Potpredsjednik Vlade i ministar Butković otvorio 9. kongres "Via Vita"

  • Slika /slike/foto 11_22/foto PPVRH-MIN-OPATIJA 21-11_22/nsl PPVRH-MIN-OPATIJA 21-11_22.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković otvorio je u ponedjeljak, 21. studenog u Opatiji 9. kongres Hrvatskog društva za ceste - Via Vita koji se ove godine održava pod nazivom "Inovacije i eskalacije".

U svom govoru potpredsjednik Vlade istaknuo je kako se u proteklih nekoliko godina ostvaruje najveći investicijski ciklus u prometnu infrastrukturu vrijedan oko 25 milijardi kuna naglasivši pritom kako je uglavnom riječ o investicijama iz europskih fondova te putem koncesijskih modela, kao u slučaju Istarskog ipsilona i izgradnje druge cijevi tunela kroz Učku.
 
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture istaknuo je izgradnju Pelješkog mosta kao najveće dostignuće te je za početak prosinca najavio otvorenje 17,5 kilometara autoceste do Belog Manastira na hrvatskom dijelu koridora Vc, dok će se za nekoliko preostalih kilometara do granice s Mađarskom raspisati natječaj i dovršetak gradnje se očekuje do kraja 2024. godine.
 
"Gradi se i 11 kilometara autoceste od Zagreba prema Sisku, a tu je i cesta D403 u Rijeci. Predviđamo da će nakon završetka ceste D403 i željezničke infrastrukture, za nekoliko godina promet riječke luke biti veći od luke Koper.", izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković te dodao kako važnima smatra i investicije u državne ceste istaknuvši spoj Požege na autocestu, iločku transverzalu, završetak brze ceste do Virovitice, tunel Kozjak i cestu do Jadranske magistrale te cestu Zagvozd-Imotski, kao investicije koje moraju krenuti.
 
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković osvrnuo se i na dovršenje autoceste Zagreb-Macelj u suradnji s koncesionarom, obilaznice Omiša i novih prometnica i čvorova na ulazu u Split koje smatra nužnim, dok veliki problem u realizaciji ugovorenih projekata vidi u rastu cijena i pronalasku dodatnih izvora financija zbog velikih razlika u cijenama. Nadalje je ustvrdio kako treba unaprijediti i željezničku infrastrukturu jer je realizacija projekata jako spora te se željeznički projekti moraju snažnije pokrenuti.
 
Predsjednik Hrvatskog društva za ceste i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić naglasio je kako je promet okosnica europske integracije i ključan je za slobodno kretanje ljudi, robe i usluga, a prometna politika pomaže u razvoju gospodarstva i moderne infrastrukture jer su velike prometne investicije revitalizirale u određenoj mjeri građevinske tvrtke vrativši im mogućnost rasta i razvitka, a manjim tvrtkama su dale priliku za pozicioniranje na tržištu.
 
Dodajmo kako je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić u okviru 9. kongresa imao izlaganje i sudjelovao u panel raspravi pod nazivom "Operativni programi s naglaskom na budućnost financiranja projekata".
 
9. kongres Via Vita održava se do 22. studenog, a njegovom redovitom organizacijom, već više desetljeća, Hrvatsko društvo za ceste okuplja stručnjake i zainteresiranu javnost u raspravama, okruglim stolovima i predavanjima s temama koje su vezane uz cestovno povezivanje. Ovogodišnji 9. kongres okupio je dionike velikih projekata koji su predstavili ono na čemu rade, s naglaskom na ostvarenja i teškoće koje prate realizaciju velikih infrastrukturnih zahvata. U domeni planske pripreme fokus je na novom operativnom programu, kao i na sferi inovacija u prometu, sigurnosti prometa i dr. Sudionicima skupa je u okviru posebnog panela predstavljen projekt cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom, u sklopu kojeg je izgrađen Pelješki most.

Najave