Početak zajedničkog SHS projekta - iz Paraćina za Sežanu krenuo prvi međunarodni vlak

Slika /arhiva/koridor10_02.jpg

prikaz uspostavljene željezničke trase koja prolazi kroz Sloveniju, Hrvatsku i SrbijuPrvi međunarodni teretni vlak zajedničkog poduzeća koje su osnovale željeznice Srbije, Hrvatske i Slovenije "Cargo 10", krenuo je u ponedjeljak sa željezničke postaje Batajnica, kod Beograda, a njegov polazak označio je prvi ravnatelj zajedničkog poduzeća Robert Vuga.

Riječ je o prvom poslu koji je osiguran zahvaljujući zajedničkoj ponudi, konkurentnim cijenama i vremenu isporuke željeznica Srbije, Hrvatske i Slovenije.

Prema riječima hrvatskog državnog tajnika ministarstva mora, prometa i infrastrukture Danijela Milete, koji je zajedno sa srbijanskim i slovenskim predstavnicima sudjelovao u svečanom ispraćaju vlaka, Hrvatska željeznica u ovom projektu, kada posao zaživi, može očekivati prihod od oko 50 milijuna kuna na godišnjoj razini.

"Sljedeći korak je da ovaj vlak pokaže svoju konkurentnost, kako u željezničkom prijevozu, tako i da pokuša preuzeti dio kolača u cestovnom prijevozu", naveo je Mileta te dodao kako je svaka od triju država preuzela obavezu unaprijediti željezničku infrastrukturu na svom teritoriju.Paraćin/Srbija, 4. listopada 2010. - prva kompozicija teretnih vagona krenula je iz Srbije novouspostavljenim koridorom

To će se, kako je rekao, posebice odnositi na paneuropski Koridor X, a ujedno će se na tom koridoru konkurirati za europske fondove.

Vlak od 32 teretna vagona krenuo je jutros u 8,30 iz srbijanskog mjesta Paraćina ka Sežani u Sloveniji, a njime će biti prevoženi briketi drveta, namijenjeni talijanskom tržištu. Svakog tjedna vozit će po jedan vlak na toj relaciji, a godišnjim ugovorom predviđen je prijevoz 50 tisuća tona ove robe, koja je do sada bila prevožena kamionima. Teretna kompozicija prelazit će put od Paraćina do Sežane za dvadeset sati, što je desetak sati kraće nego do sada.

Srbijanski ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić kazao je kako je cilj ubrzavanje željezničkog prometa tako da se iz zapadne Europe sa sadašnjih 65 sati, do Istanbula stiže za 40 sati.

"Ubrzali smo carinske, policijske i fitopatološke procedure i željeznice su se tako povezale i organizirale da vlak najbrže prođe. Nema tih zastoja i to je ono što je kvaliteta tog vlaka", u Hrvatskoj su također pripremljeni vlakovi koji će prometovati na Coridoru 10, preuzimajući terete iz Slovenije i Srbijenaveo je Mrkonjić.

Cilj nove tvrtke je, kako je istaknuo, da se jedan broj vlakova s Koridora IV preusmjeri na Koridor X, ali i da se znatne količine robe koja se prevozi cestovnim koridorom X preusmjere na željeznički prijevoz.

Slovenski ministar transporta Patrik Vlačić naveo je kako željezničkom Koridoru X proteklih 15-20 godina nije ukazivana posebna pozornost te istaknuo potrebu korištenja prednosti tog željezničkog puta kao najkraće veze zapadne Europe s Turskom.

Predstavnici željeznica Hrvatske, Srbije i Slovenije potpisali su 9. rujna u Beogradu Protokol o osnivanju zajedničkog željezničkog poduzeća pod nazivom "Cargo 10", što predstavlja nastavak dogovora s kraja srpnja kojim se podupire osnivanje zajedničke tvrtke radi ostvarivanja bržeg transporta robe na paneuropskom transportnom koridoru X. Sjedište zajedničke tvrtke bit će u Ljubljani zato što je Slovenija članica Europske unije.


(Hina)



Vijesti iz medija