Predstavljene mobilne ekipe inspekcije cestovnog prometa

Slika /arhiva/nsl09-05-06-PREDST-MOB-INS-001.jpg

Zagreb, 6. svibnja 2009. Ivica Perović, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i Igor Camplin, pomoćnik ministra u Upravi prometne inspekcije u pratnji djelatnika Uprave i mobilne ekipe cestovnih inspektora na otvorenju prezentacije ispred zgrade Ministarstva u ZagrebuMinistarstvo mora, prometa i infrastrukture predstavilo je danas mobilne ekipe inspekcije cestovnog prometa - dva kombija i pet osobnih automobila s opremom, vrijedne 200.000 eura i namijenjene provjeravanju vremena vožnje i odmora vozača kamiona i autobusa radi povećanja sigurnosti cestovnog prometa i uvođenja digitalnog tahografa u prometni sustav Hrvatske.

Tahograf je uređaj koji bilježi brzinu i prijeđeni put vozila, vrijeme rada i odmora vozača. Sva teretna vozila mase iznad 3,5 tona i autobusi moraju imati analogne tahografe, a od 1. siječnja ove godine sva takva novoregistrirana vozila moraju imati digitalne tahografe.

Državni tajnik za prometnu inspekciju Ivica Perović rekao je da je prihvaćanjem europskih propisa, među ostalim i Zakonom o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, Hrvatska prihvatila poštovati Zagreb, 6. svibnja 2009. Ivica Perović, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predstavlja mobilne ekipe inspekcije cestovnog prometa"socijalne uvjete u cestovnom prometu".

Inspekcija cestovnog prometa i policijski službenici dužni su na cesti i u prostorijama prijevoznika provoditi i provjeravati Zakon i na temelju njega donesene propise, istaknuo je Perović. Zakonom se propisuje obvezni tjedni i mjesečni odmor za vozače, a definirano je i vrijeme vožnje na dan i na tjedan.

Inspekcija cestovnog prometa i prometna policija ove će godine provjeriti najmanje dva posto dana koje odrade vozači obuhvaćeni Zakonom.

Njime je definirano da vožnja na dan ne smije biti dulja od devet sati, a na tjedan dulja od 56 sati te vožnja ne smije biti dulja od najduljega radnog vremena na tjedan. Nakon vožnje od četiri i pol sata vozač je dužan stati najmanje 45 minuta. Unutar svaka 24 sata, nakon dnevnog ili tjednog odmora, vozač Zagreb, 6. svibnja 2009. dio predstavljenih vozila i opreme mobilne ekipe inspekcije cestovnog prometamora imati dnevni odmor koji traje najmanje devet sati, a obavlja li se prijevoz isključivo na području Hrvatske, dnevni odmor traje najmanje 12 sati.

U bilo koja dva uzastopna tjedna vozač mora imati najmanje dva redovita tjedna odmora ili jedan redoviti i jedan skraćeni tjedan odmora od najmanje 24 sata.

Perović je rekao da je Ministarstvo u postupku kandidiranja za IPA program financiranja kroz koji bi se do kraja 2010. godine potpuno opremili te educirali inspektori cestovnog prometa, što je uvjet da se potpuno ispune preuzete obveze EU-a. Rekao je da je za područje Hrvatske potrebno devet do deset kombija i 15 do 20 osobnih automobila, a početak izdavanja kartica vozača najavljen je za kraj lipnja ove godine. Dodao je kako imaju 20-ak inspektora, a potrebno ih je 48.


(Hina)



Vijesti iz medija