Ministar Butković obišao radove na raskrižju Škurinje i nazočio polaganju vremenske kapsule u novi objekt Autokluba Rijeka

  • Slika /slike/foto 9_24/foto PPVRH-SKURINJE-AKRI 20-9_24/nsl PPVRH-SKURINJE-AKRI 20-9_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković boravio je u petak, 20. rujna 2024. godine u Rijeci, gdje je obišao radove projekta rekonstrukcije raskrižja Škurinje na državnoj cesti DC403. Vrijednost projekta iznosi 2,4 milijuna eura (bez PDV-a), a u sklopu projekta će se preoblikovati semaforizirana raskrižja u kružna raskrižja čime će se riješiti višegodišnji problem protočnosti prometa na tom dijelu prometnice.
 
„Nakon što se završila jedna od najvažnijih cesta, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u novije vrijeme u Hrvatskoj - to je cesta D403 - s aspekta sigurnosti prometa, ali i protočnosti i kapaciteta vozila koja ovdje dolaze kroz cijeli dan, moralo se krenuti u realizaciju čvora Škurinje“, pojasnio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković dodavši kako su Hrvatske ceste, u suradnji s Gradom Rijekom i Hrvatskim autocestama, krenule u realizaciju dva kružna toka koja će, kada budu realizirana, biti funkcionalnija i sigurnija. „To će biti u svibnju sljedeće godine, to je rok do kada trebamo to završiti“, istaknuo je naglasivši kako projekt jako dobro napreduje unatoč činjenici da se izvodi dok se promet na tom dijelu nesmetano odvija.
 
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković ovom je prilikom podsjetio na druge važne aktualne, ali i nedavno završene projekte, kao što je čvor Trinajstići koji su završeni prošle godine. „Sada se paralelno uz ovaj čvor Škurinje radi i čvor Orehovica, gdje radovi isto idu dobro i tamo je to sve skupa uz promet, a tu je sad u pripremi čvor Kozala koji ide u realizaciju“, nastavio je Butković istaknuvši kako se radi o prometnim projektima koji su u funkciji prometnog rasterećenja, bolje funkcionalnosti te više ulaza u Grad Rijeku, što pomaže i stanovništvu i gradu u dnevnom funkcioniranju.
 
„Mi smo prošli tjedan bili na otvaranju druge cijevi tunela Učka čija faza kompletnog završetka Istarskog ipsilona ide svome kraju. To će biti negdje u rujnu 2026. godine“, podsjetio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković pojasnivši kako tu ponajprije misli na spoj do Matulja koji moraju riješiti Hrvatske autoceste. „To je projekt od nešto više od 20 milijuna eura koji je sada u fazi odabira odluke o odabiru, znači vrlo brzo ćemo imati izvođača radova“, dodao je naglasivši kako bi u 2026. godini, kad bude gotov Istarski ipsilon, bio gotovo i čvor Matulji sa novim ulazom u Opatiju, zaključivši kako se radi jako puno projekata.
 
Tijekom obilaska radova na raskrižju Škurinje, riječki gradonačelnik Marko Filipović zahvalio je potpredsjedniku Vlade i ministru Butkoviću te svima uključenima u realizaciju ovog, za Rijeku jako bitnog, projekta te je dodao kako se radi o radovima na izuzetno opterećenom raskršću, koje je ujedno i jedna od najopterećenijih cesta u Republici Hrvatskoj sa prosječnim godišnjim dnevnim prometom od preko 20-ak tisuća vozila. Gradonačelnik Filipović rekao je i kako se prometni prsten oko Rijeke polako zatvara, čime će se uvelike rasteretiti mreža gradskih prometnica i na taj način smanjiti gužve. „Nakon što sve bude gotovo ovdje ćemo imati protočniji i puno sigurniji, što je najbitnije, promet. Realizacijom svih ovih projekata Riječka zaobilaznica praktički ulazi u svako naše naselje i mjesto oko i nadam se da će, kada sve bude gotovo, promet u, ne samo samome centru grada, nego i u ovim dijelovima koji gravitiraju zaobilaznici biti puno protočniji i sigurniji“, zaključio je gradonačelnik Rijeke.
 
Član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić iznio je tehničke stvari vezane za projekt te je pojasnio kako je rok za dovršetak radova na projektu Škurinje svibanj sljedeće godine zato što tada terminal počinje raditi u svojoj punoj funkciji, a u tom vremenskom periodu počinje i turistička sezona. Nadalje je dodao kako se radi o jednom od najprometnijih čvorišta u Rijeci na kojem se radovi odvijaju uz promet te da se radi o rotorima širokima 40-ak metara, budući da će promet na tom dijelu biti i za teretna vozila. „Treba reći da rokovi će se potpuno poštivati. Hrvatske ceste, kao naručitelj, posebno su dale pažnju na regulaciju prometa u različitim fazama, stoga se očekuju minimalni zastoji“, istaknuo je Leverić zamolivši građane Rijeke za strpljenje dok traju radovi. „Ovo je jedan veliki projekt i Hrvatske ceste su ovakve projekte, do sada, radile bez većih zastoja u cijeloj Hrvatskoj i tako će i ovdje u Rijeci“, zaključio je Leverić.
 
Polaganje vremenske kapsule u temelje novog tehničko-servisnog centra na Rujevici

Nakon obilaska radova, potpredsjednik Vlade i ministar Butković zajedno je sa gradonačelnikom Rijeke sudjelovao na svečanosti polaganja vremenske kapsule u temelje novog objekta Autokluba Rijeka - tehničko-servisnog centra na Rujevici te je ovom prilikom istaknuo kako je Autoklub Rijeka jedan od simbola ne samo Grada Rijeke, nego i Primorsko-goranske županije. „Postoji gotovo 80 godina i broji nešto više od 17 tisuća članova, što je respektabilan broj godina i respektabilan broj članova“, naglasio je Butković čestitavši Autoklubu Rijeka na svim postignućima i svemu što su uradili svih ovih godina na podizanju svijesti prometne kulture i svega onoga zašto autoklubovi postoje. „Mi smo kao Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i tvrtke u resoru koji vodim, a to su Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste, kad govorim o cestovnoj infrastrukturi, pokrenuli veliki investicijski ciklus u obnovu, rekonstrukciju i izgradnju cestovne infrastrukture“, istaknuo je te dodao kako je to najviše vidljivo u Rijeci, Istri i Primorsko-goranskoj županiji. Nadalje je naglasio kako je zadaća Vlade i Ministarstva da tu infrastrukturu dižu na jedan viši nivo, da ju proširuju, obnavljaju i grade. Potpredsjednik Vlade i ministar Butković dodao je kako se, u tom smislu, nalaze na zajedničkom putu s Autoklubom Rijeka jer mi gradimo tu infrastrukturu, ali ono što je bitno je ta nadgradnja. „To je tehnička ispravnost vozila, edukacija vozača i u tom smislu je ono što vi radite jako bitno da se ta prometna kultura i sigurnost na cestama poboljšava odnosno da smanjujemo broj nezgoda“, izjavio je te dodao kako je na tom putu i realizacija današnjeg hvalevrijednog projekta koji će biti, kao i svi drugi projekti, na dobrobit naše Domovine.

Najave