- Objavljeno: 04.09.2011.
Premijerka obilježila početak radova na čvoru Sredanci
Nakon što je označila početak radova na osječkoj obilaznici, predsjednica Vlade RH Jadranka Kosor je na čvoru Sredanci obilježila početak radova na dionici autoceste A5 Beli Manastir - Osijek - Sredanci - Svilaj.
Dionica je dužine 3,2 km i nastavlja se na već izgrađenu dionicu Đakovo-čvor Sredanci i spajat će čvor Sredanci s budućim graničnim prijelazom Svilaj na granici s Bosnom i Hercegovinom. Investitor radova vrijednih oko 187 milijuna kuna (s PDV-om) su Hrvatske autoceste, a izvođač radova je Poslovna udruga koju čine Osijek-Koteks kao vodeći partner i Ingra Zagreb kao partner.
Financiranje izgradnje dionice Sredanci-granica BiH je osigurano kreditom Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Europske investicijske banke (EIB) u kojem svaka sudjeluju s po 50 posto.
"Ovo je projekt važan i za gospodarstvo, za prometno povezivanje juga Hrvatske, ali prije svega zbog ponosa i nacionalnog dostojanstva. I u ovako teškim vremenima mi smo u izgradnju autocesta uložili više od dvije milijarde kuna. Od 2004. do 2010. godine izgrađeno je 413 kilometara autocesta i uloženo ukupno oko 23 milijarde kuna. To su podatci koje treba zapamtiti. Oni pokazuju kako smo odgovorno radili i kako je ogroman potencijal u našim građevinskim tvrtkama, ali isto tako kako smo odgovorno radili na razvoju gospodarstva", rekla je Kosor.
Da je ulaganje u autoceste ulaganje u razvoj, Kosor je, između ostalog, opravdala činjenicom da 90 posto turista na ljetovanje u Hrvatsku dolazi upravo autocestama. Predsjednica Vlade najavljuje da će rezultati turističke sezone biti rekordni, ali da i ostatak gospodarstva bilježi oporavak od gospodarske krize.
Prema njenim riječima, domaće gospodarstvo bilježi porast izvoza, u odnosu na srpanj 2010. godine jer je izvoz u istom periodu ove godine za 7,6 posto veći. Gospodarske aktivnosti na nacionalnoj pa tako i regionalnoj razini trebao bi pospješiti još jedan veliki infrastrukturni projekt, napomenula je dodavši kako se još čeka odobrenje Sabora za projekt kanala Dunav-Sava vrijednog 950 milijuna eura.
(Hina)