- Objavljeno: 21.12.2018.
Potpisan Ugovor o javnim uslugama za usluge od općeg gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu u Republici Hrvatskoj
U petak, 21. prosinca 2018. potpisan je Ugovor o javnim uslugama za usluge od općeg gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu u Republici Hrvatskoj, kojim će se osigurati kontinuitet pružanja usluga željezničkog prijevoza do 2028. godine.
Ugovor kojim je osigurano da HŽ Putnički prijevoz nastavlja pružati uslugu sljedećih 10 godina, u sjedištu HŽ Putničkog prijevoza potpisali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković i predsjednik Uprave HŽ PP-a, Željko Ukić u nazočnosti ministra financija, Zdravka Marića i državne tajnice za promet, Nikoline Brnjac.
Temeljem potpisanog Ugovora HŽ Putnički prijevoz će uslugu javnog željezničkog prijevoza pružati od 1. siječnja 2019. do 31. prosinca 2028. godine, a kroz desetogodišnje razdoblje ukupno će im za tu uslugu biti osigurano 4.620.000.000 kuna iz državnog proračuna.
Radi se o Ugovoru koji je usklađen s EU uredbama o otvaranju tržišta za usluge domaćega željezničkog prijevoza putnika, a koje dopuštaju direktno ugovaranje usluge s nacionalnim prijevoznikom. Stoga je Vlada RH ovim višegodišnjim Ugovorom HŽPP-u osigurala mogućnost dugoročnog planiranja javnog prijevoza, ali i investicija koje su nužne, kao što je obnova voznog parka i dodatnih ulaganja u informatizaciju prodajnog sustava i sl.
„Ovaj ugovor daje nam vjetar u leđa i obvezu da se putnički prijevoz modernizira nabavom novih vlakova. Gledajući željeznički sustav u cjelini, on još uvijek u Hrvatskoj nije na onoj razini na kojoj bi trebao biti i toga smo svjesni. Ova Vlada će nastojati u najkraćem mogućem roku napraviti dugoročne ciljeve koje trebamo dostići kako bismo unaprijedili željeznički sustav.“, istaknuo je uoči potpisivanja Ugovora ministar Oleg Butković te se osvrnuo na projekte u infrastrukturi, naglasivši kako se nikada nije gradilo kao sada te da je najveći investicijski ciklus u prometu vezan uz željeznicu: „Moramo krenuti u modernizaciju voznog parka jer vlakovi koji voze danas u Hrvatskoj ne udovoljavaju očekivanjima putnika. Stoga smo kao Ministarstvo pokrenuli veliki projekt, vrijedan milijardu i 200 milijuna kuna, kojim ćemo nabaviti 21 novi vlak putem EU fondova.“.
Naime, HŽ Putnički prijevoz danas pruža uslugu željezničkog prijevoza na 35 relacija, a u voznom redu 2018/19. vozi 796 vlakova, od čega njih 60 u međunarodnom i 736 u unutarnjem prometu. Vozni park HŽPP-a u prosjeku je stariji od 40 godina stoga je nabava novih vlakova nužna i jedan je od strateških ciljeva tog društva u nadolazećem razdoblju, a upravo će im višegodišnji Ugovor osigurati stabilnost poslovanja i u procesu nabave novih vlakova.
„Uz potporu Ministarstva financija vezanu uz ulaganja u željeznički sektor, moramo nastaviti restrukturirati željeznički sektor, a u suradnji sa Svjetskom bankom tijekom 2019. očekujemo definiranje Pisma sektorske politike.“, rekao je ministar Butković.
Na intenzivnu suradnju dvaju ministarstva vezano uz cestovni i željeznički sektor osvrnuo se i ministar financija Zdravko Marić, koji je nazočio potpisivanju Ugovora: „Nadam se da će ovaj ugovor biti poticaj da se stvari počnu unaprjeđivati i popravljati jer željeznice mogu napraviti puno više od ovoga što trenutno imaju za sam sustav i širi gospodarski značaj. Stoga zahvaljujem svima koji su sudjelovali na pripremi ovog vrijednog Ugovora te se nadam da ćemo iduće godine i željeznički sustav staviti u fokus u pozitivnom smislu.“.
Zadovoljstvo potpisivanjem Ugovora iskazao je i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, koji se je zahvalio Vladi na donošenju odluke o zaključivanju višegodišnjeg ugovora o javnim uslugama: „Iza pripreme ovog Ugovora stoji ustrajan rad i mnogo analiza i sretni smo što smo potpisali ovaj ugovor jer on građanima RH osigurava kontinuirano pružanje usluge željezničkog prijevoza. Uz to, on određuje strateški razvoj željezničkog sustava, predstavlja dugoročno osiguranje javne usluge, osobito za slabije razvijena područja, te omogućava nabavu novih vlakova putem EU fondova i nastavak realizacije ugovora potpisanog s Končarom.“. - rekao je predsjednik uprave HŽ Putničkog pojašnjavajući da je ovo jedna od mjera kojoj se građanima želi pružiti učinkovit, brz i kvalitetniji javni prijevoz vlakom.
PRILOG
Ugovor kojim je osigurano da HŽ Putnički prijevoz nastavlja pružati uslugu sljedećih 10 godina, u sjedištu HŽ Putničkog prijevoza potpisali su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković i predsjednik Uprave HŽ PP-a, Željko Ukić u nazočnosti ministra financija, Zdravka Marića i državne tajnice za promet, Nikoline Brnjac.
Temeljem potpisanog Ugovora HŽ Putnički prijevoz će uslugu javnog željezničkog prijevoza pružati od 1. siječnja 2019. do 31. prosinca 2028. godine, a kroz desetogodišnje razdoblje ukupno će im za tu uslugu biti osigurano 4.620.000.000 kuna iz državnog proračuna.
Radi se o Ugovoru koji je usklađen s EU uredbama o otvaranju tržišta za usluge domaćega željezničkog prijevoza putnika, a koje dopuštaju direktno ugovaranje usluge s nacionalnim prijevoznikom. Stoga je Vlada RH ovim višegodišnjim Ugovorom HŽPP-u osigurala mogućnost dugoročnog planiranja javnog prijevoza, ali i investicija koje su nužne, kao što je obnova voznog parka i dodatnih ulaganja u informatizaciju prodajnog sustava i sl.
„Ovaj ugovor daje nam vjetar u leđa i obvezu da se putnički prijevoz modernizira nabavom novih vlakova. Gledajući željeznički sustav u cjelini, on još uvijek u Hrvatskoj nije na onoj razini na kojoj bi trebao biti i toga smo svjesni. Ova Vlada će nastojati u najkraćem mogućem roku napraviti dugoročne ciljeve koje trebamo dostići kako bismo unaprijedili željeznički sustav.“, istaknuo je uoči potpisivanja Ugovora ministar Oleg Butković te se osvrnuo na projekte u infrastrukturi, naglasivši kako se nikada nije gradilo kao sada te da je najveći investicijski ciklus u prometu vezan uz željeznicu: „Moramo krenuti u modernizaciju voznog parka jer vlakovi koji voze danas u Hrvatskoj ne udovoljavaju očekivanjima putnika. Stoga smo kao Ministarstvo pokrenuli veliki projekt, vrijedan milijardu i 200 milijuna kuna, kojim ćemo nabaviti 21 novi vlak putem EU fondova.“.
Naime, HŽ Putnički prijevoz danas pruža uslugu željezničkog prijevoza na 35 relacija, a u voznom redu 2018/19. vozi 796 vlakova, od čega njih 60 u međunarodnom i 736 u unutarnjem prometu. Vozni park HŽPP-a u prosjeku je stariji od 40 godina stoga je nabava novih vlakova nužna i jedan je od strateških ciljeva tog društva u nadolazećem razdoblju, a upravo će im višegodišnji Ugovor osigurati stabilnost poslovanja i u procesu nabave novih vlakova.
„Uz potporu Ministarstva financija vezanu uz ulaganja u željeznički sektor, moramo nastaviti restrukturirati željeznički sektor, a u suradnji sa Svjetskom bankom tijekom 2019. očekujemo definiranje Pisma sektorske politike.“, rekao je ministar Butković.
Na intenzivnu suradnju dvaju ministarstva vezano uz cestovni i željeznički sektor osvrnuo se i ministar financija Zdravko Marić, koji je nazočio potpisivanju Ugovora: „Nadam se da će ovaj ugovor biti poticaj da se stvari počnu unaprjeđivati i popravljati jer željeznice mogu napraviti puno više od ovoga što trenutno imaju za sam sustav i širi gospodarski značaj. Stoga zahvaljujem svima koji su sudjelovali na pripremi ovog vrijednog Ugovora te se nadam da ćemo iduće godine i željeznički sustav staviti u fokus u pozitivnom smislu.“.
Zadovoljstvo potpisivanjem Ugovora iskazao je i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, koji se je zahvalio Vladi na donošenju odluke o zaključivanju višegodišnjeg ugovora o javnim uslugama: „Iza pripreme ovog Ugovora stoji ustrajan rad i mnogo analiza i sretni smo što smo potpisali ovaj ugovor jer on građanima RH osigurava kontinuirano pružanje usluge željezničkog prijevoza. Uz to, on određuje strateški razvoj željezničkog sustava, predstavlja dugoročno osiguranje javne usluge, osobito za slabije razvijena područja, te omogućava nabavu novih vlakova putem EU fondova i nastavak realizacije ugovora potpisanog s Končarom.“. - rekao je predsjednik uprave HŽ Putničkog pojašnjavajući da je ovo jedna od mjera kojoj se građanima želi pružiti učinkovit, brz i kvalitetniji javni prijevoz vlakom.
PRILOG