- Objavljeno: 07.10.2013.
Ministar Hajdaš Dončić u radnom posjetu Splitsko-dalmatinskoj županiji
Tijekom ponedjeljka ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić, boravio je u Splitu, Klisu i Sinju prilikom čega je s domaćinima obišao radova na brzoj cesti splitske zaobilaznice, ukupno vrijedne 580 milijuna kuna, te sa čelnicima Sinja i Dicma razgovarao o kvalitetnijem prometnom povezivanju toga kraja.
Po završetku obilaska zaobilaznice grada Splita, u pratnji gradonačelnika Splita Ive Baldasara, člana Uprave Hrvatskih cesta Jurice Krleže te načelnika Klisa Jakova Vetme, ministar Hajdaš Dončić izrazio je zadovoljstvo dinamikom i opsegom radova koji se u ovom trenutku obavljaju. Okupljenim novinarima je rekao kako su problemi s izvođačima radova konačno otklonjeni te da ima čvrsta jamstva da će do kraja ove godine građevinski radovi na novom kolniku biti završeni. S ministrom se složio i gradonačelnik Baldasar dodavši da je riječi o finalizaciji dugo očekivanog projekta od nemjerljive važnosti sa šire splitsko područje.
Ukupna vrijednost danas obiđenih radova na dionici Majdan – Klis Grlo iznosi 248,8 milijuna kuna. Građevinske radove u vrijednosti od 219,3 milijuna kuna izvodi Hidroelektra-niskogradnja, a radove opremanja ceste i napajanja u vrijednosti od 29,5 milijuna kuna izvodi tvrtka Dalekovod. Do sada je ukupno realizirano i izvedeno građevinskih radova u vrijednosti od 155,5 milijuna kuna, odnosno 70,9 posto ukupno potrebnih radova na toj dionici.
Sukladno usvojenom dinamičkom planu izvođenja radova glavnina građevinskih radova bit će završena do kraja ove godine, dok će radovi opremanja i napajanja ceste, koji uključuje uspostavu daljinskog upravljanja i nadzora dinamičkom prometnom signalizacijom uz obnovu prometne signalizacije na postojećem istočnom kolniku odvijati početkom 2014. godine, kada će obje poddionice biti puštene u punu prometnu funkciju zapadnog (novog) i istočnog (postojećeg) kolnika.
Ministar je naglasio kako postoje dvije varijante oko završetka radova, od čega je prva varijanta potpuno zatvaranje na dionici Majdan – Klis – Grlo, a prilikom čega bi se usporedno, na oba kolnika, radilo na opremanju i napajanju ceste za što je potrebno 25 do 30 radnih dana, a što bi rezultiralo ranijim završetkom radova, do sredine veljače 2014., dok druga varijanta podrazumijeva prethodno opremanje novog kolnika prilikom čega bi bilo nužno preusmjeravanje prometa sa postojećeg na novi kolnik, a nakon čega bi se na postojećem kolniku obnovila prometna signalizacija koja uključuje uspostavu daljniskog upravaljanja i nadzora dinamičkom prometnom signalizacijom. Ova varijanta pretpostavlja završetak radova tijekom travnja 2014. godine.
Nakon posjeta Splitu ministar se uputio u Sinj gdje se susreo s čelnicima Sinja i Dicma te razgovarao o prometnom povezivanju Sinja i Dicma sa gradom Splitom. Tom prilikom ministar je rekao da je, kada je pitanju povezivanje Sinja s izlazom s autoceste, potrebno izraditi Studiju izvodljivosti kojom će se definirati najekonomičnija varijanta povezivanja Sinja i Dicma, posebno njihovih inudstrijskih zona, sa autocestom.
Na sastanku je definirano da će Hrvatske ceste do konca ove godine raspisati natječaj za izradu studije izvodljivosti, a čiji bi izrađivači trebali definirati konačno prometno rješenje sa naglaskom na ono koje će moći omogućiti financiranje putem europskih fondova. Rok za izradu studije je šest mjeseci od dana potpisivanja ugovor.
Po završetku obilaska zaobilaznice grada Splita, u pratnji gradonačelnika Splita Ive Baldasara, člana Uprave Hrvatskih cesta Jurice Krleže te načelnika Klisa Jakova Vetme, ministar Hajdaš Dončić izrazio je zadovoljstvo dinamikom i opsegom radova koji se u ovom trenutku obavljaju. Okupljenim novinarima je rekao kako su problemi s izvođačima radova konačno otklonjeni te da ima čvrsta jamstva da će do kraja ove godine građevinski radovi na novom kolniku biti završeni. S ministrom se složio i gradonačelnik Baldasar dodavši da je riječi o finalizaciji dugo očekivanog projekta od nemjerljive važnosti sa šire splitsko područje.
Ukupna vrijednost danas obiđenih radova na dionici Majdan – Klis Grlo iznosi 248,8 milijuna kuna. Građevinske radove u vrijednosti od 219,3 milijuna kuna izvodi Hidroelektra-niskogradnja, a radove opremanja ceste i napajanja u vrijednosti od 29,5 milijuna kuna izvodi tvrtka Dalekovod. Do sada je ukupno realizirano i izvedeno građevinskih radova u vrijednosti od 155,5 milijuna kuna, odnosno 70,9 posto ukupno potrebnih radova na toj dionici.
Sukladno usvojenom dinamičkom planu izvođenja radova glavnina građevinskih radova bit će završena do kraja ove godine, dok će radovi opremanja i napajanja ceste, koji uključuje uspostavu daljinskog upravljanja i nadzora dinamičkom prometnom signalizacijom uz obnovu prometne signalizacije na postojećem istočnom kolniku odvijati početkom 2014. godine, kada će obje poddionice biti puštene u punu prometnu funkciju zapadnog (novog) i istočnog (postojećeg) kolnika.
Ministar je naglasio kako postoje dvije varijante oko završetka radova, od čega je prva varijanta potpuno zatvaranje na dionici Majdan – Klis – Grlo, a prilikom čega bi se usporedno, na oba kolnika, radilo na opremanju i napajanju ceste za što je potrebno 25 do 30 radnih dana, a što bi rezultiralo ranijim završetkom radova, do sredine veljače 2014., dok druga varijanta podrazumijeva prethodno opremanje novog kolnika prilikom čega bi bilo nužno preusmjeravanje prometa sa postojećeg na novi kolnik, a nakon čega bi se na postojećem kolniku obnovila prometna signalizacija koja uključuje uspostavu daljniskog upravaljanja i nadzora dinamičkom prometnom signalizacijom. Ova varijanta pretpostavlja završetak radova tijekom travnja 2014. godine.
Nakon posjeta Splitu ministar se uputio u Sinj gdje se susreo s čelnicima Sinja i Dicma te razgovarao o prometnom povezivanju Sinja i Dicma sa gradom Splitom. Tom prilikom ministar je rekao da je, kada je pitanju povezivanje Sinja s izlazom s autoceste, potrebno izraditi Studiju izvodljivosti kojom će se definirati najekonomičnija varijanta povezivanja Sinja i Dicma, posebno njihovih inudstrijskih zona, sa autocestom.
Na sastanku je definirano da će Hrvatske ceste do konca ove godine raspisati natječaj za izradu studije izvodljivosti, a čiji bi izrađivači trebali definirati konačno prometno rješenje sa naglaskom na ono koje će moći omogućiti financiranje putem europskih fondova. Rok za izradu studije je šest mjeseci od dana potpisivanja ugovor.