- Objavljeno: 02.09.2015.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić u KONČAR – Električnim vozilima: „Upravo završen još jedan novi vlak naša je dobra hrvatska priča“
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić obišao je danas pogone društva KONČAR – Električna vozila te razgledao upravo završeni deseti po redu elektromotorni vlak za regionalni prijevoz.
Uz ministra u obilasku su sudjelovali i predsjednik Uprave KONČAR - Elektroindustrija Darinko Bago, predsjednik Uprave KONČAR - Električna vozila Ivan Bahun te predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković.
Podsjetimo, riječ je posljednjem vlaku za regionalni prijevoz iz prve faze realizacije ugovora koji je KONČAR sklopio sa HŽ Putničkim prijevozom.
Uz ministra u obilasku su sudjelovali i predsjednik Uprave KONČAR - Elektroindustrija Darinko Bago, predsjednik Uprave KONČAR - Električna vozila Ivan Bahun te predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković.
Podsjetimo, riječ je posljednjem vlaku za regionalni prijevoz iz prve faze realizacije ugovora koji je KONČAR sklopio sa HŽ Putničkim prijevozom.
Obraćajući se okupljenima ministar Hajdaš Dončić je istaknuo kako je upravo za mandata ove Vlade pokrenuta proizvodnja novih vlakova za regionalni, gradski i prigradski promet. Ulaganja u proizvodnju željezničkih vozila rezultirala su angažiranjem domaće industrije te omogućila da se na projektu kroz naredne tri godine radno angažira oko tri tisuće ljudi. Hrvatska industrija time podiže svoju konkurentnost, pronalazi nove poslove, a građani kao konačni korisnici željezničke usluge putuju brže, sigurnije i ugodnije.
Ministar je naglasio kako su sva dosadašnja ulaganja u obnovu, modernizaciju i gradnju željezničke infrastrukture usmjerena na razvoj željezničkog sustava u cjelini, a puštanje u promet novih vlakova, kao i daljnje restrukturiranje i modernizacija željezničkih društava pridonijeti će razvoju željeznice kao ekonomski učinkovitog i ekološki održivog oblika prometa.
Kako bi se upoznali s tehničkim karakteristikama vozila za prisutne je organizirano razgledavanje vlaka na ispitnoj stanici, kratka vožnja vlakom kao i demonstracija spajanja više vlakova u jednu kompoziciju.
Podsjetimo, maksimalna brzina vozila iznosi 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, dok je ukupni kapacitet vlaka 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane te pokretnom rampom za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima je omogućen i besplatan pristup internetu (WiFi). Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućavaju vrhunsku udobnost vožnje. Nadalje, zahvaljujući primjeni novih tehnologija olakšan je rad strojnog i vlakopratnog osoblja, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.
Podsjetimo, maksimalna brzina vozila iznosi 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, dok je ukupni kapacitet vlaka 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane te pokretnom rampom za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima je omogućen i besplatan pristup internetu (WiFi). Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućavaju vrhunsku udobnost vožnje. Nadalje, zahvaljujući primjeni novih tehnologija olakšan je rad strojnog i vlakopratnog osoblja, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.
Istaknimo na kraju da je u tijeku i gradnja elektromotornih vlakova za gradsko - prigradski prijevoz. Prvi vlak iz te serije u promet kreće početkom listopada ove godine. Radi se o deset elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz te prototipu dizel - električnog motornog vlaka koji će biti isporučen do kraja 2015. godine.
Inače, društvo HŽ Putnički prijevoz s tvrtkom KONČAR - Električna vozila u siječnju 2014. potpisalo je ugovor o gradnji 44 nova vlaka i to 32 elektromotorna vlaka (16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz) te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna.