Vlada donijela izmjene i dopune Pomorskog zakonika

Slika /arhiva/Plavo_srce11.jpg

Hrvatska Vlada je na današnjoj sjednici donijela izmjene i dopune Pomorskog zakonika te ih uputila u Hrvatski sabor.

Ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA pojasnio je da su razlozi za donošenjem ovog propisa proizašli iz odluke Vrhovnog suda RH o pitanju nadležnosti za rješavanje sporova za naknadu štete uzrokovane smrću ili tjelesnom ozljedom pomoraca, procesa pregovora o pristupanju Republike Hrvatske EU i razvoja novog sustava upravljanja i nadzora plovidbe Jadranskim morem.

U dosadašnjoj sudskoj praksi hrvatski su se sudovi u načelu proglašavali međunarodno nadležnima odlučujući u sporovima o naknadi štete uzrokovane smrću ili tjelesnIm ozljedama hrvatskih pomoraca, a što nakon odluke Vrhovnog suda više nije moguće. Stoga je radi pružanja potrebne pravne zaštite hrvatskim pomorcima bilo nužno izmijeniti odredbe o međunarodnoj nadležnosti hrvatskih sudova na predloženi način.

Predloženim izmjenama PZ-a dodatno se liberaliziraju uvjeti upisa plovnih objekata u vlasništvu građana država članica EU i pravnih osoba sa sjedištem u državama članicama EU, čime se ovaj propis usklađuje s europskom pravnom stečevinom.

Jednako tako, izmjenama Pomorskog zakonika stvaraju se pretpostavke za institucionalno i  organizacijsko uređenje Sustava nadzora i upravljanja pomorskim prometom (VTMIS) u skladu s EU direktivama.

Pored navedenih pitanja, u primjeni odredaba Pomorskog zakonika uočena je potreba za stvaranjem zakonskog temelja za detaljnije uređivanje pitanja zaštite morskog okoliša sa pomorskih objekata, istraživanje onečišćenja, te identificiranje i sankcioniranje počinitelja.

Sukladno međunarodnoj konvenciji koja je nedavno stupila na snagu propisuje se obvezno osiguranje za hrvatske brodove veće od 1000 bruto tona hrvatske državne pripadnosti i za strane brodove koji uplovljavaju u hrvatske luke za pokriće odgovornosti za štete zbog onečišćenja pogonskim uljem. Jednako tako propisuje se i obvezno osiguranje za sve brodove veće od 300 BT za pokriće troškova lociranja, označavanja i uklanjanja podrtine.

Uz to uočena je potreba za određenim tehničkim izmjenama i to poglavito u pogledu obavljanja inspekcijskog nazora, a potreba za određenim izmjenama Pomorskog zakonika proizašla je i zbog donošenja drugih zakona kao što je Prekršajni zakon.



Pisane vijesti