Valčić: HŽ pripremiti za liberalizaciju

Slika /arhiva/Copy of HZ logo_12.jpg

Osnovni zadatak nove uprave Hrvatskih željeznica je priprema HŽ-a za liberalizaciju tržišta nakon ulaska Hrvatske u EU, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare novi predsjednik Uprave HŽ Holdinga Rene Valčić.

Za sva društva unutar Holdinga treba definirati programe restrukturiranja u svjetlu liberalizacije tržišta željezničkih usluga, a najveće iskušenje pritom je teretni prijevoz kojemu za razliku od putničkog konkurencija već stoji na vratima, kaže Valčić.

Smatra da će pritom dobar dio uspjeha rada nove uprave ovisiti o financijskoj potpori Vlade, o čemu, kako je rekao, ne treba brinuti.

Na novinarsko pitanje je li to baš tako s obzirom da su proračunska sredstva za željeznicu smanjena, kazao je da proračun ne mora biti jedini izvor financiranja već da se željeznički projekti mogu financirati zajmovima.

U tom smislu spomenuo je interes EBRD-a, Europske investicijske banke i Svjetske banke za sudjelovanje u financiranju željezničkih projekata u Hrvatskoj. Pored toga država će ulagati u željezničku infrastrukturu zbog obveze da ju održava, ali i ispunjavanja zahtjeva EU-a, posebno na prugama od međunarodne važnosti, kaže Valčić.

Upitan planira li nova uprava smanjit broj zaposlenih i za koliko, Valčić je odgovorio da je broj zaposlenih u HŽ-u povezan s tehnološkim stanjem te da na željeznici ima organizacijskog i tehnološkog viška zaposlenih, ali puno manje od brojki koje se pojavljuju u javnosti.

Novinare je zanimalo Valčićevo mišljenje o procjenama ministara financija Slavka Linića i pomorstva, prometa i infrastrukture Zlatka Komadine o viškovima od nekoliko tisuća zaposlenih u HŽ-u, a on je odgovorio da stvaran višak nije objektivno utvrđen te da je promjena mišljenja dvojice ministara jedan od zadataka uprave HŽ-a.

U vezi privatizacije ovisnih društava, upozorio je da je u neka od tih društvava prije desetak godina premješten dio osnovnog (core) biznisa HŽ-a zbog zabrane zapošljavanja pa bi njihovo izdvajanje iz sustava HŽ-a moglo značiti gubitak licence za obavljanje djelatnosti za, primjerice, HŽ Infrastrukturu i HŽ Putnički prijevoz.

Na novinarsku opasku da je među zagovornicima privatizacije ovisnih društava ministar financija Slavko Linić, čije je mišljenje prilično utjecajno, Valčić je rekao da se treba čuvati brzopletih rješenja, upravo zbog činjenice da je dio osnovnog biznisa izdvojen u ta društva.

Na pitanje namjerava li nova uprava nastaviti modernizaciju ličke pruge i što misli učiniti s nagibnim vlakovima, rekao je kako smatra da je nagibnim vlakovima mjesto na pruzi Zagreb - Split za koju su i kupljeni te da treba iskoristiti dio zaliha već kupljene opreme za obnovu ličke pruge.


(Hina)



Vijesti iz medija