- Objavljeno: 11.11.2021.
Vlada RH: Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama, s Nacrtom konačnog prijedloga zakona (EU)
Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama, s Nacrtom konačnog prijedloga zakona (EU).
Naime, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. jedna od prometnih reformi jest i Reforma cestovnog sektora čiji je glavni cilj smanjenje operativnih troškova poslovanja društava, usklađivanje financijskih obaveza s novčanim tijekovima, povećanje sigurnosti cestovnog prometa, a time i smanjenje stope smrtnosti na cestama.
Izmjenama i dopunama Zakona o cestama osigurat će se interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine na cijeloj cestovnoj mreži Unije uz olakšanje prekogranične razmjene podataka iz registra vozila u vezi s vozilima i vlasnicima ili korisnicima vozila za koje je utvrđeno neplaćanje bilo koje vrste cestarine u Uniji.
Osim toga, u Zakon su uključene i odredbe kojima se potiče unaprjeđenje infrastrukture za promet bicikala i pješaka te određuju kriteriji i uvjeti za pokrivanje troškova naplate cestarine, dok se uklanjaju izuzeća od obveze plaćanja pristojbi za pravo građenja i pravo služnosti na javnim cestama iz zakonodavstva.
S obzirom da je pravovremeno donošenje ovoga Zakona jedan je od preduvjeta za povlačenje sredstava kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO), isti se u Hrvatski sabor upućuje na donošenje po hitnom postupku.
Vijesti iz medija
Naime, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. jedna od prometnih reformi jest i Reforma cestovnog sektora čiji je glavni cilj smanjenje operativnih troškova poslovanja društava, usklađivanje financijskih obaveza s novčanim tijekovima, povećanje sigurnosti cestovnog prometa, a time i smanjenje stope smrtnosti na cestama.
Izmjenama i dopunama Zakona o cestama osigurat će se interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine na cijeloj cestovnoj mreži Unije uz olakšanje prekogranične razmjene podataka iz registra vozila u vezi s vozilima i vlasnicima ili korisnicima vozila za koje je utvrđeno neplaćanje bilo koje vrste cestarine u Uniji.
Osim toga, u Zakon su uključene i odredbe kojima se potiče unaprjeđenje infrastrukture za promet bicikala i pješaka te određuju kriteriji i uvjeti za pokrivanje troškova naplate cestarine, dok se uklanjaju izuzeća od obveze plaćanja pristojbi za pravo građenja i pravo služnosti na javnim cestama iz zakonodavstva.
S obzirom da je pravovremeno donošenje ovoga Zakona jedan je od preduvjeta za povlačenje sredstava kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO), isti se u Hrvatski sabor upućuje na donošenje po hitnom postupku.