- Objavljeno: 02.02.2011.
Sastanak o revitalizaciji željezničkog koridora X.
Predstavnici ministarstava prometa iz zemalja kojima prolazi X. željeznički koridor od Muenchena do Istanbula na današnjem su sastanku u slovenskom Brdu kod Kranja razgovarali o uređenju željezničke infrastrukture, upravljanju infrastrukturom i promociji tog koridora te dogovorilo osnivanje radne skupine koja će biti zadužena za predlaganje konkretnih rješenja.
Na konferenciji "Muenchen - Istanbul: željeznička poveznica budućnosti" sudjelovali su ministri i dužnosnici ministarstava prometa iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bugarske i Turske, a hrvatski je ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA izrazio veliki interes Hrvatske za revitalizaciju i promociju koridora X.
"Jako podržavamo ovu konferenciju i promociju X. koridora zbog njegova velikog prometnog i gospodarskog potencijala", kazao je Kalmeta na konferenciji za novinare nakon sastanka.
Inicijativa o povećanju konkurentnosti i brzine u prometu, osobito teretnom, na tom pravcu sukladna je s inicijativom Slovenije, Hrvatske i Srbije koje su lani osnovale zajedničku tvrtku "Cargo 10" kako bi promovirale X. koridor, a što već daje rezultate jer se skraćuje vrijeme prijevoza robe, rekao je Kalmeta.
Hrvatska je već mnogo učinila na ulaganju u željezničku mrežu i nastavit će i dalje ulagati u željezničku infrastrukturu na X. koridoru, kazao je Kalmeta i dodao da u tome ima i potporu Europske komisije.
EU koz programe ISPA i IPA sufinancira obnovu pruga Vinkovci-Tovarnik i Okučani-Novska, a ove će se godine raspisati i natječaj obnovu pruge Dugo Selo-Novska u koju će se uložiti 100 milijuna eura, naglasio je.
Slovenski ministar prometa Patrick Vlačič izjavio je kako su se sudionici sastanka složili o osnivanju zajedničke radne skupine čija će zadaća biti suradnja na tri područja.
Prvo je prikupljanje planova na području željezničke infrastrukture koje na pravcu X. koridora države sudionice već imaju, te njihovo udruživanje s obzirom na tehničke specifičnosti i interoperabilnost, drugo je pitanje upravljanja željezničkom infrastrukturom kako bi se u što većoj mjeri odstranile administrativne i carinske barijere koje usporavaju promet na tom koridoru, a treće je promocija X. koridora kako bi se privuklo što više tereta.
Uklanjanjem carinskih i administrativnih barijera u prijevozu tereta X. koridorom on bi postao konkurentniji IV. koridoru čija je sadašnja prednost da se promet njime odvija skoro u cijelosti kroz države koje su unutar Europske unije, a čime se izbjegavaju zadržavanja zbog carinskih i drugih graničnih postupaka, rekao je Vlačič.
(Hina)