Studija opravdanosti dodjele treće GSM mreže

Slika /arhiva/TK-studija.jpg

 

U Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka održana je prezentacija studije opravdanosti dodjele treće GSM 1800 licence i 3 UMTS licenci u Hrvatskoj, čiju je izradu bivše Ministarstvo pomorstva, prometa i veza zatražilo od konzultantske kuće Roland Berger.

Prezentacija studije opravdanosti dodjele treće GSM mreže

Državni tajnik za promet i veze DRAŽEN BREGLEC istaknuo je da su izvršene sve pripreme da Vijeće za telekomunikacije do osnivanja Hrvatske agencije za telekomunikacije raspiše natječaj za ulazak novog mobilnog operatora na hrvatsko telekomunikacijsko tržište. Hrvatska Vlada je 25. veljače ove godine dala suglasnost Vijeću za raspisivanje natječaja za dodjelu 3 GSM i 3 UMTS koncesije, a resorni ministar Božidar Kalmeta donio je Pravilnik o koncesijama i dozvolama za obavljanje telekomunikacijskih usluga, Pravilnik o plaćanju naknade za dodjelu i uporabu radijskih frekvencija i Pravilnik o plaćanju naknade za obavljanje telekomunikacijskih usluga i djelatnosti koji stupaju na snagu objavom u «Narodnim novinama».  Breglec je rekao da su u 2003. godini postojeća dva operatora u mobilnoj telefoniji ostvarila oko dvije milijarde kuna čiste dobiti, što je po njemu podatak koji govori da ima mjesta za trećeg mobilnog operatora. 

Tatjana Holjevac, pomoćnica ministra za poštu i telekomunikacije, podsjetila je da je u kolovozu 2003. stupio na snagu novi Zakon o telekomunikacijama koji je usmjeren na otvaranje tržišta. Diana Šimić, zamjenica državnog tajnika Središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku istaknula je da je u Europskoj uniji danas prisutna potpuna liberalizacija telekomunikacijskog tržišta, dok Hrvatska novom zakonodavnom regulativom nije napravila tako radikalni korak. 

Studiju opravdanosti o ulasku novih mobilnih operatora u Hrvatsku iznio je Vladimir Preveden, direktor Roland Bergera za Hrvatsku, čija osnovna stajališta donosimo u prilogu.

Posljedica dodjele treće GSM 1800 licence i 3 UMTS licenci u Hrvatskoj 2009. godine:
POTROŠAČI
• Povećanje penetracije (od 65 do 91%)
• Smanjenje cijena usluga (-20 do -50%)
DRŽAVA
• Prihodi od naknada za licence (35 do 75 milijuna EUR)
• Porezni prihodi (50 do 60 milijuna EUR)
• Nova radna mjesta (200 do 250)
POSTOJEĆI OPERATORI
• Smanjit će svoj tržišni udio
NOVI OPERATOR
• Može uspješno poslovati

Hrvatsko tržište mobilne telefonije pokazuje:
• zasićenost na razini niske penetracije
• visoke cijene usluga

Penetracija tržišta u rujnu 2003. godine:
• Hrvatska: 53%
• Mađarska: 67%
• Austrija: 86%

Prosječna dobit po potrošaču u 2002. godini:
• Hrvatska: 5,7% od BDP/stanovniku
• Mađarska: 4,2% od BDP/stanovniku
• Austrija: 1.5% od BDP/stanovniku

Razvoj tržišnih udjela prema podacima objavljenim na web stranicama dvaju operatora:
• HT mobile je bio market leader do 2002.
• Ukupni broj potrošača mobilne telefonije povećao se više od 5 puta od 1999.
• Podaci iz rujna 2003. pokazuju da VIPnet  drži 51%, a HT mobile 49% tržišta

Cijena licence u Hrvatskoj:
• GSM 1800: 105 milijuna kuna
• UMTS: 132 milijuna kuna
• Kombinirana:  172 milijuna kuna



Vijesti iz medija