- Objavljeno: 10.03.2011.
Priprema turističke sezone na moru
 Hrvatski Jadran i dalje je sigurna i najpovoljnija destinacija za nautičare, a naši najjači aduti su sigurnost plovidbe i čisto more, poručio je državni tajnik za more kap. Mario Babić na konferenciji za novinare održanoj nakon današnjeg sastanka o pripremi turističke sezone s predstavnicima lučkih kapetanija, državnih i županijskih lučkih uprava, udrugama brodara, Jadrolinije i Agencije za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP).
Hrvatski Jadran i dalje je sigurna i najpovoljnija destinacija za nautičare, a naši najjači aduti su sigurnost plovidbe i čisto more, poručio je državni tajnik za more kap. Mario Babić na konferenciji za novinare održanoj nakon današnjeg sastanka o pripremi turističke sezone s predstavnicima lučkih kapetanija, državnih i županijskih lučkih uprava, udrugama brodara, Jadrolinije i Agencije za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP).
Bilježimo stalan rast dolazaka nautičara i plovila na Jadran, no prošle godine primili smo dosta primjedbi na nekorektno ponašanje koncesionara i neustaljen način plaćanja pristojbi, upozorio je Babić. Kako bi se ti problemi otklonili, do Uskrsa će se obaviti inspekcijski nadzor svih koncesionara na organiziranim sidrištima, lukama i lučicama od državnog i županijskog značaja.

Babić je najavio jednostavnije procedure u nautičkom turizmu, pa će od ove sezone turistički brodari moći prijaviti goste putem interneta, a što su dosad radili preko turističkih zajednica. Od iduće sezone najavio je da će isto moći raditi marine i agenti za strane nautičare.
Naglasio je da je u prošloj godini bilo 373 akcija traganja i spašavanja u kojima su lučke kapetanije i ispostave spasile 990 osoba i 170 plovila, dok su poginule 24 osobe, većinom kupači i ronioci. Lučke kapetanije i ispostave lani su pregledale 2.256 jahti i brodica, dodao je.
Državni tajnik najavio je da u proceduru uskoro idu izmjene i dopune Pomorskog zakonika kojima se predviđa osnivanje Agencije za pomorske nesreće kao samostalnog i neovisnog tijela te  uvođenje tonažnog poreza za brodare. Tako brodari više neće biti oslobođeni poreza na dobit, već će po uzoru na države EU plaćati porez ovisno o veličini flote, što će, prema Babićevim riječima, biti simbolično.
uvođenje tonažnog poreza za brodare. Tako brodari više neće biti oslobođeni poreza na dobit, već će po uzoru na države EU plaćati porez ovisno o veličini flote, što će, prema Babićevim riječima, biti simbolično.
U pripremi je i Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama kojim se predviđa decentralizacija u davanju koncesija, odnosno koncesije bez prava gradnje npr. za plaže će ubuduće umjesto županija davati gradovi i općine. Također, veliki gradovi (Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Kaštela, Split i Dubrovnik) moći će davati koncesije s pravom gradnje. Ukida se koncesijsko odobrenje kojeg su plaćali brodari za obavljanje djelatnosti na moru.
Kao novinu u navedenom zakonu Babić je istaknuo da će hoteli, kampovi i restorani imati mogućnost da obližnje plaže i privezišta koriste bez koncesije, a uz odobrenje  i to samo za vlastite potrebe.
i to samo za vlastite potrebe.
Ravnatelj AZOLPP kap. Ivan Franičević kazao je da će u visokoj sezoni od 8. do 29. kolovoza katamaran koji povezuje Pulu sa Zadrom pristajati i u Silbi i to tri puta tjedno, a do početka srpnja očekuje se završetak svih radova na prolazu Mali Ždrelac koji je već sad otvoren za promet.
Na konferenciji za novinare bili su i ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe, zaštitu mora i unutarnjih voda kap. Joško Nikolić i ravnatelj Uprave unutarnje plovidbe kap. Janko Brnardić.
 
																
							 
								
							