Potpisan ugovor za izgradnju punog profila autoceste Rijeka - Zagreb

Slika /arhiva/050323-ac-rizgb1.jpg

Ugovor za izgradnju druge cijevi tunela Veliki Gložac i tunela Čardak, što predstavlja početak radova druge faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb, potpisali su danas predsjednik Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb Zoran Klarić i ispred izvođača radova predsjednik Uprave Viadukta Đuro Dekanović, generalni direktor Hidroelektre niskogradnje Rade Pilipović i predsjednik Uprave Konstruktor inženjeringa Željko Žderić uz nazočnost ministra mora, turizma, prometa i razvitka Božidara Kalmete.

Također, direktor Klarić potpisao je i dodatak Okvirnom ugovoru za obavljanje usluga stručnog nadzora i kontrole kvalitete ugrađenih materijala i izvedenih radova druge A faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb u vrijednosti od oko 11,5 milijuna kuna s dr. Petrom Đukanom, genralnim direktorom Instituta građevinarstva Hrvatske.

Vrijednost izgradnje druge cijevi tunela Veliki Gložac duljine 1.126 m, koju će raditi Poslovna udruga Viadukt i Hidroelektra niskogradnja, je 95,34 milijuna kuna, dok će izgradnja druge cijevi tunela Čardak duljine 601 m i vrijedne 88,89 milijuna kuna izvoditi Konstruktor inženjering. Nakon završetka ovih objekata koji predstavljaju drugu A fazu slijedi i druga B faza koja podrazumijeva pretvaranje dionica autoceste kroz Gorski Kotar u puni profil autoceste.

Do kraja 2008. godine bit će završen puni profil autoceste, najavio je Klarić ističući kako danas Rijeku i Zagreb spaja oko 91 km punog profila i 146,5 km poluprofila autoceste. Kako je pojasnio, odluka o izgradnji punog profila donijeta je zbog značajnog rasta prometa, porasta prihoda, a posebice zbog povećanja sigurnosti prometa obzirom da postignutih 14 tisuća vozila dnevno na dijelu poluatoceste predstavlja velik problem s aspekta sigurnosti. Broj teških prometnih nesreća tri puta je veći na poluatocesti u odnosu na autocestu, napomenuo je.

Posebno je istaknuo zadovoljstvo što će se radovi financirati kroz kredit Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj i to bez državnog jamstva. Ministar Kalmeta je iskazao zadovoljstvo što su na međunarodnom natječaju pobijedili hrvatski izvođači, što dokazuje da se domaća građevinska operativa sposobna nositi s inozemnom konkurencijom.

Do kraja 2008. imat ćemo 330 km novih autocesta, 250 km novih cesta, 950 km rekonstruiranih postojećih cesta, naglasio je ministar Kalmeta ističući kako će u narednom četverogodišnjem razdoblju biti uloženo 32,5 milijarde kuna za izgradnju i održavanje javnih cesta. 



Vijesti iz medija