- Objavljeno: 03.12.2020.
Vlada RH: Usvojen Nacrt konačnog prijedloga zakona o potvrđivanju Međunarodne konvencije iz Hong Konga za sigurno i okolišno prihvatljivo recikliranje brodova iz 2009.
Na današnjoj je sjednici Vlade usvojen Nacrt konačnog prijedloga zakona o potvrđivanju Međunarodne konvencije iz Hong Konga za sigurno i okolišno prihvatljivo recikliranje brodova iz 2009.
Konvencija je pod okriljem Međunarodne pomorske organizacije donesena 2009. godine na Diplomatskoj konferenciji u Hong Kongu, te se ovim Zakonom ista potvrđuje, kako bi njezine odredbe, u smislu članka 141. Ustava RH, postale sastavnim dijelom unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Međunarodna konvencija stvara okvir za siguran i okolišno prihvatljiv proces rada postrojenja za recikliranje brodova, propisuje tijek samog postupka, preglede kojima brod mora udovoljiti, te svjedodžbe koje pritom treba posjedovati.
Istodobno, radi eliminacije sigurnosnih, okolišnih i zdravstvenih rizika, Konvencija propisuje pravila po kojima se stari i podstandardni brodovi uklanjaju iz upotrebe, pri čemu se isti recikliraju u sirovine spremne za ponovno korištenje.
Dodajmo kako je i na razini Europske unije prepoznata važnost ove tematike, te je 2013. godine donesena i odgovarajuća Uredba (Uredba (EU) br. 1257/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. studenoga 2013. o recikliranju brodova i o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1013/2006 i Direktive 2009/16/EZ) čiji je primaran cilj olakšanje i ubrzanje procesa ratifikacije spomenute Konvencije.
Konvencija je pod okriljem Međunarodne pomorske organizacije donesena 2009. godine na Diplomatskoj konferenciji u Hong Kongu, te se ovim Zakonom ista potvrđuje, kako bi njezine odredbe, u smislu članka 141. Ustava RH, postale sastavnim dijelom unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Međunarodna konvencija stvara okvir za siguran i okolišno prihvatljiv proces rada postrojenja za recikliranje brodova, propisuje tijek samog postupka, preglede kojima brod mora udovoljiti, te svjedodžbe koje pritom treba posjedovati.
Istodobno, radi eliminacije sigurnosnih, okolišnih i zdravstvenih rizika, Konvencija propisuje pravila po kojima se stari i podstandardni brodovi uklanjaju iz upotrebe, pri čemu se isti recikliraju u sirovine spremne za ponovno korištenje.
Dodajmo kako je i na razini Europske unije prepoznata važnost ove tematike, te je 2013. godine donesena i odgovarajuća Uredba (Uredba (EU) br. 1257/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. studenoga 2013. o recikliranju brodova i o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1013/2006 i Direktive 2009/16/EZ) čiji je primaran cilj olakšanje i ubrzanje procesa ratifikacije spomenute Konvencije.