- Objavljeno: 27.09.2013.
Održana 50. Opća skupština Europske zajednice željezničkih i infrastrukturnih poduzeća
Ministar Siniša Hajdaš Dončić pozdravnim je govorom jutros u hotelu Westin otvorio 50. Opću skupština CER-a, Europske zajednice željezničkih i infrastrukturnih poduzeća. Izrazio je zadovoljstvo što je ova velika organizacija koja okuplja 82 članice, tvrtke iz područja željeznica, zastupajući njihove interese kad se donose smjernice i odluke u europskim institucijama, Europskom parlamentu, Europskoj komisiji, Vijeću ministara, te koja predstavlja važan glas europskih željeznica. Svoju obljetničku generalnu Skupštinu odlučila imati u Hrvatskoj, u Zagrebu.
„Hrvatska kao punopravna članica EU danas aktivno sudjeluje u donošenju svih odluka europskih tijela, a putem CER-a ove stručne i respektabilne organizacije također računa zastupati interese hrvatskih željeznica, željezničkih poduzeća koje na njezinom teritoriju posluju, ali i interese struke i potreba u ovom složenom, izazovnom i zahtjevnom prometnom resoru. Vidimo željeznički sektor kao jedan od prioriteta u našem mandatu, tako smo osnovali i Povjerenstvo za željeznice na čijem je čelu premijer, što govori o prioritetima ove Vlade. Definirali smo pravce ulaganja i to je tzv.
Riječki prometni pravac i X koridor čija će se infrastruktura u obnovi, gradnji i modernizaciji financirati iz fondova EU, a ukupna se vrijednost procjenjuje na tri milijardi eura. Jedno od naših prvih postignuća je donošenje odluka o Smjernicama hrvatskog uključivanja u propise razvoja europske prometne mreže i TEN-T. Značajnim smatram i oslanjanje na dodatne izvore financiranja infrastrukture kroz CEF propise“, naglasio je ministar Hajdaš-Dončić i najavio skoro potpisivanje ugovora o nabavi 44 vlaka za putnički prijevoz i ulazak strateškog partnera u HŽ Cargo, kako bi se nacionalni teretni operater osnaži za izazove liberaliziranog europskog tržišta.
Iako je uobičajeno da se ovakve vrste sastanaka održavaju u Bruxellessu, domaćini Općoj skupštini u Zagrebu bila su hrvatska poduzeća HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo, a povod za odabir Zagreba kao mjesta sastanka, bilo je nedavno pristupanje Republike Hrvatske Europskoj uniji. Skupštini je predsjedavao predsjednik CER-a i generalni direktor Talijanskih željeznica (FS) Mauro Moretti koji tu dužnost obavlja od 2009. godine. Ovo mu je bilo zadnje predsjedanje u mandatu, jer je za novoga predsjednika skupštine izabran generalni direktor Austrijskih željeznica (ÖBB-a), Christian Kern čiji mandat počinje s početkom 2014.
Stotinjak sudionika iz osamdesetak europskih željezničkih tvrtki na početku zasjedanja Opće skupštine pozdravio je ministar mora, prometa i infrastrukture dr. Siniša Hajdaš Dončić koji je naglasio da je Vlada RH kao prioritet u svom mandatu iskazala razvoj željeznice. Najavio je skoro potpisivanje ugovora o nabavi 44 vlaka za putnički prijevoz i ulazak strateškog partnera u HŽ Cargo, i to ne iz razloga punjenja državnog proračuna nego da se nacionalni teretni operater osnaži za izazove liberaliziranog europskog tržišta.
Na dnevnom redu Opće skupštine CER-a bilo je niz aktualnih tema, među kojima rasprava o Četvrtom željezničkom paketu, strategiji intermodalnoga prijevoza, pravima putnika, javnoj nabavi i TEN-T koridorima, s ciljem završetka jedinstvenog europskog željezničkog tržišta. Što se tiče Četvrtog željezničkog paketa čelništvo CER-a zadovoljno je što je Europska komisija prihvatila niz prijedloga koje je CER dao na taj dokument. Nadalje, CER namjerava izraditi strategiju intermodalnog prijevoza do kraja 2014., a njen cilj je osigurati ravnopravnost željezničkog prijevoza s ostalim vidovima prijevoza. Strategija će biti izrađena na osnovu studije koja će dokumentirati prednosti željeznice i utjecaj povećanja prijevoza željeznicom na BDP, makroekonomske pokazatelje i očuvanje okoliša pojedine zemlje.
Na Skupštini sudjelovali su i predsjednici hrvatskih željezničkih tvrtki - predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Carga Ivan Lešković te predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković.
Inače, CER je organizacija koja već 25 godina zastupa interese svoje 82 članice prilikom donošenja odluka i smjernica u Europskom parlamentu, Europskoj komisiju i Vijeću ministara. Članice CER-a upravljaju s oko 71 % dužine željezničke mreže te ostvaruju 85 % željezničkoga teretnog prijevoza i više od 96 % željezničkoga putničkog prijevoza u zemljama Europske unije, EFTA-e i zemljama kandidatkinjama za članstvo u EU-u.
Hrvatske željeznice članica su CER-a od 2003., a tri neovisne željezničke tvrtke (HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo) primljene su u članstvo početkom ove godine.
„Hrvatska kao punopravna članica EU danas aktivno sudjeluje u donošenju svih odluka europskih tijela, a putem CER-a ove stručne i respektabilne organizacije također računa zastupati interese hrvatskih željeznica, željezničkih poduzeća koje na njezinom teritoriju posluju, ali i interese struke i potreba u ovom složenom, izazovnom i zahtjevnom prometnom resoru. Vidimo željeznički sektor kao jedan od prioriteta u našem mandatu, tako smo osnovali i Povjerenstvo za željeznice na čijem je čelu premijer, što govori o prioritetima ove Vlade. Definirali smo pravce ulaganja i to je tzv.
Riječki prometni pravac i X koridor čija će se infrastruktura u obnovi, gradnji i modernizaciji financirati iz fondova EU, a ukupna se vrijednost procjenjuje na tri milijardi eura. Jedno od naših prvih postignuća je donošenje odluka o Smjernicama hrvatskog uključivanja u propise razvoja europske prometne mreže i TEN-T. Značajnim smatram i oslanjanje na dodatne izvore financiranja infrastrukture kroz CEF propise“, naglasio je ministar Hajdaš-Dončić i najavio skoro potpisivanje ugovora o nabavi 44 vlaka za putnički prijevoz i ulazak strateškog partnera u HŽ Cargo, kako bi se nacionalni teretni operater osnaži za izazove liberaliziranog europskog tržišta.
Iako je uobičajeno da se ovakve vrste sastanaka održavaju u Bruxellessu, domaćini Općoj skupštini u Zagrebu bila su hrvatska poduzeća HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo, a povod za odabir Zagreba kao mjesta sastanka, bilo je nedavno pristupanje Republike Hrvatske Europskoj uniji. Skupštini je predsjedavao predsjednik CER-a i generalni direktor Talijanskih željeznica (FS) Mauro Moretti koji tu dužnost obavlja od 2009. godine. Ovo mu je bilo zadnje predsjedanje u mandatu, jer je za novoga predsjednika skupštine izabran generalni direktor Austrijskih željeznica (ÖBB-a), Christian Kern čiji mandat počinje s početkom 2014.
Stotinjak sudionika iz osamdesetak europskih željezničkih tvrtki na početku zasjedanja Opće skupštine pozdravio je ministar mora, prometa i infrastrukture dr. Siniša Hajdaš Dončić koji je naglasio da je Vlada RH kao prioritet u svom mandatu iskazala razvoj željeznice. Najavio je skoro potpisivanje ugovora o nabavi 44 vlaka za putnički prijevoz i ulazak strateškog partnera u HŽ Cargo, i to ne iz razloga punjenja državnog proračuna nego da se nacionalni teretni operater osnaži za izazove liberaliziranog europskog tržišta.
Na dnevnom redu Opće skupštine CER-a bilo je niz aktualnih tema, među kojima rasprava o Četvrtom željezničkom paketu, strategiji intermodalnoga prijevoza, pravima putnika, javnoj nabavi i TEN-T koridorima, s ciljem završetka jedinstvenog europskog željezničkog tržišta. Što se tiče Četvrtog željezničkog paketa čelništvo CER-a zadovoljno je što je Europska komisija prihvatila niz prijedloga koje je CER dao na taj dokument. Nadalje, CER namjerava izraditi strategiju intermodalnog prijevoza do kraja 2014., a njen cilj je osigurati ravnopravnost željezničkog prijevoza s ostalim vidovima prijevoza. Strategija će biti izrađena na osnovu studije koja će dokumentirati prednosti željeznice i utjecaj povećanja prijevoza željeznicom na BDP, makroekonomske pokazatelje i očuvanje okoliša pojedine zemlje.
Na Skupštini sudjelovali su i predsjednici hrvatskih željezničkih tvrtki - predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Carga Ivan Lešković te predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković.
Inače, CER je organizacija koja već 25 godina zastupa interese svoje 82 članice prilikom donošenja odluka i smjernica u Europskom parlamentu, Europskoj komisiju i Vijeću ministara. Članice CER-a upravljaju s oko 71 % dužine željezničke mreže te ostvaruju 85 % željezničkoga teretnog prijevoza i više od 96 % željezničkoga putničkog prijevoza u zemljama Europske unije, EFTA-e i zemljama kandidatkinjama za članstvo u EU-u.
Hrvatske željeznice članica su CER-a od 2003., a tri neovisne željezničke tvrtke (HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo) primljene su u članstvo početkom ove godine.