Potpisan ugovor za radove na obnovi dionice Zagreb ZK – Zagreb GK

  • Slika /slike/foto 10_22/foto MMPI-HZINFRA 18-10_22/nsl MMPI-HZINFRA 18-10_22.JPG
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potpisan je ugovor za izvođenje radova na projektu "Obnova pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor (uključivo) – Zagreb Glavni kolodvor (isključivo)".

Ugovor je potpisala HŽ Infrastruktura d.o.o. sa tvrtkom Swietelsky d.o.o., a vrijednost navedenog ugovora iznosi oko 200 milijuna kuna, s rokom izvođenja radova od 18 mjeseci.

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 3,4 kilometra koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i od iznimne je važnosti za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.

Potpisivanju ugovora prisustvovao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je tom prigodom rekao: "Ovo je vrlo važan projekt za grad Zagreb. Po njegovu završetku, a uz projekt obnove pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor koji je pri kraju, od slovenske granice do centra Zagreba imat ćemo prugu po kojoj će vlakovi moći voziti do 120 km/h. Uz pomoć europskih sredstava veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama bit će koncentrirani upravo na željeznicu.", rekao je potpredsjednik Vlade osvrnuvši se na neke važnije projekte u željezničkom sektoru, kao što je izgradnja željezničke pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, raspisivanje natječaja za Dugo Selo – Novska, obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza, te je dodao kako se u željeznici već sada događa izgradnja velikih projekata i kako će se to događati i u narednim godinama.
 
 Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, koji je također prisustvovao potpisivanju Ugovora, rekao je kako je dionica pruge koja ide u obnovu jedna od najvažnijih dionica u gradu Zagrebu, posebno kada je riječ o gradsko-prigradskome željezničkom prijevozu. "Željeznica je sastavni dio sustava javnog prijevoza i njezina modernizacija i obnova uvelike će pridonijeti svakodnevnoj migraciji naših građana.", zaključio je gradonačelnik Zagreba.
 
Nakon potpisivanja ugovora predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je kako je potpisivanje ovog ugovora nastavak aktivnosti koje HŽ Infrastruktura provodi na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj. "Pružna dionica od Zagreb Zapadnog kolodvora do Zagreb Glavnog kolodvora nastavlja se na dionicu od Savskog Marofa do Zagreb Zapadnog kolodvora, čija obnova završava krajem godine. Također, u tijeku je postupak javne nabave za izradu projektne dokumentacije za modernizaciju dionice od Zagreb Glavnoga kolodvora do Hrvatskoga Leskovca procijenjene vrijednosti 23,3 milijuna kuna, a što se sufinancira europskim sredstvima.", rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
 
Projekt obnove pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor (isključivo) – Zagreb Glavni kolodvor (uključivo) obuhvaća cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, a što obuhvaća i obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora, zatim izgradnju uređenih površina za pristup putnika, kao i radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.

Odgovarajući na novinarska pitanja, potpredsjednik Vlade i ministar Butković osvrnuo se i na spoj Zagreba sa zračnom lukom, odnosno, pojasnio je kako se razmatra opcija uvođenja vlaka. Za navedeno je HŽ Infrastruktura krenula u pripremu dokumentacije, a za završetak i kompletiranje dokumentacije bit će potrebno oko dvije godine i planira se tražiti europsko sufinanciranje, pojasnio je potpredsjednik Vlade.

Najave