosti jer potvrđivanjem ovog međunarodnog instrumenta Republika Hrvatska postaje dio suvremenog i uređenog sustava civilnog zračnog prometa gdje su sigurnost, zaštita i prava putnika pri samom vrhu prioriteta.
Ovim sporazumom Republika Hrvatska je sama sebi definirala faze prilagodbe tj. hodogram i prioritete u usklađivanju svog zakonodavstva s europskom regulativom u području zračnog prometa. Hodogram nije određen konkretnim vremenskim okvirima, ali daje jasan uvid u slijed zadanih aktivnosti koje RH još predstoje.