- Objavljeno: 15.09.2015.
Ribarski brod s 9 tona goriva u spremnicima odsukan sa poluotoka Gradina kod Rogoznice, nema ozlijeđenih niti onečišćenja mora
Najvjerojatnije uslijed i zbog kratkotrajnoga gubitka svijesti zapovjednik je ribaricom udario u podmorsku hrid rta Konj, nakon čega je brod namjerno nasukao na jednoj od plaža u uvali Rogoznica kako bi se izbjeglo potpuno potonuće broda, koje je bilo izvjesno s obzirom na oštećenja brodskoga trupa.
O navedenoj pomorskoj nesreći Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) obaviještena je iste večeri, 12. rujna u 21.05 sati posredstvom Lučke kapetanije Šibenik, čiji djelatnici su potom isplovili prema nasukanome plovilu.
Na poziciji nasukanja, plićina poluotoka Gradina, 200 metara južno od mjesne marine "Frapa", nedaleko Rogoznice, djelatnici šibenske Kapetanije pregledom ribarskog broda tipa koćarica, naziva "Sveti Roko", luke upisa Šibenik ustanovili su teža oštećenja brodskoga trupa ispod razine mora. U trenutku nesreće brodom je upravljao zapovjednik, ujedno i vlasnik, I.M. (rođen 1975. godine) hrvatski državljanin sa četiri člana posade, također svi hrvatski državljani od kojih nitko srećom nije ozlijeđen, a provedenim testiranjem nije ustavnoljena alkoholiziranost zapovjednika niti njegove posade.
Budući da je u brodskim spremnicima preostalo oko 9 tona pogonskoga goriva tipa diesel, djelatnici šibenske Kapetanije na pozicijiu nasukanja pozvali su pripadnike Javne vatrogasne postrojbe Šibenik koji su plutajućim branama preventivno ogradili okoliš nasukane koćarice dok su istovremeno angažirani profesionalni ronioci koji su u noći 13. rujna do 02.00 sati ujutro dovršili pregled oštećenja brodskoga trupa te su daljnje ronilačke aktivnosti nastavljene po svitanju, odnosno do 10.00 sati kada su ronioci uspjeli privremeno zaustaviti prodor mora kroz nastala oštećenja na trupu. Brod je nedugo iza podne ispumpan i pripremljen za komercijalno odsukavanje nakon čega je otegljen u marinu Frapa, gdje je jučer, 14. rujna obavljen očevid, nakon čega je šibenska Kapetanija izdala odobrenje za daljnji transport oštećene koćarice u remontno brodogradilište Betina.
Djelatnici Lučke kapetanije Šibenik očevidom su utvrdili da je koćarica ploveći iz ribolova prema luci Rogoznica tijekom prolaska između hridi Kalebinjak i rta Konj udarila u podmorsku hrid rta Konj uslijed čega su nastala kritična oštećenja brodskoga trupa ispod razine mora te je zapovjednik broda bio prisiljen namjerno nasukati brod kako bi izbjegao potonuće.
Točan uzrok udara broda u obalu, osim izuzetih izjava članova posade o kratkotrajnom gubitku svijesti zapovjednika kočarice u trajanju 20 do 30 sekundi, za sada nije utvrđen te će se znati po okončanju očevida.
Na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje mora i morskog okoliša.
O navedenoj pomorskoj nesreći Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) obaviještena je iste večeri, 12. rujna u 21.05 sati posredstvom Lučke kapetanije Šibenik, čiji djelatnici su potom isplovili prema nasukanome plovilu.
Na poziciji nasukanja, plićina poluotoka Gradina, 200 metara južno od mjesne marine "Frapa", nedaleko Rogoznice, djelatnici šibenske Kapetanije pregledom ribarskog broda tipa koćarica, naziva "Sveti Roko", luke upisa Šibenik ustanovili su teža oštećenja brodskoga trupa ispod razine mora. U trenutku nesreće brodom je upravljao zapovjednik, ujedno i vlasnik, I.M. (rođen 1975. godine) hrvatski državljanin sa četiri člana posade, također svi hrvatski državljani od kojih nitko srećom nije ozlijeđen, a provedenim testiranjem nije ustavnoljena alkoholiziranost zapovjednika niti njegove posade.
Budući da je u brodskim spremnicima preostalo oko 9 tona pogonskoga goriva tipa diesel, djelatnici šibenske Kapetanije na pozicijiu nasukanja pozvali su pripadnike Javne vatrogasne postrojbe Šibenik koji su plutajućim branama preventivno ogradili okoliš nasukane koćarice dok su istovremeno angažirani profesionalni ronioci koji su u noći 13. rujna do 02.00 sati ujutro dovršili pregled oštećenja brodskoga trupa te su daljnje ronilačke aktivnosti nastavljene po svitanju, odnosno do 10.00 sati kada su ronioci uspjeli privremeno zaustaviti prodor mora kroz nastala oštećenja na trupu. Brod je nedugo iza podne ispumpan i pripremljen za komercijalno odsukavanje nakon čega je otegljen u marinu Frapa, gdje je jučer, 14. rujna obavljen očevid, nakon čega je šibenska Kapetanija izdala odobrenje za daljnji transport oštećene koćarice u remontno brodogradilište Betina.
Djelatnici Lučke kapetanije Šibenik očevidom su utvrdili da je koćarica ploveći iz ribolova prema luci Rogoznica tijekom prolaska između hridi Kalebinjak i rta Konj udarila u podmorsku hrid rta Konj uslijed čega su nastala kritična oštećenja brodskoga trupa ispod razine mora te je zapovjednik broda bio prisiljen namjerno nasukati brod kako bi izbjegao potonuće.
Točan uzrok udara broda u obalu, osim izuzetih izjava članova posade o kratkotrajnom gubitku svijesti zapovjednika kočarice u trajanju 20 do 30 sekundi, za sada nije utvrđen te će se znati po okončanju očevida.
Na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje mora i morskog okoliša.