- Objavljeno: 29.11.2013.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić boravio je u Osijeku gdje je obišao Zračnu luku i Lučku upravu Osijek
Ministar Siniša Hajdaš Dončić je s pomoćnicima Danom Simonićem, Igorom Butorcem i Zoricom Lučić u petak, 29. studenog, boravio Osijeku, gdje je s gradonačelnikom Grada Osijeka Ivicom Vrkićem, zamjenikom gradonačelnika Denisom Ambrušom, zamjenikom župana Osječko-baranjske županije Draganom Vulinom i zastupnicom u EU Parlamentu Biljanom Borzan, prisustvovao predstavljanju gospodarskih potencijala Grada Osijeka, Zračne i riječne luke te željezničke i cestovne infrastrukture.
U zračnoj luci Osijek predstavljena je Studija marketinške analize gravitacijskog područja Zračne luke Osijek na kojoj su autori studije, Rick Russell iz tvrtke„Intervistas Ltd.“ i Phillipe Woultiers iz tvrtke „Districon Ltd.“ istaknuli vrlo veliki potencijal Zračne luke Osijek, kao regionalne putničke, ali i cargo luke za istočni dio Hrvatske, a poslužit će kao temelj za daljnje poslovanje i pregovore s prijevoznicima, špediterima i eventualnim strateškim partnerima.
S obzirom na povoljan geografski položaj luke i područje obuhvata u Studiji je rečeno kako bi Luka Osijek mogla imati 1,7 milijuna putnika koji sada gravitiraju prema Zagrebu, Mađarskoj i Srbiji, od čega njih 54 posto ide prema Budimpešti, 22 posto prema Zagrebu 22 posto i 15 posto prema Beogradu.
Direktor zračne luke Domagoj Marinić izrazio je zadovljstvo rezultatima koje je u podsljednjih mjesec dana postigla luka Osijek. Naime, nakon što je prije nešto više od mjesec i pol dana u toj zračnoj luci kompanija Trade Air dobila posao održavanja redovne zračne linije između dva zagreba i Osijeka, prema konceptu obavljanja obvezatne javne usluge zračnog prijevoza (Public Service Obligation – PSO), luka Osijek je oživjela. U tom periodu popunjenost letova iznosi 20 posto, a na njiima se prevezlo 400 putnika. Očekivanja su da će do sredine iduće godine doći do 35 posto popunjenosti, a što će nakon dugog perioda ne postojanja letova, biti odličan rezultat.
Interes prema osječkoj zračnoj luci iskazao je i Ryan Air, niskobudžetna međunarodna aviokopmanija. „Zračna luka Osijek sa Ryan Air-om dogovorila je pokretanje letova u ožujku 2014. godine, koji će trajati do listopada te godine, dakle tijekom ljetne sezone. Prve sezone letovi za London odvijat će se dva puta tjedno.„, rekao je direktor zračne luke Domagoj Marinić.
Osim značajnog putničkog potencijala, osiječka zračna luka, uz povoljan položaj i sređenu infrastrukturu, ima potencijala i za cargo središte. Važno je naglasiti kako, kratkoročno gledano, veći potencijal ima u putničkom prijevozu, a dugorčno u cargo. Projekt Zračne luke Osijek kao cargo središta bilo bi potrebno razvijati u više faza. Prva, kao preduvjet za razvoj ostalih faza bilo bi privlačenje špediterskih i logističkih kompanija koje bi potom za sobom privukle i ostale. „Ova studija, između ostalog, dala je neke pokazatelje kojih ni mi nismo bili svjesni, a to je da godišnje leti čak 200 tisuća osječana, što je dvostruko više nego broj stanovnika Grada Osijeka“, zaključio je Marinić.
Nakon predstavljanja rezulata zračne luke, ministar je sa suradnicima obišao i Lučku upravu Osijek gdje su im predstavljeni razvojni planovi riječne luke Osijek, luke od međunarodne važnosti koja ima odličnu cestovnu i željezničku povezanost sa zaleđem i osječkim aerodromom te se nalazi se na Vc koridoru.
Plan razvoja luke podijeljen je u sljedeće faze: izgradnju terminala za pretovar rasutog tereta, izgradnju i rekonstrukciju južne obale (faza I), izgradnju intermodalne infrastrukture zapadnog dijela luke (faza I), te izgradnju i rekonstrukciju južne obale (faza II) i intermodalne infrastrukture zapadnog dijela luke (faza II).
Ravnatelj Lučke uprave Osijek Alen Prnjat istaknuo je kako će studija izvedivosti za projekt izgradnje terminala za pretovar rasutog tereta biti gotova u ožujku slijedeće godine, a već u travnju planiraju aplicirati iz fondova Europske unije iz koje se nadaju dobiti barem 60 posto udjela u sufinanciranju. Projekt, koji planiraju pokrenuti u 2014. godini bit će vrijedan 12 milijuna eura.
Prnjat je istaknuo i osobito zadovoljstvo izmjenom zakonske regulative koja će im omogućiti da pjesak koji Lučka uprava vadi iz rijeke Drave, prilikom čišćenjenja nanosa, mogu davati u koncesiju, a sa Hrvatskim vodama već su u pregovorima oko pronalaska zajedničkog rješenja.
Prije obilaska osječkih luka, ministar Hajdaš Dončić s pomoćnicima razgovarao je s gradonačelnikom Osijeka Ivicom Vrkićem i zamjenikom župana Draganom Vulinom o ključnim pitanjima sanacije, obnove i izgradnje željezničke infrastrukture, kao i o rekonstrukciji raskrižja i križanja na državnim cestama u Osijeku.
Obišli su radove na pružnom prijelazu u ulici L.B. Mandića, na bivšoj županijskoj cesti na križanju sa željezničkom prugom Varaždin-Dalj, zatim radove na izgradnji dijela južne obilaznice, budućeg čvorišta Frigis i kružnog toka - raskrižje Višnjevac.
Ministar je tom prilikom kazao kako radovi, što se tiče Hrvatskih cesta i financiranja nisu upitni, ali da postoje problemi s građevinskim sektorom koji bi trebali biti riješeni kroz predstečajne nagodbe, pa bi, u tom slučaju, projekt bio završen u predviđenim rokovima.
Grad Osijek u procesu je izmijene prostornih planova, kao i gradskih urbanističkih planova koji su izuzetno važni kako bi se postojeći, ali i budući projekti uspješno realizirali.
PRILOG
U zračnoj luci Osijek predstavljena je Studija marketinške analize gravitacijskog područja Zračne luke Osijek na kojoj su autori studije, Rick Russell iz tvrtke„Intervistas Ltd.“ i Phillipe Woultiers iz tvrtke „Districon Ltd.“ istaknuli vrlo veliki potencijal Zračne luke Osijek, kao regionalne putničke, ali i cargo luke za istočni dio Hrvatske, a poslužit će kao temelj za daljnje poslovanje i pregovore s prijevoznicima, špediterima i eventualnim strateškim partnerima.
S obzirom na povoljan geografski položaj luke i područje obuhvata u Studiji je rečeno kako bi Luka Osijek mogla imati 1,7 milijuna putnika koji sada gravitiraju prema Zagrebu, Mađarskoj i Srbiji, od čega njih 54 posto ide prema Budimpešti, 22 posto prema Zagrebu 22 posto i 15 posto prema Beogradu.
Direktor zračne luke Domagoj Marinić izrazio je zadovljstvo rezultatima koje je u podsljednjih mjesec dana postigla luka Osijek. Naime, nakon što je prije nešto više od mjesec i pol dana u toj zračnoj luci kompanija Trade Air dobila posao održavanja redovne zračne linije između dva zagreba i Osijeka, prema konceptu obavljanja obvezatne javne usluge zračnog prijevoza (Public Service Obligation – PSO), luka Osijek je oživjela. U tom periodu popunjenost letova iznosi 20 posto, a na njiima se prevezlo 400 putnika. Očekivanja su da će do sredine iduće godine doći do 35 posto popunjenosti, a što će nakon dugog perioda ne postojanja letova, biti odličan rezultat.
Interes prema osječkoj zračnoj luci iskazao je i Ryan Air, niskobudžetna međunarodna aviokopmanija. „Zračna luka Osijek sa Ryan Air-om dogovorila je pokretanje letova u ožujku 2014. godine, koji će trajati do listopada te godine, dakle tijekom ljetne sezone. Prve sezone letovi za London odvijat će se dva puta tjedno.„, rekao je direktor zračne luke Domagoj Marinić.
Osim značajnog putničkog potencijala, osiječka zračna luka, uz povoljan položaj i sređenu infrastrukturu, ima potencijala i za cargo središte. Važno je naglasiti kako, kratkoročno gledano, veći potencijal ima u putničkom prijevozu, a dugorčno u cargo. Projekt Zračne luke Osijek kao cargo središta bilo bi potrebno razvijati u više faza. Prva, kao preduvjet za razvoj ostalih faza bilo bi privlačenje špediterskih i logističkih kompanija koje bi potom za sobom privukle i ostale. „Ova studija, između ostalog, dala je neke pokazatelje kojih ni mi nismo bili svjesni, a to je da godišnje leti čak 200 tisuća osječana, što je dvostruko više nego broj stanovnika Grada Osijeka“, zaključio je Marinić.
Nakon predstavljanja rezulata zračne luke, ministar je sa suradnicima obišao i Lučku upravu Osijek gdje su im predstavljeni razvojni planovi riječne luke Osijek, luke od međunarodne važnosti koja ima odličnu cestovnu i željezničku povezanost sa zaleđem i osječkim aerodromom te se nalazi se na Vc koridoru.
Plan razvoja luke podijeljen je u sljedeće faze: izgradnju terminala za pretovar rasutog tereta, izgradnju i rekonstrukciju južne obale (faza I), izgradnju intermodalne infrastrukture zapadnog dijela luke (faza I), te izgradnju i rekonstrukciju južne obale (faza II) i intermodalne infrastrukture zapadnog dijela luke (faza II).
Ravnatelj Lučke uprave Osijek Alen Prnjat istaknuo je kako će studija izvedivosti za projekt izgradnje terminala za pretovar rasutog tereta biti gotova u ožujku slijedeće godine, a već u travnju planiraju aplicirati iz fondova Europske unije iz koje se nadaju dobiti barem 60 posto udjela u sufinanciranju. Projekt, koji planiraju pokrenuti u 2014. godini bit će vrijedan 12 milijuna eura.
Prnjat je istaknuo i osobito zadovoljstvo izmjenom zakonske regulative koja će im omogućiti da pjesak koji Lučka uprava vadi iz rijeke Drave, prilikom čišćenjenja nanosa, mogu davati u koncesiju, a sa Hrvatskim vodama već su u pregovorima oko pronalaska zajedničkog rješenja.
Prije obilaska osječkih luka, ministar Hajdaš Dončić s pomoćnicima razgovarao je s gradonačelnikom Osijeka Ivicom Vrkićem i zamjenikom župana Draganom Vulinom o ključnim pitanjima sanacije, obnove i izgradnje željezničke infrastrukture, kao i o rekonstrukciji raskrižja i križanja na državnim cestama u Osijeku.
Obišli su radove na pružnom prijelazu u ulici L.B. Mandića, na bivšoj županijskoj cesti na križanju sa željezničkom prugom Varaždin-Dalj, zatim radove na izgradnji dijela južne obilaznice, budućeg čvorišta Frigis i kružnog toka - raskrižje Višnjevac.
Ministar je tom prilikom kazao kako radovi, što se tiče Hrvatskih cesta i financiranja nisu upitni, ali da postoje problemi s građevinskim sektorom koji bi trebali biti riješeni kroz predstečajne nagodbe, pa bi, u tom slučaju, projekt bio završen u predviđenim rokovima.
Grad Osijek u procesu je izmijene prostornih planova, kao i gradskih urbanističkih planova koji su izuzetno važni kako bi se postojeći, ali i budući projekti uspješno realizirali.
PRILOG