Održana konferencija "Prometna budućnost RH – što nam donose TEN-T koridori"

  • Slika /slike/foto 11_23/foto PPVRH-HGK KONF-RI 3-11_23/nsl PPVRH-HGK KONF-RI 3-11_23.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je na konferenciji pod nazivom „Prometna budućnost RH - što nam donose TEN-T koridori“ koja se u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) održala u petak, 3. studenoga 2023. godine u Rijeci.
 
U uvodnom obraćanju potpredsjednik Vlade i ministar Butković izrazio je zadovoljstvo sudjelovanjem na konferenciji, kako je rekao, oko jako bitne teme za Hrvatsku, kad se govori o prometu i prometnim projektima. Osvrnuvši se na središnju temu konferencije, izmjenu TEN-T uredbe, Butković je istaknuo kako nam to otvara dodatne mogućnosti kad govorimo o realizaciji bitnih prometnih infrastrukturnih projekata danas u Hrvatskoj. "Iako mi već sada imamo ulaganja oko 3 i pol milijarde eura, ako bi ova TEN-T uredba bila usvojena kao takva, a to je planirano za travanj sljedeće godine, to će nam otvoriti još dodatne mogućnosti za neke krajeve Hrvatske poput Istre, poput Dalmacije i Slavonije gdje ćemo dodatno imati mogućnosti ulagati u velike infrastrukturne projekte", naglasio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković podsjetivši kako je u prosincu 2022. godine Vijeće ministara prometa usvojilo opći pristup, nakon čega je uslijedila podrška u Europskom parlamentu te se očekuje usuglašavanje i konačno donošenje ove uredbe za što je potrebno, na razini Vijeća, imati potporu svih 27 država članica. "Mi smo uz ova postojeća dva osnovna koridora - Mediteranski i ovaj riječni Rajna - Dunav - u prijedlogu da dođemo još na dva koridora, prvi je Baltičko more - Jadransko more i drugi je Zapadni Balkan - Istočni Mediteran", pojasnio je Butković dodavši kako je to, uz provedbu velikih infrastrukturnih projekata, izmjenu TEN-T uredbe i njeno usuglašavanje i konačno donošenje u travnju sljedeće godine, jako bitno za Hrvatsku. "Već sada smo jedna, s ova dodatna dva koridora, zemlja koja ima najveće izmjene i najveće proširenje, budući da preko 400 kilometara pruga ulazi u ta nova dva koridora", zaključio je Butković.
 
U ime HGK-a, koja je organizirala današnju konferenciju, okupljenima se obratila potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj. "HGK se putem svog Udruženja luka i brodara aktivno uključila u problematiku revizije TEN-T mreže jer znamo da bez prometa nema razvoja gospodarstva i rasta standarda građana. Kad je transport tereta pouzdan, točan i redovit na određenom pravcu, uz taj pravac se otvaraju velike mogućnosti za sve vrste industrije i usluga pa onda i samu logistiku. Svaki razvoj nove i modernizacija postojeće prometne infrastrukture dovodi do razvoja gospodarstva, ali i do demografske obnove. Smanjuje se pritisak na gradove pa tako padaju i cijene nekretnina i najamnina. Vremena putovanja putnika i robe se skraćuju pa onda i cijene prijevoza padaju", rekla je potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet istaknuvši da su sve ovo dijelovi jednog velikog projekta koji je jedan od najvažnijih za prometni sustav Hrvatske te se planira dugi niz godina.
 
Na konferenciji su otvorene teme poput digitalizacije u prometu, održivosti, energetske učinkovitosti i očuvanja okoliša s posebnim naglaskom na alternativna goriva u prijevozu, a cilj je konferencije razmjena saznanja i novih trendova u prometu radi unaprjeđenja procesa između svih sudionika u lancu opskrbe - željezničkih i cestovnih prijevoznika, luka i brodara, špeditera, upravitelja prometne infrastrukture, logistike, kao i cjelokupnog hrvatskog gospodarstva. U sklopu konferencije održane su i dvije panel rasprave o TENT-koridorima te trenutačnim prilikama i izazovima koji su pred svim sudionicima u prometnom lancu.

Vijesti iz medija