Obilježen početak radova na pruzi Savski Marof - Kumrovec

Slika /arhiva/060605-Sutla_003.jpg

Marijan Klarić, zamjenik predsjednika Uprave HŽ-aNa željezničkom stajalištu Sutla na simboličan način obilježen je početak radova na obnovi pruge Savski Marof – Kumrovec.

Tom prigodom nazočne su pozdravili i izrazili svoje veliko zadovoljstvo zbog početka radova na obnovi pruge Marijan Klarić, zamjenik predsjednika Uprave HŽ-a, Mladen Debeljak, načelnik općine Brdovec, Branimir Jerneić, pomoćnik ministra za željeznicu,  Branimir Pasecky, saborski zastupnik, Josip Jambrač, zamjenik župana zagrebačkog, Davor Gredičak, zamjenik županice krapinsko-zagorske i Stipan Matoš iz poglavarstva grada Zagreba.

Željeznička pruga Savski Marof - Kumrovec građena je u vremenu od 1955. do 1960. Početkom devedesetih godina 20. stoljeća počela je njezina obnova (remont) od Kumrovca prema Savskom Marofu. Remont je izveden do Vukova Sela u duljini od 23 km, ali je izbijanje rata prekinulo nastavak radova te je za obnovu ostalo nešto manje od osam kilometara.

Promet na pruzi Savski Marof - Kumrovec potpuno je obustavljen 24. studenoga 2000. godine zbog lošega stanja dionice. Od tada se prijevoz putnika obavlja autobusima u HŽ-ovoj organizaciji, i to na relaciji Savski Marof - Kumrovec i obrnuto. Zbog tehničkih problema zamjenski prijevoz autobusima i kombijima privremeno je bio prekinut od 12. travnja do 3. lipnja 2006.

Inicijative da se pruga revitalizira pojavile su se krajem 2004. U prvoj polovici 2005. uslijedili su zajednički sastanci predstavnika Hrvatskih željeznica i jedinica lokalne samouprave na kojima je postignut dogovor o modelu sufinanciranja. Na žalost, dogovor nije proveden do kraja, pa su zbog nedostatka novca radovi koji su počeli u mjesecu svibnju 2005. (uklonjen je stari kolosijek od Savskoga Marofa do Sutle) morali biti prekinuti. Unatoč tomu na Hrvatskim željeznicama i dalje su tekle aktivnosti na doradi postojeće projektne dokumentacije, a početkom ove godine počela se izrađivati dokumentacija koja još nedostaje.

Branimir Jerneić, pomoćnik ministra za željeznicuDijelom iz državnoga proračuna a dijelom na temelju ugovora o sufinanciranju s jedinicama lokalne samouprave (Općina Brdovec, Grad Zaprešić, Grad Zagreb, Zagrebačka županija, Krapinsko-zagorska županija) namiče se novac u iznosu od 50 milijuna kn koji je potreban da se obnovi dionica od Savskoga Marofa do novoga kolodvora Vukovo Selo. Ta dionica također bi se elektrificirala i na taj način uključila u sustav prigradskoga prijevoza grada Zagreba. Uz izgradnju potpuno nove pruge Podsused -Samobor - Bregana to bi uvelike pridonijelo rješavanju prometne zagušenosti u Zagrebu.

U HŽ-ovu poslovnom planu za 2006. predviđeno je da se dovrši obnova dionice Savski Marof - Sutla i vlakovi na njoj u promet uvedu u mjesecu prosincu 2006. (kada na snagu stupi vozni red 2006/2007). Time bi  naselja zapadno od Savskoga Marofa  bila povezana preko stajališta Laduč i Sutla na kojima bi se zaustavljali vlakovi prigradskoga prijevoza, i to s današnjih sedam pari na mogućih 20 i više pari vlakova na dan. Na taj način prestala bi potreba veza do Dobove, pa bi se broj takvih vlakova sveo na minimum (oko tri para na dan).

Obnovu od Sutle do Vukova Sela Hrvatske željeznice planiraju nastaviti tijekom 2007. tako da se krajem te godine očekuje završetak obnove te dionice i njezino uključivanje u prigradski prijevoz. Na dionici Vukovo Selo - Kumrovec koja je obnovljena do 1991. HŽ planira uvesti promet dizel-motorne garniture koje bi u Vukovu Selu ostvarivale vezu s vlakovima koji voze u prigradskom prijevozu.



Vijesti iz medija