- Objavljeno: 06.10.2014.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić obišao gradilište novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je u društvu ministrice graditeljstva i prostornog uređenja Anke Mrak Taritaš, te Zdenka Antešića zamjenika i Marka Lončarevića pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture sudjelovao u prezentaciji i obilasku radova na gradilištu novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb.
Radove su okupljenima prezentirali predstavnici tvrtke Bouygues Bâtiment International, glavnog izvođača radova, Goran Legac, Marie Chuet, Luka Dujmovic, Mike O’Shea te Ivana Terzić, a na prezentaciji su sudjelovali i predstavnici Zračne luke Zagreb d.o.o., Miroslav Drljača, Krunoslav Šams, Igor Štimac, Damir Vince i Veljko Nižetić.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić i ministrica Anka Mrak Taritaš istaknuli su zadovoljstvo što radovi na novom putničkom terminalu zračne luke teku predviđenom dinamikom jer upravo taj projekt Hrvatsku i Zagreb vodi u zračno povezivanje s cijelim svijetom.
Ministar Hajdaš Dončić nakon obilaska gradilišta rekao je prisutnima svoje dojmove: „Ovaj projekt je vrlo impresivan, radovi su uznapredovali čak dva mjeseca od predviđene dinamike, a posebno mi je zadovoljstvo što su na izvođenju radova aktivne i hrvatske tvrtke.“
„Ovo je jedno od najboljih gradilišta koje sam obišla, a s obzirom na viđeno, pohvaljujem izvođače na rezultatima koje su ostvarili usprkos lošim meteorološkim prilikama uzrokovanim obilnim ljetnim kišama. Onaj tko nije građevinske struke teško može dokučiti kakav je napor i znanje uloženo kako bi se usprkos neprekidnim oborinama i podzemnim vodama radovi odvijali predviđenim tempom, a u ovom slučaju i nadmašili predviđene rokove izgradnje.“, naglasila je Mrak Taritaš.
Radovi na novom putničkom terminalu napredovali su od svibnja, od kada su na gradilištu izgrađene prilazne ceste s tunelom, sama zgrada putničkog terminala izgrađena je do prvog kata, a upravo se rade temelji za zračne mostove (avionske boksove) ispred te zgrade.
Prezentaciji radova prisustvovao je i predsjednik Uprave MZLZ-a Bruno Mazurkiewicz koji je također zadovoljan što radovi idu prema planu te tvrdi da će sve biti gotovo do prosinca 2016. godine kada bi Zračna luka Zagreb trebala imati i povećanje broja putnika, sa sadašnjih oko 2,2 milijuna na oko 3,5 milijuna. Naime, toliki će biti kapacitet novog putničkog terminala, koji bi se potom širio te se u godinama koje bi uslijedile planira dostizanje kapaciteta od 5 milijuna putnika.
Predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić rekao je da je jedini problem prilikom izgradnje novog putničkog terminala ovoga ljeta bila kiša koja je, po njegovim riječima, donekle poremetila radove jer su podzemne vode na gradilištu na povijesnim razinama od kada se mjere. To znači da se sedam do osam metara ispod tla radovi praktički izvode u vodi, ali Mikulić ističe da dobro napreduju jer koriste najmodernije tehnologije u toj gradnji.
Pripremni građevinski radovi na novom putničkom terminalu u tijeku su od prosinca 2013. godine, a na njih se nadovezuju glavni građevinski radovi koje izvodi tvrtka Bouygues Bâtiment International zajedno sa hrvatskim tvrtkama Viaduktom, Kamgradom, Zagreb Montažom te KFK tehnikom.
Tvrtka Viadukt radi cjelokupne vanjske građevinske radove, sustav odvodnje, stajanke, prilaze pisti, parkirališta, pristupne ceste i druge infrastrukture, dok će tvrtka Kamgrad izvoditi radove na samoj zgradi terminala. Tvrtke Zagreb Montaža i KFK tehnika izvodit će radove krovišta terminala. Na izgradnji novog putničkog terminala trenutno radi oko 450 radnika, dok će u najvećem obujmu posla istovremeno raditi 700 do 800 radnika.
Ukupna investicija u projekt je 331 milijuna eura, od čega 243 milijuna eura odlazi na dizajn i izgradnju novog putničkog terminala, a 88 milijuna eura je rezervirano za održavanje aerodromske infrastrukture tijekom trajanja koncesije. Ugovor o koncesiji uključuje financiranje, dizajn i izgradnju novog putničkog terminala koji će zamijeniti trenutni terminal, kao i upravljanje zračnom lukom u razdoblju od 30 godina, nove piste te teretni terminal, parkiralište i ostalu infrastrukturu koja će se razviti u budućnosti.
Novi putnički terminal prostirat će se na 65 000 m² površine, za njegovu će se izradu utrošiti 35 000 m³ betona, 5 000 tona armature, 2 000 tona čelične konstrukcije, dok će se krov prostirati na 35.000 m² površine, iskop je obujma 500.000 m³, na vanjske radove utrošeno je ukupno 40.000 m³ betona, a asfaltne će se površine protezati na 250 000 m². Dovršetak radova novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb očekuje se krajem 2016. godine.
Video prezentaciju projekta novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb možete pogledati ovdje.
Radove su okupljenima prezentirali predstavnici tvrtke Bouygues Bâtiment International, glavnog izvođača radova, Goran Legac, Marie Chuet, Luka Dujmovic, Mike O’Shea te Ivana Terzić, a na prezentaciji su sudjelovali i predstavnici Zračne luke Zagreb d.o.o., Miroslav Drljača, Krunoslav Šams, Igor Štimac, Damir Vince i Veljko Nižetić.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić i ministrica Anka Mrak Taritaš istaknuli su zadovoljstvo što radovi na novom putničkom terminalu zračne luke teku predviđenom dinamikom jer upravo taj projekt Hrvatsku i Zagreb vodi u zračno povezivanje s cijelim svijetom.
Ministar Hajdaš Dončić nakon obilaska gradilišta rekao je prisutnima svoje dojmove: „Ovaj projekt je vrlo impresivan, radovi su uznapredovali čak dva mjeseca od predviđene dinamike, a posebno mi je zadovoljstvo što su na izvođenju radova aktivne i hrvatske tvrtke.“
„Ovo je jedno od najboljih gradilišta koje sam obišla, a s obzirom na viđeno, pohvaljujem izvođače na rezultatima koje su ostvarili usprkos lošim meteorološkim prilikama uzrokovanim obilnim ljetnim kišama. Onaj tko nije građevinske struke teško može dokučiti kakav je napor i znanje uloženo kako bi se usprkos neprekidnim oborinama i podzemnim vodama radovi odvijali predviđenim tempom, a u ovom slučaju i nadmašili predviđene rokove izgradnje.“, naglasila je Mrak Taritaš.
Radovi na novom putničkom terminalu napredovali su od svibnja, od kada su na gradilištu izgrađene prilazne ceste s tunelom, sama zgrada putničkog terminala izgrađena je do prvog kata, a upravo se rade temelji za zračne mostove (avionske boksove) ispred te zgrade.
Prezentaciji radova prisustvovao je i predsjednik Uprave MZLZ-a Bruno Mazurkiewicz koji je također zadovoljan što radovi idu prema planu te tvrdi da će sve biti gotovo do prosinca 2016. godine kada bi Zračna luka Zagreb trebala imati i povećanje broja putnika, sa sadašnjih oko 2,2 milijuna na oko 3,5 milijuna. Naime, toliki će biti kapacitet novog putničkog terminala, koji bi se potom širio te se u godinama koje bi uslijedile planira dostizanje kapaciteta od 5 milijuna putnika.
Predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić rekao je da je jedini problem prilikom izgradnje novog putničkog terminala ovoga ljeta bila kiša koja je, po njegovim riječima, donekle poremetila radove jer su podzemne vode na gradilištu na povijesnim razinama od kada se mjere. To znači da se sedam do osam metara ispod tla radovi praktički izvode u vodi, ali Mikulić ističe da dobro napreduju jer koriste najmodernije tehnologije u toj gradnji.
Pripremni građevinski radovi na novom putničkom terminalu u tijeku su od prosinca 2013. godine, a na njih se nadovezuju glavni građevinski radovi koje izvodi tvrtka Bouygues Bâtiment International zajedno sa hrvatskim tvrtkama Viaduktom, Kamgradom, Zagreb Montažom te KFK tehnikom.
Tvrtka Viadukt radi cjelokupne vanjske građevinske radove, sustav odvodnje, stajanke, prilaze pisti, parkirališta, pristupne ceste i druge infrastrukture, dok će tvrtka Kamgrad izvoditi radove na samoj zgradi terminala. Tvrtke Zagreb Montaža i KFK tehnika izvodit će radove krovišta terminala. Na izgradnji novog putničkog terminala trenutno radi oko 450 radnika, dok će u najvećem obujmu posla istovremeno raditi 700 do 800 radnika.
Ukupna investicija u projekt je 331 milijuna eura, od čega 243 milijuna eura odlazi na dizajn i izgradnju novog putničkog terminala, a 88 milijuna eura je rezervirano za održavanje aerodromske infrastrukture tijekom trajanja koncesije. Ugovor o koncesiji uključuje financiranje, dizajn i izgradnju novog putničkog terminala koji će zamijeniti trenutni terminal, kao i upravljanje zračnom lukom u razdoblju od 30 godina, nove piste te teretni terminal, parkiralište i ostalu infrastrukturu koja će se razviti u budućnosti.
Novi putnički terminal prostirat će se na 65 000 m² površine, za njegovu će se izradu utrošiti 35 000 m³ betona, 5 000 tona armature, 2 000 tona čelične konstrukcije, dok će se krov prostirati na 35.000 m² površine, iskop je obujma 500.000 m³, na vanjske radove utrošeno je ukupno 40.000 m³ betona, a asfaltne će se površine protezati na 250 000 m². Dovršetak radova novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb očekuje se krajem 2016. godine.
Video prezentaciju projekta novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb možete pogledati ovdje.