- Objavljeno: 19.02.2019.
Pomoćnici ministra Gospočić i Madunić na 81. Plenarnoj sjednici Odbora za kopneni promet (ITC)
Hrvatsku delegaciju na ovogodišnjoj Plenarnoj sjednici Odbora za unutarnji promet (ITC) predvode predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastruktutre, pomoćnici ministra, Alen Gospočić i Mario Madunić.
Ovogodišnja Sjednica na temu 'Automatizacija u prometu' započela predavanjima izlagača, nakon čega je uslijedila tematska diskusija o važnosti implementacije automatizacije u kopnene prometne sustave, što bi se u srednjoročnom razdoblju trebalo profilirati kao značajan segment prometnih politika država na svjetskoj razini.
Sutra, 20. veljače na rasporedu je održavanje Odbora na ministarskoj razini, na kojem će se raspravljati i donositi odluke o usvajanju Strategije prometnog razvoja do 2030. godine te načinima što kvalitetnije realizacije ciljeva Strategije u suvremenom globalnom okruženju, koje se ubrzano mijenja. Očekuje se da će zaključci ovogodišnje sjednice Odbora za kopneni promet (ITC) ujedno označiti i prekretnicu u prometnim politikama, usvajanjem Strategije prometnog razvoja do 2030. godine, a ovogodišnji Odbor imat će i određeni povijesni značaj, budući da se na istome mjestu (Dvorana XVII u Palači Naroda) 2017. godine susrelo gotovo 500 ministara prometa iz cijelog svijeta, kako bi proslavili 70. godišnjicu ITC-a i tom prigodom usvojena je 'Ministarska rezolucija', kojom je najavljena priprema i usvajanje nove strategije ITC-a do 2030. godine.
Naime, posljednjih 70 godina Odbor je zauzeo ishodišno mjesto svih bitnih UN-ovih Konvencija o unutarnjem prometu, a uzimajući u obzir globalni utjecaj ovog regulatornog tijela na globalni opseg pravno obvezujućih instrumenata, kao i pojačanu potrebu da svjetski regulatorni okvir, kojim se regulira unutarnji promet država diljem svijeta, postane sveobuhvatan i pristupačniji u cilju nastojanja provedbe ciljeva održivog razvoja, Ministarska rezolucija iz 2017. godine svakako predstavlja značajan dokument kojim se poziva vlade svih država na usvajanje nove Strategije.
Na sjednici Odbora raspravljat će se također i o svim važnim pitanjima budućnosti upravljanja kopnenim prometom te sigurnosti cestovnog prometa u perspektivi implementacije automatizacije kroz Inteligentne transportne sustave, digitalizaciju, e-administraciju (eCMR i eTIR), kao i prijevoz opasnih tvari (ADR) u cilju smanjenja prometnih opterećenja na graničnim prijelazima te posljedično, racionalizaciji ukupnih troškova, uz istovremeno povećanje stupnja sigurnosti cestovnog prometa i konačno, podizanja efikasnosti cestovnog transporta u segmentu kopnenog prometa na svjetskoj razini.
Vijesti iz medija
Ovogodišnja Sjednica na temu 'Automatizacija u prometu' započela predavanjima izlagača, nakon čega je uslijedila tematska diskusija o važnosti implementacije automatizacije u kopnene prometne sustave, što bi se u srednjoročnom razdoblju trebalo profilirati kao značajan segment prometnih politika država na svjetskoj razini.
Sutra, 20. veljače na rasporedu je održavanje Odbora na ministarskoj razini, na kojem će se raspravljati i donositi odluke o usvajanju Strategije prometnog razvoja do 2030. godine te načinima što kvalitetnije realizacije ciljeva Strategije u suvremenom globalnom okruženju, koje se ubrzano mijenja. Očekuje se da će zaključci ovogodišnje sjednice Odbora za kopneni promet (ITC) ujedno označiti i prekretnicu u prometnim politikama, usvajanjem Strategije prometnog razvoja do 2030. godine, a ovogodišnji Odbor imat će i određeni povijesni značaj, budući da se na istome mjestu (Dvorana XVII u Palači Naroda) 2017. godine susrelo gotovo 500 ministara prometa iz cijelog svijeta, kako bi proslavili 70. godišnjicu ITC-a i tom prigodom usvojena je 'Ministarska rezolucija', kojom je najavljena priprema i usvajanje nove strategije ITC-a do 2030. godine.
Naime, posljednjih 70 godina Odbor je zauzeo ishodišno mjesto svih bitnih UN-ovih Konvencija o unutarnjem prometu, a uzimajući u obzir globalni utjecaj ovog regulatornog tijela na globalni opseg pravno obvezujućih instrumenata, kao i pojačanu potrebu da svjetski regulatorni okvir, kojim se regulira unutarnji promet država diljem svijeta, postane sveobuhvatan i pristupačniji u cilju nastojanja provedbe ciljeva održivog razvoja, Ministarska rezolucija iz 2017. godine svakako predstavlja značajan dokument kojim se poziva vlade svih država na usvajanje nove Strategije.
Na sjednici Odbora raspravljat će se također i o svim važnim pitanjima budućnosti upravljanja kopnenim prometom te sigurnosti cestovnog prometa u perspektivi implementacije automatizacije kroz Inteligentne transportne sustave, digitalizaciju, e-administraciju (eCMR i eTIR), kao i prijevoz opasnih tvari (ADR) u cilju smanjenja prometnih opterećenja na graničnim prijelazima te posljedično, racionalizaciji ukupnih troškova, uz istovremeno povećanje stupnja sigurnosti cestovnog prometa i konačno, podizanja efikasnosti cestovnog transporta u segmentu kopnenog prometa na svjetskoj razini.