Modernizacija i razvoj vozila HŽ-a

Slika /arhiva/nsl min HZ_11.jpg

Zagreb, 11. veljače 2011. - Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture, uz nazočnost i sudjelovanje Domagoja Miloševića, potpredsjednika Vlade, Zlatka Rogožara, predsjednika Uprave HŽ i Danijela Milete, državnoga tajnika za promet, održao je sastanak predstavnika domaće industrije tračničkih vozila („Končar“ i TŽV „Gredelj“), Fakulteta prometnih znanosti i društava u sklopu HŽ Hrvatskih željeznica holdinga kako bi dogovorili zajednički nastup domaće industrije i znanosti u razvoju modernih tehnologija i njihovu primjenu u modernizaciji i izgradnji novih tračničkih vozila za potrebe HŽ-aU nazočnosti potpredsjednika Vlade za investicije Ivana Domagoja Miloševića i ministra mora, prometa i infrastrukture BOŽIDARA KALMETE danas je održan sastanak predstavnika domaće industrije tračničkih vozila („Končar“ i TŽV „Gredelj“), Fakulteta prometnih znanosti i društava u sklopu HŽ Hrvatskih željeznica holdinga kako bi dogovorili zajednički nastup domaće industrije i znanosti u razvoju modernih tehnologija i njihovu primjenu u modernizaciji i izgradnji novih tračničkih vozila za potrebe HŽ-a.

Potporu projektu obnove HŽ-ova voznog parka dali su i potpredsjednik Vlade Milošević i ministar Kalmeta koji su pohvalili činjenicu da su prvi put na željeznici na jednome projektu zajedno radili domaća znanost, industrija i HŽ. Istaknuli su važnost sinergije na provedbi planova nacionalnoga javnog poduzeća kao prvog koraka prema stjecanju referencija za izvoznu orijentaciju.

Društva u sklopu HŽ holdinga prezentirala su svoje planove investicija na području nabave novih i modernizacije postojećih lokomotiva, teretnih vagona, putničkih vagona i vlakova uZagreb, 11. veljače 2011. - predstavniici domaće industrije tračničkih vozila („Končar“ i TŽV „Gredelj“), Fakulteta prometnih znanosti i društava u sklopu HŽ Hrvatskih željeznica holdinga na sastanku o modernizaciji i razvoju vozila HŽ-a ukupnoj vrijednosti od 6,2 milijarde kuna do 2018. godine.

Svrha modernizacije jest prilagodba liberaliziranome tržištu željezničkog prometa, a učinci modernizacije starih vozila i nabave novih vozila bit će kvalitetnija razina usluge, manji eksploatacijski troškovi, energetska učinkovitost, ekološka prihvatljivost, povećanje sigurnosti prometa i približavanje europskim standardima sigurnosti prometa, usklađenost sa zahtjevima kupaca, potpora projektima preusmjeravanja tereta na željeznicu, povećanje raspoloživosti teretnih vagona, prijevoz većih količina robe, mogućnost korištenja lokomotiva na infrastrukturi drugih država i poslovno osposobljavanje operatera za liberalizaciju željezničkoga prijevoznog tržišta.

Fakultet prometnih znanosti prezentirao je studiju »Istraživanje prometne potražnje tržišta željezničkih transportnih usluga u Republici Hrvatskoj i okruženju - case study: Potreba za elektrovučnim vozilima«. U tu svrhu „Končar“, TŽV „Gredelj“ i ostala željeznička industrija spremni su mobilizirati sve tehničke i ljudske resurse na pripremi programa modernizacije voznog parka za potrebe HŽ-a te Zagreb, 11. veljače 2011. - sastanak o modernizaciji vozila HŽ-a ministar Kalmeta održao je u zgradi Ministarstvatako osigurati da se on ostvari kroz domaću industriju te kroz srednje i malo poduzetništvo kao kooperante.

HŽ-ov program ulaganja nije dovoljan za opstanak domaće tračničke industrije, ali će proizvodnja za domaće potrebe pomoći u stjecanju referencija za nastup na inozemnim tržištima.

Predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zlatko Rogožar  i predsjednik Uprave tvrtke Končar EI Darinko Bago dogovorili su se da će u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi zajedničkim naporima nastojati provesti plan HŽ-ovih potreba i tako doprinijeti zapošljavanju domaće industrije, što je jedan od ciljeva Vlade RH u projektu oporavka domaćega gospodarstva.



Vijesti iz medija