- Objavljeno: 07.05.2020.
Vlada RH: Usvojen Nacrt konačnog prujedloga Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (EU)
Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Nacrt konačnog prijedloga Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (EU).
Usvajanjem ovoga Zakona vrši se potpuno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije, točnije sa četvrtim željezničkim paketom koji je predstavljen kroz dvije domene tj. dva stupa, tehnički i upravljački (tržišni).
Nacrtom konačnog prijedloga Zakona postiže se izmjena zakonodavnog okvira za upravljanje sigurnošću željezničkog sustava, s ciljem usklađivanja s tehničkim stupom četvrtog željezničkog paketa, prije svega uspostavom sustava za izdavanje jedinstvenih potvrda o sigurnosti i odobrenja za vozila.
Zakonom se definira uloga Agencije Europske unije za željeznice na način da ista izdaje jedinstvenu potvrdu o sigurnosti željezničkim prijevoznicima koji svoju djelatnost obavljaju na području više država članica Europske unije kao i odobrenja za željeznička vozila. Naime, do sada je željeznički prijevoznik ili proizvođač morao za svaku državu članicu ishoditi posebnu potvrdu ili odobrenje.
Osim toga, uređuju se nadležnosti i obaveze Agencije za sigurnost željezničkog sustava, kojoj se povjeravaju poslovi nadzora nad provedbom Zakona, te određuju ovlasti i obaveze inspektora.
Propisuju se i temeljne odredbe kojima se utvrđuju uvjeti za odvijanje i upravljanje željezničkim prometom na siguran način, a propisane su i prekršajne odredbe vezane uz provedbu ovoga Zakona kao i odgovarajuće novčane kazne.
Istaknimo kako je Hrvatski sabor na sjednici održanoj 31. siječnja ove godine donio Zaključak o prihvaćanju prijedloga Zakona u prvome čitanju kao i to da provedba ovoga Zakona nema financijski učinak na Državni proračun.
Vijesti iz medija
Usvajanjem ovoga Zakona vrši se potpuno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije, točnije sa četvrtim željezničkim paketom koji je predstavljen kroz dvije domene tj. dva stupa, tehnički i upravljački (tržišni).
Nacrtom konačnog prijedloga Zakona postiže se izmjena zakonodavnog okvira za upravljanje sigurnošću željezničkog sustava, s ciljem usklađivanja s tehničkim stupom četvrtog željezničkog paketa, prije svega uspostavom sustava za izdavanje jedinstvenih potvrda o sigurnosti i odobrenja za vozila.
Zakonom se definira uloga Agencije Europske unije za željeznice na način da ista izdaje jedinstvenu potvrdu o sigurnosti željezničkim prijevoznicima koji svoju djelatnost obavljaju na području više država članica Europske unije kao i odobrenja za željeznička vozila. Naime, do sada je željeznički prijevoznik ili proizvođač morao za svaku državu članicu ishoditi posebnu potvrdu ili odobrenje.
Osim toga, uređuju se nadležnosti i obaveze Agencije za sigurnost željezničkog sustava, kojoj se povjeravaju poslovi nadzora nad provedbom Zakona, te određuju ovlasti i obaveze inspektora.
Propisuju se i temeljne odredbe kojima se utvrđuju uvjeti za odvijanje i upravljanje željezničkim prometom na siguran način, a propisane su i prekršajne odredbe vezane uz provedbu ovoga Zakona kao i odgovarajuće novčane kazne.
Istaknimo kako je Hrvatski sabor na sjednici održanoj 31. siječnja ove godine donio Zaključak o prihvaćanju prijedloga Zakona u prvome čitanju kao i to da provedba ovoga Zakona nema financijski učinak na Državni proračun.