Potpredsjednik Vlade i ministar Butković obišao obnovljenu prugu Zabok - Krapina

  • Slika /slike/foto 9_24/foto PPVRH-HZI Krapina 11-9_24/nsl PPVRH-HZI Krapina 11-9_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u srijedu je obišao nedavno obnovljenu 16 kilometara dugu dionicu pruge Zabok - Krapina u pratnji predstavnika uprava HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza te gradonačelnika Grada Krapine i Zaboka.

Obilazak novoobnovljene pružne dionice vlakom započeo je sa željezničkog kolodvora u Krapini prema Zaboku, a po završetku obilaska potpredsjednik Vlade i ministar Butković na kolodvoru Zabok, koji je obnovljen kroz projekt modernizacije pruge Zaprešić - Zabok, rekao je i kako ova obnova dionice od Krapine do Zaboka predstavlja investicijski ciklus obnove željezničke infrastrukture, koji je jako bitan u ovom dijelu Hrvatske.

Dodao je kako će se obnovom ove dionici pruge, čija je vrijednost radova iznosila 15 milijuna eura, dvostruko skratiti trajanje putovanja za Zagreb te da su prethodno obnovljene dionice Zaprešić - Zabok, dionica Savski Marof - Zagreb, a dionica pruge kroz Zagreb bit će gotova slijedeći mjesec, tako da će ovaj dio Hrvatske u cijelosti imati obnovljenu i rekonstruiranu željezničku prugu.

„Ulaganja u željezničku infrastrukturu obilježit će slijedećih desetak godina kada govorimo o prometnoj infrastrukturi. Mi smo uz pomoć EU fondova, uz pomoć EIB-a digli veliki zajam, koji je već u realizaciji i koji je namijenjen upravo za realizaciju lokalnih i regionalnih pruga, budući da europski fondovi financiraju isključivo koridorske pruge koje prolaze kroz Hrvatsku, tako da taj veliki investicijski ciklu kreće i ovdje u Krapinsko - zagorskoj županiji, ali i diljem Hrvatske.“

Odgovarajući na novinarska pitanja o brzinama željezničkog prometa na određenim dionicama pruga te početku rekonstrukcije tih dionica, potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao je kako sad ima puno aktivnih dionica u Hrvatskoj na lokalnim i regionalnim prugama. „Ovaj zajam EIB-a koji smo digli i osigurali sredstva, u iznosu od oko 900 milijuna eura, bit će iskorišteno, odnosno obnovljeno oko 500 kilometara što lokalnih, što regionalnih pruga. I dionica prema Stubici ide sada u pripremu i u natječaj i ona će biti realizrana kroz 2025. godinu.“, rekao je Butković.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je govoreći o daljnjim planovima u obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture rekao kako se u slijedećih 10 godina planira uložiti 6 milijardi eura. „Do prošle godine imali smo paradoks da ulažemo milijarde u glavne koridore, a lokalne i regionalne pruge su nam bile zapostavljene. Zahvaljujući kreditu EIB-a, koji je osigurala Vlada RH, prošle godine krenuli smo u obnovu regionalnih i lokalnih pruga, a jedna od tih je i ova lokalna pruga. Ti projekti nisu toliko financijski značajni za HŽ Infrastrukturu, ali su bitni za lokalno stanovništvo i putnički promet.“, rekao je Kršić te dodao da će se tim sredstvima i sredstvima iz EU fondova u spomenutom razdoblju obnoviti oko 40% željezničke infrastrukture i dovesti je u prihvatljivo stanje. Također je najavio raspisivanje natječaja za dionicu pruge od Dugog Sela do Novske, duljine 93 kilometra i ukupne vrijednosti 600 milijuna eura.

Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić rekao je kako se u HŽPP-u vesele još jednoj obnovljenoj dionici, zbog čega su odmah iskoristili činjenicu povećanja brzine na dionici ove pruge te su povećali frekvenciju vlakova, tako da od 4. rujna na ovoj dionici prometuje dodatnih pet vlakova, čime se podiže kvaliteta i dostupnost prijevoza za stanovništvo. „Možda je bitno reći koliko na ovom području stanovništvo koristi željeznicu i putuje vlakom, jest podatak da je u 2023. godini negdje oko 2 milijuna putnika otpremljeno iz ove Županije. U 2024. godini se očekuje i više i to je zahvaljujući mjerama Vlade RH, što se tiče poticanja korištenja željezničkog prijevoza, prema umirovljenicima, osobama starijim od 65 godina, studentima i djeci.“, rekao je Ukić dodavši da se paralelno uz te mjere radi i na obnovi voznog parka a, uz prethodno nabavljene nove vlakove, isporuka njih još 7 očekuje se u srpnju slijedeće godine.

Gradonačelnik Krapine Zoran Gregurević izrazio je zadovoljstvo i zahvalnost na realizaciji projekta obnove i rekonstrukcije pružne dionice Zabok - Krapina budući, kako je rekao, „ona nema važnost samo za učenike, studente, radnike, putnike iz ovog dijela Županije, nego mislim da ima jako veliku važnost i za Zagreb.“

Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek rekao je kako se ovom rekonstrukcijom, kao i budućim rekonstrukcijama u smjeru Budinščine, odnosno, Gornje Stubice, stvaraju pretpostavke da se „uklope“ u jednu mrežu koju podržava i inspirira Europska unija svojim usmjerenjem prema korištenju željeznice.

Podsjetimo, u sklopu projekta obnove dionice Zabok (isključivo) - Krapina (uključivo), koja se nalazi na regionalnoj pruzi Zabok - Đurmanec - državna granica, zamijenjene su tračnice i pragovi te je uređena podloga na 22 željezničko - cestovna prijelaza. Dovršetkom obnove i rekonstrukcije ove pružne dionice brzina prometovanja vlakova podignuta je na 80 km/h, čime je trajanje putovanja dvostruko skraćeno.

Najave