Premijer Plenković i ministar Butković na svečanom otvorenju radova na probijanju druge cijevi tunela Učka

  • Slika /slike/foto 12_20/foto MIN-VRH UCKA 17-12_20/nsl MIN-VRH UCKA 17-12_20_17.12.2020._181825.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Svečanosti obilježavanja početka radova izgradnje druge cijevi tunela Učka nazočili su predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.

Premijer Plenković u svojem obraćanju je istaknuo kako je: "Istarski ipsilon jedna je od prometnih žila kucavica Hrvatske i zato je ovaj projekt od iznimne važnosti." - te je podsjetio kako je, prije dvije godine, prigodom otvorenja radova na izgradnji faze 2B1, naglasio da nastavak ulaganja u prometno povezivanje Hrvatske predstavlja prioritet Vlade. "Danas smo upravo učinili još jedan značajan iskorak ka potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske, u ovom slučaju Istre, u europski prometni, a time i gospodarski sustav Hrvatske i Europske unije, a preduvjet svim tim radovima bila je odluka Vlade na sjednici u Puli, prije dvije godine, kojom je Vlada omogućila nastavak radova na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona. Tek nakon toga Vlada je donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji, čime su stvoreni uvjeti za početak radova na drugoj cijevi tunela Učka vrijednih 1,5 milijardi kuna.". - naglasio je premijer Plenković, uz zahvalu grupaciji Bouygues, partneru u društvu Bina Istra, koja se dokazala kao pouzdan i kvalitetan partner, pri čemu je premijer Plenković ustvrdio kako model javno - privatnog partnerstva, primijenjen na ovom Projektu, može služiti kao primjer za realizaciju drugih sličnih projekata, jer Hrvatskoj u vlasništvu, po isteku koncesija, ostaju sve izgrađene dionice čija je vrijednost veća od 7,2 milijarde kuna.

"Investicije su posebno važne i upravo zato Vlada će u prometni sektor do 2027. godine uložiti 45 milijardi kuna, od toga 22 milijarde u željeznice, 15 milijardi u ceste, 3 milijarde kuna za luke i pet milijardi kuna ostalih investicija. U ovom mandatu očekujemo završetak najznačajnijih projekata, a najvažniji je zasigurno Pelješki most čime će Hrvatska biti 2022. godine i fizički integriran kao zemlja.". - zaključio je premijer Andrej Plenković i dodao kako se nastavljaju cestovni projekti poput dionice od čvora Škurinja do Rijeke, obilaznice u Novom Vinodolskom te projekta izgradnje Križišće - Žuta Lokva.

Ministar Oleg Butković u prigodnom obraćanju rekao je kako je Hrvatska pokazala da zna realizirati velike infrastrukturne projekte: "Iako smo najmlađa članica Europske unije, pokazali smo da znamo realizirati velike infrastrukturne projekte.". - poručio je ministar Butković, dodavši kako će puni profil Ipsilona i tunela Učka biti gotov do sezone 2021. "Do kraja 2024. godine u cijelosti će biti gotov Istarski ipsilon, a 2039. godine bit će u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno Hrvatskih autocesta. Svi ovi infrastrukturni projekti pokazuju opredjeljenje Vlade da ravnomjerno razvijamo i provodimo velike infrastrukturne projekte u cijeloj Hrvatskoj.". - zaključio je ministar Butković. 

Direktor Bina-Istre, Dario Silić u povodu početka radova rekao je kako je ovo za Tvrtku povijesni dan: "Za nas je ovo veliki povijesni dan. Nismo čekali kraj krize usprkos velikog pada prometa, već smo zatvorili financijsku konstrukciju tešku skoro 200 milijuna eura.". - rekao je te najavio da će radovi trajati 42 mjeseca i da se nastavlja i prema Matuljima.

Podsjetomo da je u listopadu ove godine Vlada Republike Hrvatske donijela Odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina Istrom, čime su se stekli uvjeti za početak izgradnje druge cijevi tunela Učka, odnosno tzv. Pod-faze 2B2-1, vrijednosti 1,5 milijardi kuna, koja se najvećim dijelom odnosi na gradnju druge cijevi tunela Učka, dok se završetak svih radova očekuje do sredine 2024. godine.

Radovi na Pod-fazi 2B2-1 obuhvaćaju izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do Tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,6 km dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama s postojećom tunelskom cijevi te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Radovi će uključivati i izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka i dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani te izgradnju tri nova cestarinska prolaza, kao i izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.

Najave