Kalmeta odbacio optužbe SDP-ovca Pančića o izgradnji ceste Gaženica-čvor Zadar 2

Slika /arhiva/070330-_S003.jpg

Saborski zastupnik SDP-a Ivica Pančić i dalje uporno laže, konstruira i pokušava od izgradnje ceste Gaženica-čvor Zadar 2 stvoriti umjetnu aferu, te se ponaša kao kamikaza, što će završiti njegovim političkim debaklom, reagirao je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na današnjoj izvanrednoj konferenciji za novinare održanoj nakon što ga je Pančić ponovo danas prozvao za prikrivanje korupcije u gradnji te državne ceste.

Na Pančićevo traženje za podnošenje ostavke, Kalmeta je uzvratio da će zatražiti Pančićevu političku odgovornost, a razmislit će i o tužbi kad dobije transkripte njegovih izjava jer ga, kazao je, kleveće bez argumenata i time traži svoje mjesto pod SDP-ovim suncem. Inzistirat ću da se ova stvar istjera na čistac, čime će se ova izmišljena afera razbiti Pančiću o glavu, dodao je najavivši da će Pančić dobiti odgovor na svoje zastupničko pitanje sa svim relevantnim podacima.

Na Pančićeve tvrdnje da je ta cesta prvotno bila planirana u iznosu od 273 milijuna kuna, a da je do danas njena cijena narasla na 446 milijuna kuna, Kalmeta je pojasnio da se Pančić poziva na novinske članke iz vremena kad se još nije znalo kako će ta cesta izgledati i kada je kao gradonačelnik Zadra bio na sastanku kod tadašnjeg premijera Račana.

Bivša Vlada nije uspjela napraviti tu cestu i tek je u ljeto 2004. naručen projekt, a 14. travnja 2005. zaključen je javni natječaj, dodao je. Kalmeta je podsjetio da su projektnu dokumentaciju podigle 22 tvrtke, a da ih je 6 dalo ponude, od kojih jedna nije bila valjana. Na tom jedinom natječaju izabrana je najpovoljnija ponuda tvrtke Viadukt od 446,3 milijuna kuna, radovi su započeli krajem 2005. i bit će završeni krajem ovog ljeta, najavio je ministar. Odbacio je navode da su za tu cestu bila raspisana tri natječaja, da su natječaji ponavljani, da je bilo dodataka ugovora i da je posao dodijeljen neposrednom pogodbom.

Na novinarski upit o opravdanosti izgradnje ceste Gaženica-čvor Zadar 2, Kalmeta je odgovorio da je koncept prometnog razvitka Hrvatske povezivanje hrvatskih luka sa suvremenim autocestama, što se radi i u Rijeci, Šibeniku i Pločama. Riječ je o projektu koji je konsenzusom prihvaćen u Zadarskoj županiji i koji će otvoriti novu perspektivu razvoja zadarske luke, a posebno zadarskog zaleđa, ocijenio je.

Ta cesta sa 4 čvorišta izgrađena kao autocesta bez zaustavnog traka košta manje od 1,4 posto ukupne vrijednosti četverogodišnjeg programa cestogradnje, istaknuo je državni tajnik za razvitak Zdravko Livaković. Rekao je da će Gaženica-Zadar 2 stajati 144 kune po četvornom metru, što je 5 do 8 posto jeftinije od autoceste Zadar 2-Benkovac koja se nalazi na sličnom terenu. 



Vijesti iz medija