Od 1. siječnja 2011. pojačani nadzor pod-standardnih brodova

Slika /arhiva/Premier_10.jpg

Izdavanje mjere zabrane uplovljavanja stranih brodova u luke članice Pariškog memoranduma, tzv. baniranje broda temelji se na ispunjavanju kriterija za baniranje utvrđenih sukladno nadzoru države luke (Port State Control) Pariškog memoranduma.

Naglašavamo da su uz države članice Europske unije, članice Pariškog memoranduma i Norveška, Island, Kanada, Rusija i Hrvatska.

Od 01. siječnja 2011. godine na razini članica Pariškog memoranduma na snagu stupa novi inspekcijski režim (NIR) koji ima za svrhu eliminiranje tzv. pod-standardnih brodova uz uvođenje strožih kriterija prema brodovima i kompanijama koji ne budu ispunjavali zahtjeve međunarodnih pomorskih konvencija (IMO).

Jedna od novih mjera koje se uvode novim inspekcijskim režimom je i trajan izgon pod-standardnog broda iz luka članica Pariškog memoranduma.

Inspekcija sigurnosti plovidbe u Republici Hrvatskoj u potpunosti je pripremljena za početak primjene ovog novog inspekcijskog režima.

Ujedno, u skladu sa Međunarodnom konvencijom o uklanjanju podrtina iz 2007. godine (Nairobi International Convention on the Removal of Wrecks, 2007), u nacionalnom zakonodavstvu Republike Hrvatske Pomorskim zakonikom je propisano da domaći brod u međunarodnoj plovidbi i strani brod bruto tonaže veće od 300 bruto tona, koji namjerava uploviti u hrvatsku luku mora pružiti dokaz o sklopljenom osiguranju ili drugom financijskom jamstvu, kao što je jamstvo banke ili slične institucije, radi pokrića troškova lociranja, označavanja i uklanjanja podrtine.

Ovom mjerom želi se osigurati mogućnost nadoknade troškova koje imaju nadležna tijela Republike Hrvatske u slučajevima uklanjanja  brodskih podrtina.



Pisane vijesti